* artikel* Twijfel over nut peutermelk


#1


#2

Ik heb die peutermelk altijd al grote onzin gevonden als ik heel eerlijk ben. Puur marketing-ding om omzet te draaien. Niks mis met gewone simpele koeienmelk.

Net zoals zo’n produkt als pyjamapapje. Ook zo’n onzin-produkt als je het mij vraagt. Zonde van het geld!

Groetekes, Sje


#3

Jep, regelrechte onzin!
Peutermelk is veel zoeter en de overstap naar gewone melk is dan heel lastig. Daarnaast is het gewoon belangrijk dat je kindje gezond eet en heb je het idee dat je kind te weinig binnen krijgt, kan je altijd kiezen voor een multivitamine oid.

Liefs, Anne


#4

Ja, vind ik ook. Als je kind gewoon goed gezond, vers en gevarieerd eet (dus niet alleen maar fastfood en pakjes-zakjes-eten) dan is er niks aan de hand en voldoet gewone koeienmelk.

Groetekes, Sje


#5

Hier ook nooit gekregen, vond het geldklopperij.

Liefs Michelle



#6

Ik vind het ook geldklopperij! Nooit gegeven, een vriendin van mij wel, haar dochtertje reageert heel snel op bepaalde stoffen en zij leek het er beter op te doen!
Bij normale omstandigheden overstappen op gewone melk!

Groetjes mama Ja



#7

Ik ben het ermee eens: nooit gegeven. Geldklopperij inderdaad.

Groetjes,
M

Lilypie Fifth Birthday tickers

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#8

Ik gebruik het wel. Het nut is misschien niet duideli ik k, maar ik voel me er goed bij ende kindjes ook. Ik heb maar 1 bus nodig en doe daar zo lang mee. Wij lusten geen gewone melk, behalve Max en een pak gaat hier niet mee op. Ik vind melk van twee dagen zelf al vies, haha, dus ik koop de peutermelk gewoon nog wel een jaartje ofzo.

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#9

@ Rainbow is dat wel zolang houdt baar dan?

Wij gebruiken ook geen peutermelk hier gewoon hoppa van de koe


#10

@Coramora, ik had eerst wel een bus per week nodig ofzo en nu doe ik er 3 weken ofzo mee, geen maanden hoor.

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#11

Wij hebben ook nooit peutermelk gegeven. Vanaf 11 maanden gewone melk en dat drinken ze beide nog steeds. Mijn man en ik drinken beide geen melk, maar karnemelk. Maar toch is een pak met met 2 kids zo op.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#12

Hier ook geen peutermelk. mierzoete rommel vind ik het. Dat geef ik Noa liever niet. Ik wil haar nu nog niet zo aan zoet wennen.
Noa drinkt gewoon gewone melk. Rens heeft toen hij een jaar was een hele tijd karnemelk gedronken dat verdroeg hij beter maar die drinkt nu ook gewoon melk.
Verder ook geen pyamapapjes,jogholino,kwarkolino en weet ik nog wat voor meer van die onzinnige en dure dingen. Als toetje krijgen ze meestal joghurt(rens wil bijna nooit iets anders) en anders een keer fruitjoghurt of vla.
Potjes oid hebben ze allebei ook bijna nooit gegeten.
Wat dat betreft hebben ze aan ons niet zo veel kunnen verdienen.

Groetjes Ramona


#13

@ Rainbow… ok nog wel houdbaar dus… heb er helemaal geen verstand van

Vanaf welk jaar/maand mogen ze aan de gewone melk? Zo van de koe of uit de winkel?


#14
quote:

Vanaf welk jaar/maand mogen ze aan de gewone melk? Zo van de koe of uit de winkel?


Rond de tijd dat ze 1 jaar worden.

Groetekes, Sje


#15

Hier ook geen peutermelk. Beide kregen vanaf 11/12 maanden gewone halfvolle melk. Qua toetje krijgen ze (vruchten)yoghurt, vanilleyoghurt, vla of vla en yoghurt door elkaar (vind de jongste erg lekker). Zoonlief heeft er erg lang over gedaan voordat hij halfvolle melk lekker vond. We hebben het eerst gemengd met poedermelk en de verhouding steeds verschoven. Maar nu drinken ze het allebei prima!



#16

Wij gaven met een jaar ook gewone melk.
Inderdaad het is geld klopperij.
En pyama papjes ook.
Wij gaven met een jaar kwark met roosvisee erdoor,
en de kinderen sliepen de hele nacht door tot de andere
morgen 7 uur.

Groetjes Lisan.