@sje, ik weet nog wel toen bo geboren werd (oef klinkt alsof hij heel oud is hahahahahaha) , er speciale eisen waren, waar aan het matras moest voldoen voor een baby, ook ivm wiegendood enzo. Nu is dat laatste risico bij een 2 jarige nu zo langzamerhand wel weg, maar maakt het dan idd ook gelijk niet meer uit welk soort matras je hebt? Je zou dus bij wijze van een matras van 70 euro of minder kunnen kopen (dus echt een goedkope) wanneer je een peuterbed/1 persoonsbed koopt, zonder dat dit erg/gevaarlijk of iets dergelijks is, want dat vroeg ik mij namelijk ook af, welke matras, waar doe je goed aan, aan welke eisen moet het voldoen.
Dat is hetzelfde als ze zindelijk worden, je kunt dan een soort van plastic zeiltje op de matras leggen ivm doorlekken (behoud van de matras) maar toen ze nog een baby waren , mocht dit niet ivm oververhitting enzo. Ik vraag me dan wel eens af waarom dat nu dan anders is wanneer ze 2 zijn, of komt dat puur doordat ze beweeglijker zijn, en daardoor anders kunnen gaan liggen als ze het te warm krijgen?
(sorry voor de stomme vragen, soms ben ik echt blond, maar vraag het mij af en toe gewoon af waar het verschil nou in zit!!)
liefs woezel