Auto afgekeurd, welke auto nu?

Hoi Meiden, mijn auto is afgekeurd en vorig jaar hebben we er ook al een paar honderd euro ingestoken maar nu gaat hij weg en zijn we op zoek naar een ander autootje voor mij.
Ik had een Peugeot 306 heerlijke auto maar nu wil ik een economisch autootje.
Ik zal hem alleen in de stad gebruiken, als we met het gezin weggaan gaan we met de andere (grote) auto.
Hebben jullie een idee?
Ik dacht misschien een Fiat Panda, Hyunda Atos (of zo iets) Citroën C1, Renault Twingo … het budget is max. 5.000 euro

Waar rijden jullie in en hoe bevalt het?

Wij hebben 1 kindje en ik zal er alleen met ons zoontje in rijden dus veel ruimte hebben we niet nodig en gezinsuitbreiding komt er niet, het moet wel een veilige auto zijn natuurlijk.

Ligt eraan of je een 3deurs of een 5deurs wilt…

Ik heb een 3deurs autootje… Een Peugeot 106, vindt het een super autootje om mee in de stad te rijden… niet te groot en kan bijna overal parkeren…:smiley:

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ik zou voor een chevrolet matiz gaan. (of deawoo, die zijn wat ouder) Voor dat budget heb je zelfs nog een redelijk nieuwe. Zijn goede complete autootjes. Ik heb er zelf een gehad en was er erg tevreden mee. We hebben em wel weggedaan omdat we meer ruimte wilden toen Nora kwam en we gingen ons eerste weekendje weg met zn drietjes. Tis gewoon een klein autootje. Wel met airco en alles erop en eraan.

succes met je keuze!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Mijn collega heeft een suzuki swift en is daar helemaal dol op. De mtiz heeft mijn vriendin en die is daar hotel van. Beide kleine autotjes. Ik hbe geen rijbewijs dus ik weet er zo ie zo weinig vanaf

Groetjes,

Michèle

Voor mn matiz had ik ook een swift. Zijn goede degelijke autootjes. Iets meer ruimte nog dan de matiz. Wel iets minder luxe, maar technisch gezien wel beter.

liefs

Ik heb een Ford Ka. Klein, maar heel stabiel en veilig.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Ook ik rijd in een Opel Corsa (van mijn schoonmoeder), en vind hem wel fijn (hij is wel heel oud, maar ok).
Genoeg ruimte voor een kinderwagen achterin. En hij is ook stevig, en kan lang mee.

Liefs, Anne

Daihatsu Sirion (het oudere model heeft een grotere bagageruimte) of de Cuore. De Cuore is wel klein maar erg zuinig. Ik weet niet wat voor wandelwagen er achter in moet en of je wandelwagen en boodschappen tegelijk moet vervoeren?

Pas reed ik een een Kia (leenauto van de garage) maar weet het type niet meer. Was wel een leuk wagentje en had genoeg ruimte.

Hier ook opel corsa, Nadeel wel dat ik een 3 deurs heb maar Jurian zit momenteel voorin in zijn stoeltje. Das beter voor mijn dikke buik

En hij en ik vinden het zeker zo gezellig!!

Bedankt meiden,
ik vind een Opel Corsa ook wel leuk en ze zijn er ook in 5-deurs, maar het valt me toch wel tegen wat je kunt kopen voor 5.000 euro, het wordt even zoeken.
Ik kon niet meer inloggen als Dion & mama dus nu heet ik weer Vlokje, die kon ik een hele tijd niet inloggen en nu kan het weer wel met mijn oude profiel, gek he

Freubelte, zo je misschien een KIA picanto gereden hebben ? die vind ik ook wel leuk.

Groetjes

Ook ik heb een Opel Corsa en daar ben ik erg blij mee. Haha moet het niet te hard zeggen, maar heb er heel weinig onderhoud aan. Het is helaas wel een 3 deurs, maar goed ook dat gaat ook prima.

Groetjes,
Sandra

Ik moet eigenlijk zeggen dat ik een 3-deurs helemaal niet vervelend vind!
Zo kan ik voor het stoeltje gaan staan en hem zo vast zetten, en anders moet het van de zijkant en dat vind ik lastiger.

Het is misschien ook maar net wat je gewend bent!

Liefs, Anne

Wij hebben hier een Toyota (Vitz) geloof ik! 5 deurs, ik ben er heel blij mee, ben niet goed met parkeren en met deze lukt het prima! hahaha

Als vrouwtje van een Citroén monteur, adviseer ik je natuurlijk een C1
Zuinig en milieu vriendelijk, als ik de verhalen zo mag geloven.
suc-6

Groetjes Marianne mama van Ruben

Ik persoonlijk vind een citroen heel vervelend rijden, omdat de koppeling zo hoog zit.
Met als gevolg bij mij dat ik pas weg kan rijden als mijn knie in mijn oksel zit

Liefs, Anne

meiden ik heb dit oude topic even opgerateld … IK HEB EEN NIUEWE AUTO.
Eindelijk bijna een jaar later hahahahaha, mijn vorige auto was al weer bijna toe aan de APK en ik had er geen vertrouwen meer in, hij maakte de laatste weken z’n raar geluid (dacht aan de wielagers) en wat er uit de APK zou komen weet ik ook niet. (wilde ik ook liever niet weten hahaha)
Hij had ook dik 2 ton gelopen en mijn man zei ineens kom we gaan kijken voor een andere auto voor je en we vonden iets dat helemaal naar wens was … een Ford Fiesta helemaal leuk en rijd zo geweldig, ik ben best lang en de pendalen zitten lekker diep, het is een 4 deurs en heeft een ruime achterbak … ben helemaal blij.
De Peugeot konden we inruilen

Oja nog even vermelden want dat heb k nooit meer vermeld in dit topic… toen dus vorig jaar mijn Peugeot dus was afgekeurd bij de Dealer wilde zij mij doorverbinden met de afdeling verkoop omdat ik maar beter een nieuwe kon kopen !!! waaaaaah
Het zou rond de 1.000 euro gaan kosten om hem weer op te lappen en toen ben ik naar een andere garage gegaan en na de keuring bleken er wat kleine dingetjes te zijn en was het verholpen voor 240 euro.
Wat een wolven zijn het ook he.
Daarna had ik zoiets van nu moet ie weg want volgende keer gaat ie me wel veel geld kosten maar ik kon maar niets vinden en toen kwam de winter en reed ik een deuk in mijn auto met die gladheid en dacht ik van eerst de winter maar door tja en voor je het weet moet ie alweer gekeurd worden he.
Maar nu een nieuwe, en hopelijk kan ik er weer een paar jaar mee rijden.

Wat fijn dat je nu eindelijk een andere auto hebt.

Ik rijd zelf nu alweer een paar jaartjes in een Opel Corsa en ben daar helemaal blij mee. Maar hiervoor had ik ook een Ford Fiesta en ook die reed erg goed. Had helaas pech dat ik erg veel geld kwijt was iedere keer aan onderhoud.

Veel rijplezier!

Groetjes,
Sandra

Leuk hoor, ik zou de ook graag een Fiësta willen. Rij nu nog steeds in de Ka. Veel veilige kilometers!

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

Dank je wel