Argh! wat een schrik weer!

En zo is er altijd wat. Eerst las ik Neeltje’s avontuur, wat een schrik en al jullie aanvullingen pfff…

Wij zijn onze benedenboel aan het verven en tegelijkertijd op moppie letten en het huishouden dus kortom ik ben erg moe. Ik zat op het bed de was op te vouwen en nee moppie lag niet op het bed maar was lekker op de grond aan het spelen. Ze vond een Ouders van nu blad bij de tv en was daar lekker mee aan het spelen en aan het scheuren. Natuurlijk onder het waakzame oog van mama: nee niet in je mondje dat is bah! Was klaar wij naar mijn zus haar huis die op vakantie is en wij kunnen daar dus rustig eten en moppie doet daar vaak een tukkie.

Moppie naar bed en lekker slapen. Het was lekker stil boven. Op een gegeven moment hoorde ik haar. Niet huilen of zo maar gewoon brabbelen. Omdat het eten klaar was ben ik haar gaan halen. Lagen er allemaal natte papierpropjes in haar bed!!! Ik schrok me wild! Ik naar beneden naar papa die meteen begon te schelden want die is al zo overbezorgd en hoe ik haar in godsnaam met papier kan laten spelen. Nee, dat hielp ik voelde me nog niet rot genoeg.
Man naar huis om het blad te halen zodat we konden puzzelen hoeveel ervanaf was en ondertussen belde ik de huisartenpost om te vragen wat ik moest doen. Ik was als de dood voor verstopping of iets dergelijks. Gek was wel dat het papier nat was en het er niet uit zag alsof het uitgespuugd was, het zag eruit net als papier in je broekzak wat je per ongeluk mee wast. En haar snoetje was blauw van het papier.

Wij puzzelen maar werden er niet wijs uit want het papier was dus blauw en dat konden we nergens terug vinden. Man weer naar bedje kijken. Wat blijkt nou…mijn zus had het etiket wat aan de matras zat, aan de onderkant, niet verwijderd en dat zat tussen de reiswieg en de matras en daar was moppie op gaan kluiven!
Wij etiket in elkaar gepuzzeld en er is wel wat verdwenen maar niet heel veel. De huisartsenpost gaf aan niet te veel zorgen te maken en even op te letten of ze goed poept en wil drinken…

Meiden ik heb gehuild! Ik ben al zoooo moe en dan het gevoel dat ik niet goed genoeg heb opgelet en mijn moppie papier had gegeten! En wie weet hoeveel? En dan je vent die vraagt waarom je haar in godsnaam met papiér laat spelen!
Moppie ligt nu lekker te slapen na nog een lekker slokje bij mama dus het zal wel loslopen denk ik. Ik duik er ook maar vroeg in denk ik…
liefs,
Wendy

Nou ja zeg!!! Alsof je het expres hebt gedaan!!! Tuurlijk ben je een goede moeder!!
Ongelukjes gebeuren nou eenmaal, en dat moet je man ook inzien. Er zal vast nog wel eens wat gebeuren, wil hij dat niet, dan moet hij haar maar in een kooitje stoppen.
En juist omdat je erom hebt gehuild, ben je een hele goede moeder, als je je schouders had opgehaald, was het een ander verhaal.
Misschien zijn jullie allebei wat prikkelbaar door het verven/verbouwen.
Succes, komt vast allemaal wel weer goed.
XxxBoukje

Lilypie First Birthday tickers

Ah gossie, wat rot!
En dan gebeurt dat ook nog eens wanneer je het al zo druk hebt en vermoeid bent… Je man waarschijnlijk ook, want die reageert best heftig…

Sterkte en hou je moppie maar een beetje in de gaten, maar volgens mij kan het geen kwaad, hoor!

ha ha nou zijn reactie klinkt erger dan het is hoor. Het is niet zo zeer tegen mij gericht maar tegen de situatie. Hij schrikt dan heel erg en begint meteen te vloeken (moet hij afleren trouwens weet hij al hoor)…

Ook leuk in moppie’s dossier staat dit nu geregistreerd…;(

Ja, hahaha, ach ja, we zijn allemaal mensen.
Maar soms komt het wat lullig over.
Ook al is het helemaal klaar met Sarah’s vader, zolang hij nog in NL is, komt hij zo af en toe nog langs om zijn kleine meid te zien. En dat houd ik ook echt niet tegen, maar ojee, hij onderwerpt mijn huis net niet aan een inspectie.
Vandaag weer, ik heb voor het eerst gefietst met Sarah op het kinderzitje, hij zei: Is this Save?
Ik heb hem maar gezegd dat het ab-so-luut niet veilig is, maar heel heel heel gevaarlijk, hahahaha.

Het zal, ook van jou man, wel onmacht zijn idd.

Zooo herkenbaar! Zie mijn topic: ochtendje EHBO van een tijdje terug, waarbij ik dacht dat ik mijn dochtertje haar armpje uit de kom had getrokken tijden het aantrekken van haar jasje. Ook ik heb toen tranen met tuiten gehuild. Dokter had meer moeite om mij rustig te krijgen dan mijn dochter van toen 8 maanden haha. Ook mijn vriend gaf me toen zo’n fijne reachtie: Dat vindt ik niet normaal hoor, dat je bij dat kind haar arm uit de kom trekt!!! Nee, idd nu voel ik me stukken beter! thanx… Arm bleek gelukkig niet uit de kom, maar elleboog-bandje (wist niet dat die bestond) over het gewrichtje geschoten. Weet dus precies hoe je je voelt! En je voelt je zooooo schuldig he… Niet doen hoor, we hebben allemaal wel eens een ongelukje zoals je ziet

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

owja mannen kunnen heel heftig op die dingen reageren, maar ik heb ook het idee dat dat hun manier is om met de situatie om te gaan… ach ja wij snappen mannen neit en hun ons niet. Je kunt ze ook niet overal voor beschermen.

Hier lezen wij ook altijd samen de reclamefolders maar in de mond stoppen mag ook niet dan pak ik het af en gaat het bij het oudpapier. Het laatste wat je wil is een tong in alle kleuren haha. en ik geloof dat jij daar ook heel goed op hebt gelet en natuurlijk je bent harstikke kapot, en klussen, en moppie en alles.

Je kunt haar toch vast wel een dagje uit logeren doen zodat je even rustig kan klussen het huishouden even laten als je toch aan het klussen bent wordt het toch weer vies dan even het huishouden en dan weer moppie ben je volgens mij veel sneller klaar dan als je met je verfkwast achter moppie kan aanvangen of kruipt ze nog niet haha en dan kunnen jullie allemaal even weer bijtanken want volgens mij kunnen jullie beiden best wel een avondje rust gebruiken wat een heftige reactie, op zon moment als ik het zo druk zou hebben en moe en iemand zou dan ook nog zon opmerking naar mijn hoofd smijten dan barst ik ook in tranen uit…

Sterkte Moppiesmama

He bah dat kan er dan ook nog wel even bij als je toch al zo moe bent. Gelukkig viel het mee allemaal.

Bedankt meiden voor jullie lieve woorden, ik voel me alweer een stuk beter !

Mijn man zei gisterenavond in bed dat hij dat niet meer zou doen, ahum. ja hoor! hihi. Het blijft een man en zoals jullie al zeggen zo reageren ze op een situatie maar op het moment zelf kun je ze wel wat! Moppie heeft nog niet gepoept maar wel lekker geslapen en wat gedronken bij mama dus het zal allemaal wel weer loslopen! Pfff…

Oja mijn man klust en ik help als moppie slaapt, ik ben nl. zo ontzettend moe fysiek dat hij toch niet erg veel aan mij heeft op dit moment en moppie blijft wel eens bij mijn zus maar die is op vakantie.
groetjes,
Wendy

Ahh joh die dingen gebeuren hoor! Echt waar het overkomt iedereen wel eens. Ook zal er ooit wel eens iets gebeuren dat je man alleen is met de kleine die dingen voorkom je helaas niet. Hoofd stoten, vallen, dingen in mond stoppen, etc! Maar ja zweet gaat er van op je rug staan ik weet het! Maar je zal verbaast staan kijken, kleintjes kunnen tegen een stootje hoor!

jeetje meid lekker dan als je er ook nog eens van langs krijgt alsof je niks goed doet. nou laat je man maar eens een hele dag voor je kleine zorgen nou dan rennen ze hard gillend weg!

Meric hier was wel door mijn stomme fout gevallen van ons bed. ik dacht met mijn eigenwijze kop ik ren wel even snel naar zijn kamer om zijn pyama van de commode te pakken. is zo gepiept dacht ik! onze kamers zijn nog wel naast elkaar! nee voordat ik de deur uit rende hoorde ik BOEM!!! gelukkig was hij niet zo hard gevallen want mijn bed is nogal laag en ik had het idee dat hij meer huilde van de schrik dan van de pijn…komt mijn man boos aanlopen en zijn stem opheffend vragen of ik wel goed was in mijn hoofd! nou ik kende papa niet zo daar schrik je dan wel even van…zo zie je toch een andere kant van je vent boze papa kant niet leuk ach ja wat doe je eraan he?