Asbest gevonden

Das even wat minder. Werd vanmorgen door het oude kdv van Bo (waarhij afgelopen maandag voor het laatst was)opgebeld. Bleek dat ze van de week asbest op het kdv hebben gevonden.Ze mogen asccuut dat gebouw niet meer in. Gelukkig kunnen ze uitwijken naar het bso gebouw, en Bo zit inmiddels op het nieuwe kdv. Maar goed, niet leuk dus!! Begin volgende week hebben we een voorlichtingsavond van de GGD wat voor een gevolgen dit zou kunnen hebben.
Waarschijnlijk niks, want ze waren niet aan het bouwen enzo, dus denk dat het meevalt. OOk vervelend voor het KDV, maar goed niks aan te doen. Wel heel fijn dat ze ons belde!!
Maandag kan het afscheid gewoon doorgaan, maar zeiden ze, wel grappig op zich, ze hadden een kado gekocht voor Bo omdat hij weg ging, ligt alleen nog in dat gebouw, waar ze niet meer in mogen!!! hahahahahahaha, kunnen ze er niet bij!! op zich wel beetje grappig…

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Zolang asbest niet bewerkt wordt en in tact is kan het geen kwaad. Op het moment dat het beschadigd wordt het gevaarlijk. Vandaar dat slopen van asbest gebouwen of het weghalen ervan een delicate zaak is. Zou me inderdaad niet te druk maken, maar wel naar dat het kadootje daar ligt, maar neem aan dat het later dan wel komt toch??

Groetjes,

Michèle

Ooh dat is vervelend zeg. Ik denk inderdaad ook wel dat het mee valt, maar toch fijn dat ze je even bellen, heel erg netjes!
Oh haha het cadeautje ligt er nog, wat een grap

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

precies, vandaar dat ik me er ook niet druk om maak, ze warenniet aan het bouwen, dus de schade zal wel mee vallen, en is dit gewoon protocol volgen!

liefs woezel

@ Woezel klopt, ze moeten het wel verwijderen met het oog op het kan beschadigen.

Groetjes,

Michèle

Gitseren avond de bijeenkomst gehad van die asbest. Bleek wel ernstige asbest te zijn,sterker nog, de ergste soort die je kunt hebben, maar als ze gingen kijken naar hoeveel dagen een kind er was, en voor de duur van 1,5 jaar (kdv zat daar nog maar 1,5 jaar) dan was het een licht verhoogd risico wat ze hebben om een vervolg ziekte er aan over te houden. Grof gezegd houdt dit het volgende in.

Asbest zit altijd in de lucht, overal. Iedereen ademt het in, is ook niet te voorkomen. Daarvan kun je zeggen om het in cijfersuit te drukken, dat 1 op de miljoen mensen er ziek van wordt (verschillende soorten kanker wat je daarvan kan krijgen) Door deze bloot stelling , hebben de kinderen die daar voor anderhalf jaar zijn geweest, circa 3 dagen in de week (Bo ging gemiddeld minder) dus een iets verhoogde risico, wat dan neerkomt dat ze nu een kans hebben van 1 op de 900.000. Dus eigenlijk nog steeds niet noemens waardig in mijn mening. Het is niet leuk, maar goed, wat doe je er aan, en het risico valt dus nog redelijk mee!!
Het had geen zin om hiermee naar de dokter te gaan, of in het medisch dossier op te laten nemen. Het valt dus gelukkig mee.

liefs woezel

h ja, bij dit type asbest was een deur open en dicht doen al voldoende om de asbest deeltjes te verspreiden. Er hoefde dus niks verzaagd te worden of wat dan ook voordat de deeltjes in de lucht kwamen. Simpel een deur open te doen, en het zat al in de lucht…

liefs woezel

Pff jeetje best heftig nog. Gelukkig maar dat het maar 1 op de 900.000 is, dat lucht toch wel even op! En wat fijn dat ze er dan nu achter zijn gekomen en niet pas veel later. Gelukkig maar dat het allemaal toch mee valt.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie