Auto: gordelspanners aan dak . Plaatsen 3 zitjes?


#1

Best een lastige titel misschien… maar laat ik het even uitleggen.
We zijn op zoek naar een auto waar je achterin 3 kinderzitjes (en later dus 3 stoelverhogers mèt rugleuning) kwijt kunt. En t liefst een relatief lichte auto.
Nu hebben we gekeken naar oa. de Citroen Xsara Picasso en de Renault Scenic. Deze hebben beide bij de middelste zitting, de gordelspanner aan t dak zitten. Bij een van de auto’s (of t bij beide is weet ik eigenlijk niet) zijn t dan zelfs 2 gordels. Een heupgordel én nog een schoudergordel vormen dan samen de 3-puntsgordel.

Ons probleem/vraag: past / mag een kinderzitje met een gordel die aan t dak vast zit, vastgemaakt worden? Kan dat? Normaal zit de gordelspanner namelijk op of vlak boven de bank.
We hebben ergens een recensie gelezen van iemand die er erg veel moeite mee had als de kinderen groter werden, dat je dan in de knoop kwam met gordels en hoofdsteunen.

Heeft iemand ervaring hiermee?? Zijn we erg benieuwd naar!! Alvast dank voor je reactie…

Gewijzigd door - Domino op 11 Apr 2012 20:23:02


#2

Wij hebben een scenic. Het klopt dat het bevestigen in de middelste stoel lastiger is, echter is het niet onmogelijk. Er zit een gordelgeleider in de stoel groep 2/3 zodat de gordel niet in de weg zit bij het kind. En ja het is wat frotten maar ik denk dat dat altijd is als je drie stoeltjes achterin hebt.


#3

Zwelgje, dank je voor je reactie. tja… ´een ik denk dat het past,…´ geeft net niet voldoende zekerheid
We zijn gewoon benieuwd of mensen ook echt in deze auto 3 zitjes plaatsen…
Ook een stoeltje van groep 1 moet passen. onze oudste zit nog in de maxi cosi tobi of priori als nummer 3 zich aandient… En ik zie de priori echt niet met een gordel aan t dak vastgezet worden! Tobi ook niet…
En even passen kan wel zo… maar een stoel van groep 2-3 hebben wij niet. dus kunnen we zelf ook niet mee passen. En daar kunnen juist bij grotere kinderen ook weer problemen zijn misschien?? Of wellicht denken wij te moeilijk…
Komen anders uit op een Berlingo ofzo…maar is zo ´busachtig´. Wel lekker licht


#4

Dan 1 stoel op de voorbank plaatsen…
Ben je trouwens zwanger omdat je zegt te weten dat de oudste dan nog niet in een 2/3 stoeltje zit?

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 12 Apr 2012 23:01:30


#5

Stoel op voorbank wil ik niet. Moet de voorstoel in achterste stand en zit je weer klem met voetjes van t kind erachter. En daarbij… voor de veiligheid, kinder op de achterbank en ouders voorin. Gewoon gevoelsmatig (Ben ik heel erg in… mijn man minder )
En op je vraag… ja maar nog maar ´heel pril´… dus het verder hier nog niet gemeld…


#6

hier ervaring haha… maar het is onvoorstelbar hoe snel het allemaal gaat… hoe snel ze ineens groot zijn en geen stoel meer nodig heben…

je weet dat je de oudste zonder stoel mag zetten ondanks dat ze onder de 1.35 is hé…
dus gewoon in de gordel omdat je dan al met 2 andere stoeltjes zit

maar afijn ik heb een 7 persoons auto en tja 3 stoeltjes op de middelste bank lukt echt niet hoor

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#7

Van harte gefeliciteerd!! Wat super leuk zeg!
Wij hebben sinds gister de oudste (net 2 jaar) in dit stoeltje:
http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=24009&groep_id=39&merk=6591
En de jongste is toen naar haar stoeltje gegaan, dus hier geen maxi cosi meer De jongste is dan wel nog geen 9 maand, maar wel rond de 9 kilo
En het was elke keer een vreselijk geworstel haar in de maxicosi te krijgen… Ze past ook perfect in het volgende stoeltje en nu kan ze ook gezellig naar ons kijken

Groetjes


#8

Over de spanners weet ik niks… Maar; mijn ouders hebben zo’n berlingo… heerlijke auto!! Groot, ruimte, en een mooi zicht op de weg. Handige schuifdeuren, mooie ruimte om kinderwagen mee te nemen… Zou zo 1 willen hebben… En gefeliciteerd! Leuk!

Groetjes Manderijn.


#9

Gefeliciteerd! Wat leuk zeg…
Ik zou ook niet voor de voorstoel kiezen trouwens, maar ben ff mee aan het denken…


#10

Ik heb een 307 sw gehad en daar had je ook een gordel bovenaan zitten. Maar als het niet veilig was zaten ze er echt niet in hoor. Dus het kan gewoon.
Mijn nicht heeft ook 3 jongens en zij hebben een passat met 3 stoeltjes naar elkaar.
Heb bij iemand een keer een link geplaatst met een link voor een bank waar 3 stoeltjes op zaten of op konden.
Van harte nog het prille geluk



#11

WIj hebben de Renault Mègane Classic… Ook wij hebben 2gordels in t midden,maar gewoon bevestigd op de achterbank…
Er passen wel 3kinderstoelen in, maar dan gewone zitverhogingen… Geen kinderstoel waar een kindje van 9maanden/9kilo in kan…

Liefs, Melanie



#12

Thanks allemaal voor jullie reacties, en felicitaties!
@kimmetje: tja die regel van onder de 1,35 maar los mogen zitten is bekend. Maar voor een kind van 2.5 vind ik dat nog wat jong en klein (ze is nu 92 cm en in november misschien paar cm groter…). De oudste is pas 2,5 als de 3e komt! En we rijden regelmatig 100-200 km enkele reis (dus 200-400 km op een dag) naar familie.

@melanie_christiaan: dank je voor je duidelijke vermelding!! Hebben we zeker wat aan!

inmiddels denken we inderdaad erover gewoon een belingo aan te schaffen (of een soortgelijk busje van een ander merk). tja… we vinden t niet lekker rijden, maar is wel makkelijk met die schuifdeuren.
Mijn man had deze week vakantie… dus hadden we mooi tijd ons te orienteren… al duurt t nog máánden voor de 3e komt (als alles goed gaat natuurlijk…)


#13

Nog even een toevoeging…Ik heb Joël dus in zo`n kinder auto stoel…vanaf 9maanden of 9kilo… en dan heb ik er voor een paar weken geleden nog 2 zitverhogingen in gehad…:stuck_out_tongue: paste perfect!

Liefs, Melanie



#14

Proficiat gaaf hoor zwanger van een 3e!!! Krijg je bijzondere reacties op…(wel grappig).

Wij hebben een Opel Astra, daar kunnen achterin 3 zitjes, maar dan zitten ze wel klem. Wij zijn aan het overwegen om een 7 zitter aan te schaffen, een Opel Zafira, dan gaat het net iets beter en je hebt achterin nog 2 zitplaatsen.

Maar die regel va onder 1.35 en geen zitje ken ik niet, waar kan ik daar informatie over vinden?

Groetjes mama Ja



#15

Ooh euh gevonden
Dat is wel interessant om te weten, voor de korte stukjes naar de kdv en school dan!

Groetjes mama Ja



#16

Ik zag laatst een auto met 3 zitjes achterin en moest ineens aan jou denken! Het is namelijk geen busje, maar een mpv… De seat alhambra.
Hij is heel mooi ruim, een fantastische gezinsauto zo te zien. Dus dacht tip je even

Groetjes


#17

@goudvisje, thanks! die auto kenden we nog niet! ik zal straks eens gaan googlen wat voor een t er is!!