Ascal 80 mg vraagje?

hallo zoals ik al in een andere topic aangaf ben ik nu 7 week zwanger en heb last van hogebloeddruk enz…

nu heb ik medicijnen voor de hoge bloeddruk en nu kreeg ik net een bief met een recept voor nog een medicijn dat is ascal 80 mg

nu heb ik het niet zo op pillen allemaal en helemaal niet tijdens zwangerschap ik heb al beetje op internet gelezen maar kom er niet echt uit

heeft iemand hier misschien ervaring mee met dit medicijn?

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

ascal is een vrij onschuldig middel, en zorgt er alleen voor dat je bloed dunner wordt, ter voorkoming van kleine bloedstolsels, die op hun beurt weer infarcten kunnen verzoorzaken. Geen zorgen maken dus , is echt beter voor je, anders schreven ze het ook niet voor!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Als je het niet vertrouwt, huisarts of apotheek bellen. Die weten altijd meer dan wij.

Groetekes, Sje

Wat Sje zegt zowiezo even doen. Als je het niet vertrouwt, even navraag doen waarom ze het hebben voorgeshreven. Ik begreep alleen uit je vraag dat je wel wist dat het voorgeschreven was, maar nog twijfelde of je het zou in nemen, vandaar mijn uitleg.

liefs woezel

Ik heb in beide zwangerschappen ascal moeten slikken om de bloedstolling op pijl te houden. Ik heb een afwijking in mijn bloedstolling, en om infarcten te voorkomen moest ik die ascal nemen icm inohep spuitjes

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

bedankt voor de reacties
het blijkt dat ik tijdens men vorige zwangerschap het help-syndroom heb gehad
(dit is mij nog niet eerder verteld) en omdat ze bang zijn dat ik het weer krijg heb ik dus die bloeddruk verlagende medicijnen en nu die ascal
heb het even na gevraagt bij de gyn

ik heb ook het Helpp syndroom gehad , maar gelukkig geen hoge bloeddruk aan overghouden. hopelijk komt dit ook niet meer terug bij een tweede zwangerschap. Wat vervelend voor je dat je nu medicatie moet slikken, maar het is idd voor jouw en voor je kinds zijn eigen best wil. Maar ik snap je gevoel wel hoor, medicatie slikken tijdens een zwangerschap heeft niemands voorkeur, helaas kan het soms niet anders!

liefs woezel

ik had na de zwangerschap ook nergens geen last meer van maar nu ik zwanger ben heb ik toch weer een hoge bloeddruk vandaar de zorgen van de gyn
nou maar hopen dat het alleen bij een hoge bloeddruk blijft