wij zijn zijn peuter kamer bij elkaar aan het kopen haha en nu is het matras en het bed aan de beurt. nu stond er bij het bed een FOAM matras. Foam is toch syntetisch? enfin… ik weet niet wat voor spul het is eigenlijk en vroeg me af of het een goed iets is zo’n foam matras?
iemand enig idee? (ivm eventuele allergieeen denk ik altijd maar)
Aub snel reactie, Foam matras voor rico?
Geen idee… denk toch dat je google even moet opstarten en kijken wat het is daar zal het vast wel vermeld staan…
Succes!
Wij hebben ook simpele matrassen met schuimrubber binnenwerk voor onze meiden. Volgens mij hebben die van onze meiden de code SG40. Geen idee of dat een code is van dat merk of dat het een algemene code is voor alle schuimrubber matrassen.
Zolang ze nog niet zoveel gewicht hebben, is het niet nodig om extra dure matrassen aan te schaffen. Plus als ze eens een ongelukje krijgen is het matras naar de knoppen. Kun je beter zo’n simpel matras moeten vervangen dan een dure.
Een kennis die bij een beddenspeciaalzaak werkt heeft voor haar eigen kinderen ook van die matrassen. Voldoet prima tot het moment dat die kleintjes echt groter worden en gewicht beginnen te krijgen.
Groetekes, Sje
@sje, ik weet nog wel toen bo geboren werd (oef klinkt alsof hij heel oud is hahahahahaha) , er speciale eisen waren, waar aan het matras moest voldoen voor een baby, ook ivm wiegendood enzo. Nu is dat laatste risico bij een 2 jarige nu zo langzamerhand wel weg, maar maakt het dan idd ook gelijk niet meer uit welk soort matras je hebt? Je zou dus bij wijze van een matras van 70 euro of minder kunnen kopen (dus echt een goedkope) wanneer je een peuterbed/1 persoonsbed koopt, zonder dat dit erg/gevaarlijk of iets dergelijks is, want dat vroeg ik mij namelijk ook af, welke matras, waar doe je goed aan, aan welke eisen moet het voldoen.
Dat is hetzelfde als ze zindelijk worden, je kunt dan een soort van plastic zeiltje op de matras leggen ivm doorlekken (behoud van de matras) maar toen ze nog een baby waren , mocht dit niet ivm oververhitting enzo. Ik vraag me dan wel eens af waarom dat nu dan anders is wanneer ze 2 zijn, of komt dat puur doordat ze beweeglijker zijn, en daardoor anders kunnen gaan liggen als ze het te warm krijgen?
(sorry voor de stomme vragen, soms ben ik echt blond, maar vraag het mij af en toe gewoon af waar het verschil nou in zit!!)
liefs woezel
ja maar die zit er “standaard” bij, dan nog kom ik niet duur uit hoor maar de vraag is dus:
info bij dit matras:
Goed kwaliteit matras (Foam) maat 70 x 140 x 10 cm. Afneembaar en hand / wasmachine (max. 60 graden) wasbare hoes.
ik wil alles op 1 site bestellen dan weet ik zeker dat dit matras in dat bed past wat ik heb… hij kost 60 euro. te duur?? en het is natuurlijk gemakkelijk vanwege de verzendkosten (heb geen auto dus even een matras kopen zit er niet in)
@Sje: maar is foam schuimrubber dan?
ik kan niks normaals vinden op google wat het nou precies is
oke gelezen.
nou dat is dan toch een goed matras neem ik aan. hij koste 60 euro en volgens mij krijg je ze niet echt heel veel goedkoper wel?
ja bij de ikea… maargoed ik ga niet met de bus een matras mee sjouwen
De goedkopere kindermatrassen bij Ikea zijn opgerold (vacuum) en vullen zich thuis met lucht. Destijds vertelden ze me dat deze matrassen prima waren voor kinderen tot een kilo of 35. Dus je kunt hem zo ‘onder je arm’ meenemen
SG40 betekent soortelijk gewicht 40 en gaat over de hardheid van de matras.