En zo is er altijd wat. Eerst las ik Neeltje’s avontuur, wat een schrik en al jullie aanvullingen pfff…
Wij zijn onze benedenboel aan het verven en tegelijkertijd op moppie letten en het huishouden dus kortom ik ben erg moe. Ik zat op het bed de was op te vouwen en nee moppie lag niet op het bed maar was lekker op de grond aan het spelen. Ze vond een Ouders van nu blad bij de tv en was daar lekker mee aan het spelen en aan het scheuren. Natuurlijk onder het waakzame oog van mama: nee niet in je mondje dat is bah! Was klaar wij naar mijn zus haar huis die op vakantie is en wij kunnen daar dus rustig eten en moppie doet daar vaak een tukkie.
Moppie naar bed en lekker slapen. Het was lekker stil boven. Op een gegeven moment hoorde ik haar. Niet huilen of zo maar gewoon brabbelen. Omdat het eten klaar was ben ik haar gaan halen. Lagen er allemaal natte papierpropjes in haar bed!!! Ik schrok me wild! Ik naar beneden naar papa die meteen begon te schelden want die is al zo overbezorgd en hoe ik haar in godsnaam met papier kan laten spelen. Nee, dat hielp ik voelde me nog niet rot genoeg.
Man naar huis om het blad te halen zodat we konden puzzelen hoeveel ervanaf was en ondertussen belde ik de huisartenpost om te vragen wat ik moest doen. Ik was als de dood voor verstopping of iets dergelijks. Gek was wel dat het papier nat was en het er niet uit zag alsof het uitgespuugd was, het zag eruit net als papier in je broekzak wat je per ongeluk mee wast. En haar snoetje was blauw van het papier.
Wij puzzelen maar werden er niet wijs uit want het papier was dus blauw en dat konden we nergens terug vinden. Man weer naar bedje kijken. Wat blijkt nou…mijn zus had het etiket wat aan de matras zat, aan de onderkant, niet verwijderd en dat zat tussen de reiswieg en de matras en daar was moppie op gaan kluiven!
Wij etiket in elkaar gepuzzeld en er is wel wat verdwenen maar niet heel veel. De huisartsenpost gaf aan niet te veel zorgen te maken en even op te letten of ze goed poept en wil drinken…
Meiden ik heb gehuild! Ik ben al zoooo moe en dan het gevoel dat ik niet goed genoeg heb opgelet en mijn moppie papier had gegeten! En wie weet hoeveel? En dan je vent die vraagt waarom je haar in godsnaam met papiér laat spelen!
Moppie ligt nu lekker te slapen na nog een lekker slokje bij mama dus het zal wel loslopen denk ik. Ik duik er ook maar vroeg in denk ik…
liefs,
Wendy