Auto schorsen..... huh?

We hadden een oude Renault, helemaal in orde alleen een tweedeurs. Dus we hebben een andere gekocht die makkelijker was. Maar die Renault was prima verder en net apk gekeurd. Je krijgt er niet zoveel voor terug aangezien die al oud is ( ook al is ie en ziet ie er prima uit verder )Nu gaat mijn broertje binnenkort autolessen en ik dacht laten we hem dan die Renault cadeau doen als ie zijn rijbewijs haalt. We halen die auto uit de verzekering en zetten hem in de wei van onze tuin. Nu kregen we dus een brief dat ie niet verzekerd is en als er niet mee gereden werd ie geschorst had moeten worden( zelfs al staat ie niet aan de straat ). Nou dat was dus niet en nu krijgen we een boete dus. Maar liefst € 320,00 Ik dacht dat ik er effe niet goed van werd.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Ja, ik wist toevallig dat het moet, dat schorsen.
Maar dat is ook maar toeval.
Ik kan me goed voorstellen dat je het helemaal niet wist en dat je nu dus baaaaaalt van die boete!!!

Groetjes, mamma van Stephan

ik wist dat dus ook niet,sta er van te kijken nu zeg wel hoop geld zeg

Het leuke is dus dat ik de rdw vroeg of ik geen waarschuwing kreeg ? Nee kregen we niet want dat deden ze alleen als je een nieuwe auto had en die nog niet verzekerd had, ze gaan ervan uit dan dat je het misschien niet wist dan. Ik zei nou dat weet iedereen toch ? Maar dat je hem moet schorsen als je im je wei hebt staan weet volgens mij haast niemand. Zegt ze, tja er liggen folders in het postkantoor. Ja hola we zitten in een dorpje waar je brieven kan posten bij de supermarkt en verder niks. Ik kom 1 keer paar jaar bij een groot postkantoor joh. Ik zei tegen dr nou dan ga ik maar effe een potje huilen of zo, hahaha vond ze wel grappig. Maar ja ik vind 320 euro echt te gek meteen. Daar heb ik denk ik nog de meeste moeite mee.

Ja, die boetes zijn tegenwoordig meteen een rib uit je lijf!
Echt belachelijk!

Ja Elly daar kon ik ook wel wat leuke dingen mee doen. Nou het laatste woord is er nog niet over gevallen. Ik ga zeker bezwaar maken en ook mijn verzekeringsmaatschappij laten weten dat ik vind dat ze dit wel effe kunnen melden als je een auto uit de verzekering haalt.

ik zou ook zeker bezwaar aantekenen! bij je verzekering idd, die horen dat vind ik aan te geven, en bij de rdw, die kunnen toch ook eerst waarschuwen?
dat schorsen kost iets van 22 euro, dus die boete is toch in geen verhouding??

ik had een fiat, ook geschorst, maar je kon al van afstand zien dat ie nooit van zijn plek te krijgen was zonder hijskraan maar zelfs die moet je schorsen.
als het een auto is die gewoon kan rijden moet ie geschorst worden zodat je echt niet gaat rijden zonder verzekering, maar ik vind een waarschuwing dan toch zeker op zijn plaats, voordat je zo’n vette rekening verstuurd!

heb je geen rechtsbijstand verzekering? kun je misschien eens vragen hoe je zoiets het beste aan kunt pakken.
enne: als ik zoiets zou krijgen, zo onterecht zou ik zeker zeggen: zoveel geld heb ik niet, en een betalingsregeling afspreken, dat ze zo lang mogelijk op hun geld kunnen wachten.

Ik was ook meteen al die punten van plan. Dit verhaal krijgt zeker nog een staartje joh, want als ik die nieuwe auto niet verzekerd had meteen had ik voor die wel eerst een waarschuwing gekregen. Da`s toch te maf voor woorden ?

Wij zijn ook genomen door een steekproef van de rdw, nog niet eens omdat iemand hem hier gespot heeft in de wei. Een waarschuwing had ik meer dan terecht gevonden, maar ja. We zullen wel zien.

He Astrid,

Je, ik wist niet dat je een auto in de wei had staan zeg. Wist wel dat je een ouwe bak had, maar niet dat ie voor plantenbak doorging .

Sorry ik moest er even een grapje van maken.

Ja belachelijk die hoge boetes. Ik zou inderdaad bezwaar tekenen. En ze moesten maar eerst een waarschuwing geven.

Nou succes ermee.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Hahahaha in de wei staat ook nog een heeeeeeele oude caravan. Daar hebben we 16 maanden in vertoefd in verband met de verbouwing van ons huis. We durven hem nu niet meer te verplaatsen hahahaha. Voor de rest staan er in de wei alleen maar de geplante fruitbomen.

Ja joepie, we hebben de auto zo goed als verkocht aan iemand van het werk voor 300 euro. Spelen we haast quitte. We hadden hem vorig jaar al gratis van het internet, die mensen wilden er vanaf en omdat ie al oud is en ze er weinig voor kregen ging ie gratis weg. Ze hadden gewoon geen zin om steeds thuis te moeten wachten op mensen die ervoor gebeld hadden. Daarbij was ie vies en moest goed schoongemaakt, maar vandaar dat ie gratis was.

Heee, da’s fijn opgelost dan!!

mooi geregeld!

mo

He astrid,

Fijn dat de auto verkocht is. Wat zet je nu in de wei???

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Ik zal alsnog proberen bezwaar te maken, maar ga dr geen hele toestanden van maken want ik denk dat ik tegen die tijd er niet veel puf voor zal hebben.