Astma testen?

Wanneer kun je laten testen of je kindje astma heeft? Ik denk soms dat Max het heeft, aangezien hij ontzettend vaak verkouden is en dan echt reutelt. Hij hoest zich een ongeluk en is heel benauwd. Het zit altijd vast op zijn borst en hij zit nu ook weer aan de Ventolin. Hij heeft ons (en zichzelf) de hele nacht wakker gehouden met zijn gehuil en gehoest. Heel vervelend voor ons allemaal! Hij heeft ook vrij veel eczeem, dus wat dat betreft zit hij een beetje in de ‘astma-hoek’ zeg maar. Maar is hij niet erg jong om daar achter te kunnen komen?

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Doen ze niet voor hij 4 is. Zit met Dylano ook met smart te wachten al hebben ze het in feite al wel door laten schemeren.

Dylano heeft nu deze winter echt elke dag zijn puf gehad en dat merk ik wel, gaat nu een stuk beter.

Ze kunnen het al wel testen want de dochter van mijn vriendin is nog geen 3 en daar is het al wel vastgesteld, maar die heeft echt moeten dwingen om doorgestuurd te worden maar die had het wel erger als Dylano, Die heeft er ook zijn goede periodes bij en die had zij niet.

Liefs Michelle

Ah, dan moeten we dus nog lang wachten? Zoiets vermoedde ik al, zeker omdat zeer overheen kunnen groeien…Ik denk niet dat Max het zo erg heeft als Dylano en dat andere kindje, maar toch, het zit er wel in…Hopelijk gaat het niet naar astma toe, dat is zo akelig, als je het steeds benauwd hebt! Ze hebben van het kdv niet gebeld dat we hem moeten ophalen, dus het zal wel weer beter gaan dan? De puffer ligt wel klaar, voor het geval dat…Vanochtend vond hij het puffen prima, ik denk dat hij toch aan gaat voelen dat het helpt en dat hij het daarom beter toe laat?

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Dat gaan ze zeker merken dat het ze verlicht en ze wennen eraan.

Liefs Michelle

sowieso testen ze niet vor het 4e jaar en eigenlijk is het vanaf 6 jaar het beste te zeggen maar het kan al wel tussen het 4e en 6e jaar getest worden.
ook hier het vermoeden, omdat alleen een ontstekingsremmer werkt tegen zijn constante hoestbuien en gerochel

het kan nu al hoor MamavanRico Dochtertje van mijn vriendin word in juni pas 3 en is al getest.
Ze doen het gewoon liever niet.
Hier in Rotterdam heb je een speciale afdeling voor die kleintjes

Liefs Michelle

dat is hetzelfde als met bloedprikken, de reden waarom ze hier niet testen is puur omdat de uitslag niet helemaal eerlijk kan zijn omdat een kind eroverheen kan groeien voor het 6e jaar. Omdat de luchtwegen e…d. veel gevoeliger zijn onder die leeftijdsgrens. dat is wat mij verteld is. daarna durven ze pas echte diagnoses te stellen. toen ik jong was lag die grens veel hoger, toen kon het pas met 12 jaar met zekerheid gezegd worden. Ik had chronische bronchitus en eczeem. ze zeiden toen ook: als het rond haar 12e jaar terugkomt kun je ervanuit gaan dat ze de diagnose ook krijgt (dat ging dus over mij he)
en ja hoor ik kreeg het terug toen ik 11 was.

Ik geloof uiteraard dat ze eerder kunnen testen maar om dan een vaste diagnose te geven? is dat niet hetzelfde als met een allergie? dat ze dat voor een bepaalde leeftijd een intolerantie noemen ipv een echte allergie? alleen in dit geval dan met astma? mijn dokter zei destijds bij Rico dat ze alleen kunnen diagnostiseren dat hij astmatische kenmerken heeft, en niet dat hij echt ook astma heeft.

Tuurlijk kunnen ze er overheen groeien, Bij Madelon ook gebeurt, maar zij heeft nu wel de medicijnen tegen astma(andere dan die wij hebben) en kind is zo gigantisch opgeknapt.

Liefs Michelle