Auto drama

Sinds 2 week is het soms echt een drama in de auto. Als ik naar mijn ouders wil en dan ben ik zo’n 45 minuten onderweg, moet ik de hele weg Sanne gejammer en gehuil luisteren. Dit is niet veilig, want ik kijk natuurlijk de hele tijd om en geef haar af en toe wat om mee te spelen, maar soms smijt ze het gewoon weg met als gevolg dat ik en Sanne er niet meer bij kunnen. Ik heb zowat 3 keer gestopt. Schiet niet echt op. Zodra we weer stil staan is het goed. Het leidt gigantisch af. Hebben jullie dat ook en wat doen jullie eraan?

Graag tips. Ik zie er soms gewoon tegenaan om die auto in te gaan met Sanne. ALs mijn man meegaat vindt ik het niet zo erg. Dan heb je nog hulp en zit er iemand bij.

Ik weet dat haar tandjes vreselijk in de weg zitten, maar een koelbijtring smijt ze ook gewoon weg. DRAMA.

Groetjes Carolien

Oh dat is vervelend Carolien. Dani doet het meestal wel goed in de auto. Maar als hij aan het jammeren is dat komt dat meestal omdat hij moe is, het te warm heeft of als we te vaak stil staan (bijvoorbeeld stoplicht/file) en dat verveeld het uitzicht hem denk ik…Ik geef hem in ieder geval altijd zijn rietjesbeker in zijn hand dan kan hij altijd wat drinken.

Ik denk dat het bij Sanne heel goed haar sprong kan zijn. Die begint weer rond deze periode. Ze wil denk ik jou aandacht en die krijgt ze niet aangezien jij aan het auto rijden bent. Haar wat te spelen geven zal waarschijnlijk niet helpen aangezien ze het weggooit? Misschien tegen haar blijven praten of een leuk muziekje opzetteb. Verder ben ik bang dat je niets kan doen.

Heb er gelukkig nooit last mee gehad, maar misschien dat een cd met vrolijke kinderliedjes helpt?

Ik zou sowieso niet al rijdende gaan omkijken en dingen oprapen. Dan huilt ze maar. Heel vervelend, maar als ze haar speeltjes weggooit, zal ze dat waarcshijnlijk direct weer doen zodra ze het weer vastheeft.

Je hebt ook van soort zachte tafeltjes voor op de maxi cosi tobi, met speelgoedjes eraan vast. Weet niet welke autostoel je helpt, maar wellicht is dat anders wat?

Lijkt me heel vervelend en vermoeiend voor je!

Succes, hoop dat je er iets aan hebt!

Liefs, Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hey hey

heel vervelend soms ja! Maar ga alsjeblieft er niet voor stoppen of rare dingen rijdende vort doen…!! Ten eerste is al rijdend aandacht geven levensgevaarlijk (zoals je dus wel weet), en ten tweede; dan heeft zij bereikt wat ze wilt… jouw aandacht!! Helaas Sanne, mama moet op de weg letten, pech voor jou.
Je kan wel tegen 'r praten en haar dingen buiten de auto laten ontdekken; koetjes, paardjes, bomen, water, bootjes… etc, etc. Maar verder niet zoals: “rustig nou, toe nou, niet huilen, bla bla”. Dus niet focussen op het gebrul, maar op totaal iets anders.
En anders moet je diep ademhalen en je er voor afsluiten (weet ik, makkelijker gezegd dan gedaan) en haar laten brullen.

Maar het gaat over!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Klinkt stom… maar hier was het nl ook zo. Negeren is het enigste dat hier heeft geholpen. Grr zul je wel denken altijd dat ‘negeren’. Maar door jou aandacht en prikkels wordt ze nog prikkelbaarder en nog ‘lastiger’.

Ik nam eerst allemaal speelgoed mee… nou als die op de grond liggen is het al drama want kan meneer er natuurlijk niet bij. Dus logisch dat hij dan boos wordt. Dus dat is snel afgeschaft. Als hij het dan nog deed … ging ik zelf naar cd luisteren of zitten praten net of ik hem niet hoorde… En dat werkte wel… niet gelijk hoor… maar na 2 weken ofzo…

Succes!

Wat vervelend dat Sanne autorijden niet leuk vind. Als ik het zo lees heeft telkens het speelgoed teruggeven geen zin. Want dat kun je wel blijven doen, maar ze gooit het toch weg. Zou daar dus niet meer voor stoppen.

Wij hebben Tim sowieso nog nooit speelgoed gegeven in de auto. Behalve toen we in juni op vakantie gingen naar Zuid-Frankrijk, maar goed dat is natuurlijk even wat anders. Tim zit altijd rustig om zich heen te kijken in de auto en vind het allemaal prima. Mijn schoonouders wonen op ruim 1 uur rijden bij ons vandaan, maar ook dat vind hij geen probleem.

Sterkte en ik hoop dat het helpt als je haar probeert te negeren. Oh ja van die kinderliedjes vind ik ook wel een goede. Wij hebben sinds kort een cd met kinderliedjes in de auto. Vind Tim helemaal leuk, hij gaat dan helemaal met zijn hoofdje heen en weer bewegen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Negeren. Moeilijk hoor, ze krijst gewoon boven mij uit en de radio. Maar ik zal eens proberen en een leuke CD meenemen. We hebben een romer king stoel.
Misschien gaat de snelweg wat te snel voor haar, zodat ze het uizicht niet kan volgen. Zodra we in het dorp kwamen waar mijn ouders woonden werd ze zowaar stiller. In de maxi cosi had ze er nooit last van, maar die had ik dan ook voorin naast mij. Dus inderdaad aandacht.

Bedankt voor de tips.
Laat jullie weten als het beter gaat.

Groetjes Carolien

Oh ja ze zit inderdaad in een sprong, dat wist ik al. Dat is echt te merken aan Sanne als ze in een sprong zit.

Bedankt.

Jeetje Wil, dit begint echt eng te worden.

nou meiden ben maar blij dat het aan de sprong ligt wat jullie denken!
Mijn oudste heeft in auto gehuild tot ze uit de maxicosi ging!
Achteraf had ze gewoon een hekel aan achterste voren te zitten!
En niet huilen nee krijsen! wij hebben het toen maar bij korte afstanden gehouden.
Toen ze in de tobi stoel ging was het over en kon ze ook buiten kijken!
succes

Groetjes Gytha