Auto stoeltje

Hai meiden!

Die kleine jongen van ons groeit op het moment als kool en de maxi cossi heeft zijn beste tijd nu wel gehad, en om nu een andere te kopen word me een beetje te gek.

Dus nu zijn we op zoek naar een autostoeltje (2de hands) , maar waar moeten we op letten?

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.

Op een autostoeltje waar je met zo’n 4 maanden in mag. Volgens mij is dat alleen een maxi cosi.
Zo’n autostoeltje waar ze rechtop moeten zitten is volgens mij vanaf zo’n 7 maanden. Dan is hun ruggetje sterk genoeg. Ik zou het even na lezen als ik jou was.

uhmmmm ja, ik heb bv een boekje van de consumentengids gekocht met Evianne toen en daar stond bv in dat zo`n stoeltje een specefiek nr moest hebben om nog te voldoen aan de eisen van nu. Dit boekje (het praktische babyboek )is van 2001 en dit stond er in;

Goedkeuringssticker
Autostoeltjes moeten-mede onder druk van de bekende botsproeven van de consumentenbond-voldoen aan strenge Europese veiligheidsnormen. Dat is te herkennen aan het ece-keurmerk. Als de cijfercode op deze sticker met 44/03 begint, voldoet de stoel aan de laatste eisen.
De sticker vermeld onder meer de gewichtsklassen van het stoeltje. gewichtsklassen 0 is voor kinderen tot 10 kg, gewichtsklasse 0+ voor kinderen tot 13kg, klasse 1 voor kinderen tussen de 9 en 18kg, klasse 2 voor kinderen tussen de 15 en25 kg en klasse 3 voor kinderen tussen de 22 en 36 kg.

Ik weet niet of dit nummer nu nog voldoet aan de nieuwe eisen verder. Verder kan ik ons stoeltje nog kantelen zodat Jessin daar in kan liggen zoals in de maxi cosie of voor strakkies, in kan zitten.

je hbe dacht ik van die maxi cossie stoelen die je nu als maxi cossi kan gebruiken maar later als ze kunnen zitten als gewone auto stoel,maar daar zit een prijskaartje aan vast hoor

maar ik zal nu nog geen gewone auto stoel doen met 4 maanden

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Hoi Marianne,

Ik denk dat je echt nog even die Maxi Cosi moet gebruiken hoor. In een echt autostoeltje mogen ze pas als ze heel goed kunnen zitten en hun nekje niet meer zo slap is.

Ons oudste dochtertje ging met ongeveer 9 maanden in een autostoel.

Echt, zet Ruben op deze leeftijd nog niet in een echte autostoel want dat mag echt niet! Ik denk dat er niks anders op zit dan een andere Maxi Cosi (desnoods tweedehands) aan te schaffen tot hij echt groot genoeg is om in een echte autostoel te zitten.

Als je t.z.t. een autostoel gaat kopen: de Römer King TS was vorig jaar beste koop consumentengids. Wij hebben hem en zijn er uitermate tevreden over!

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Gewijzigd door - Sje op 23 Nov 2005 21:06:55

http://www.maxicosi.nl/

daar kan je alles vinden,zelf een maxi cosi tot 15 maanden
en ook voor veiligheid kan je daar vinden

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Even voor de duidelijkheid, ik bedoel zo’n stoeltje waar astrid het overhad, die je kunt kantelen, want natuurlijk snap ik ook wel dat een normaal stoeltje nu, uit den boze is i.v.m zijn nekje en ruggetje.
ik had het even moeten vermelden.

Maar ik ben dus op zo’n stoeltje op zoek, en dan zou ik graag willen weten waar ik op moeten letten?
Want ze proberen je allemaal te overtuigen dat hun stoeltje het beste is.

We hebben eindelijk het perfecte autostoeltje gevonden.
Als je hem in de slaapstand zet is het stoeltje gelijk aan de maxi cossie dus het probleem is opgelost!

Ja precies, wat ik bedoelde je kunt m kantelen. Tof hoor nu kunnen jullie weer lekker veilig op reis.

Hoe groot is ie nu dan?
Milan was echt een beer maar heeft het toch tot z’n 6,5 maand vol kunnen houden in de cosi, zolang z’n hoofd niet boven de bovenkant uitkomt mag hij er nog gewoon in hoor alleen als ie zwaar is til je je wel een bruek natuurlijk

Groetjes Nathalie & Co

Hoi Nathalie.

De voetjes en de helft van zijn hoofdje kwamen boven de cossie uit, en ik vond dat geen gezicht, het leek me ook niet erg veilig meer (mocht er iets gebeuren)

Maar dan moet ik er bij zeggen dat we nou ook niet de allergrootste maxi cosie hadden, want als je de nieuwsten ziet die zijn er mooi! en groot.

Maar dit autostoeltje wat we nu hebben gekocht is echt idiaal! het is net een maxi cossie (in de slaapstand alleen dan) een behoorlijk stukje groter en hoger, hij kan nu lekker naar buiten kijken en dat is echt waar een suc-6

Dus hiermee moet ik me de komende 2 jaar wel redden wie weet wel 3 jaar.

Blij dat je geslaagd bent Marianne…
Tis altijd een heel gezoek om de ideale autostoel te vinden.
Gelukkig hebben wij geen auto/rijbewijs…

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

en Fajah (17-11-2004)

Oh ja z’n voetjes mogen uitsteken maar z’n hoofd absoluut niet!!

Fijn dat het nu opgelost is!

Groetjes Nathalie & Co