Argh! eten

Hoi meiden,

Zoals jullie denk ik wel weten is moppie een kleintje en vorige maand meldde ik wat het consternatie bureau had gezegd. We moeten volgende week terug om te wegen. Nu is moppie dus ziek. Vandaag gelukkig koortsvrij maar nog wel pieperig. Sinds de vakantie is ze minder gaan eten. Het is net alsof ze stuctuur vervelend vindt in haar mond en ze plopt het er zo weer uit. Zelfs dingen die ze altijd heerlijk vond. Om haar toch wat calorieen binnen te krijgen gaf ik wat meer lekkere dingen maar nu eet ze koekjes ook niet echt. Ik ging brinta door de melk doen, gevolg halve boterham ipv hele 's ochtends. Ik denk dat ik dus terug moet naar hoe we het deden met niet te veel snoep maar los daarvan eet ze dus echt veel minder dan een halve maand geleden. Herkennen jullie dit? Ik vrees zelfs dat ze wat is afgevallen…
Ergens heb ik het gevoel dat ik er geen aandacht aan moet besteden, zo van dan eet je maar niet want dwingen lukt toch niet maar ik heb steeds dat stemmetje in mijn hoofd van “Je hebt al ondergewicht, eet nou alsjeblieft!” Nu vermaken we haar een beetje met een speeltje of zo waardoor ze nog wel wat eet, anders ging er echt geen hap meer in.
Oh ja, geen toetje zou ik niet snel doen en al deed ik dat dan was dat geen probleem want ook daar eet ze maar 2 happen van…

Oh meiden herkennen jullie dit? Is het iets tijdelijks? Misschien wel ook doordat ze ziek is? Want na de vakantie at ze best weer aardig 's avonds en hebben jullie nog tips?
groetjes,
Wendy

Herkenbaar!!!

Hier is het een kwestie van mama uitproberen. Besteed haar maar eens uit zul je zien dat ze bij een vreemde (vreemde ogen dwingen) wel goed eet! In ons geval wil dat nog wel eens helpen.

Succes! Ik weet hoe frustrerend het is.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Niet eten is vaak een fase. Ik moet het afkloppen, maar Tim zijn grootste hobby is eten. Dus hier hebben we (nog geen) problemen gehad met eten. Dus ja ik heb misschien makkelijk praten, maar ik zou het eten gewoon aanbieden. Eet ze niet dan maar niet. Als ze honger hebben gaan ze vanzelf wel eten. Speelgoed bij het eten zou ik al helemaal niet doen. Eten is hier echt eten en dan komt er geen speelgoed aan tafel. Lekkere koekjes aanbieden omdat ze zo slecht eet zou ik persoonlijk al helemaal niet doen. Die kleintjes hebben al snel door dat dat veel lekkerder is dan gewoon een boterham of warme hap. Gewoon dus lekker aanbieden wat je altijd doet en dan is het aan haar om het wel of niet te eten. Maar nogmaals klinkt makkelijk voor iemand met een makkelijke eter. Zeker als ze al wat minder eet, maar ja jij kan er ook niks aan doen dat ze zo slecht eet.

Sterkte!

Groetjes,
Sandra

@Leony helaas dat werkt niet, ze eet ook wel eens bij mijn zus en afgelopen donderdag dus ook voor geen meter.
@ Sandra1980 ik denk ook dat gewoon blijven aanbieden wat ik wil geven het beste is. Een speeltje moet echt wel anders gaat er echt geen hap in. Ze begint vaak zelf met eten en na een tijdje als ze niet meer wil eten speelt ze wat en dan schuift mama er nog een hapje in zeg maar.

Weet je, net werd ze wakker en toen vroeg ze om koeka. Daar vroeg ze ook met het flesje op bed al om. Je zou dus denken dat ze honger heeft. Ik heb er niet aan toe gegeven maar het is wel lastig omdat je denkt, je moet toch wat eten? Misschien eet ze ook wel slechter door haar tandjes? Ze huilde opeens met poetsen nl. vanavond.
He, ze is alweer wakker, moet naar boven. spookie!

groetjes,
Wendy

Mss heeft ze nu wel honger?? Ik zou nu zelf wat te drinken geven, water of melk of zo…

Hier idd ook een ventje dat een lastige eter is (bij zijn moeder!). Wij hebben nu de laatste tijd uitgeprobeert hoe hij bij de gastouder eet, ook warm eten, en dat gaat prima. Thuis eet hij ook fruit, boterhammen e.d. en dat gaat op zich ook wel. Alleen het warm eten was/is steeds een probleem. Nu ik dus regelmatig warm eten meegeef naar de gastouder, weet ik dus dat hij het wel kan! Boefje! Vlees vind hij ook nog wel lekker maar de rest is al wat lastiger. Het is en blijft een kwestie van volhouden, hoe moeilijk soms ook (ik heb er ook wel eens bij zitten janken…). Nu probeer ik het wat meer los te laten en dat geeft stukken meer rust. Over een paar weken wordt hier het tweede kindje geboren, tja en dan heb ik niet meer zoveel tijd om uren met dat eten bezig te zijn. Dus, volhouden! En ze is ook ziek geweest zeg je? Dus daar kan het mss ook nog wel aan liggen. De mijne zegt trouwens ook KOEKA! Grappig.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

@Léony dat is dan wel fijn he dat hij in ieder geval ergens anders eet he . Wat spannend je zwangerschap staat niet in een banner maar wanneer ben je uitgerekend dan? Ik denk ook dat het dan anders wordt en wie weet gaat hij juist wel beter eten als we er minder aandacht aan kunnen besteden

Hoi moppiesmama,
pfhh ja dat eten blijft bij vlagen ook hier een drama… vanaf dat ze anderhalf was, kwam en ging het … (maar bij jou komt natuurlijk het ondergewicht ook nog om de hoek kijken wat het wel een extra uitdaging maakt…)
wij hebben ook vanalles uit de kast getrokken…maar ja ik denk toch echt dat het fases zijn… de afgelopen 5 dagen hebben wij een ‘krasvelletje’ …dan mag ze als ze goed gegeten heeft, een stickertje wegkrassen, en het is ongelofelijk wat ze allemaal voor zo’n stickertje doet… (ik wou dat we dit eerder bedacht hadden…) want dit had ze een paar maanden eerder ook echt wel begrepen…

ik doe nu wel expres niet te veel op haar bordje, want dan ligt er zo’n berg waar ze misschien tegen op hikt, bedoel ze kan altijd nog wat van ons krijgen als ze haar bordje opheeft…maar ik wil haar niet meteen demotiveren met een bak eten…zeg maar…
bij ons was het echt uitproberen,want ik ben het eens gaan polsen, paar dagen goed op gaan letten… en uit gaan proberen, koekjes eet ze wel, of danoontje of wat anders maar geen avondeten, dus het is niet dat ze nie wil eten, ze wil gewoon liever eten wat ze echt heeel lekker vond…
ja doeg …

maar 10 punten voor dat kraskaartding,want dat werkt hier super goed!!

Pippy is geboren 17.07.2009

Als Sylvie pijn in haar mondje heeft van tanden/kiezen dan eet ze ook minder goed. En niet meer dan normaal, want als ik bijv. een blaar of aft in mn mond heb of mn kies is net getrokken dan eet ik ook haast niet!
Dus ik zou echt even de periode afwachten dat ze geen pijn meer heeft van de kiesjes en kijken hoe het dan gaat. En als je moppie gewogen moet worden en ze is weer veel te licht, dan vertel je gewoon dat ze ziek is geweest en tandjes heeft gekregen!! Dan zullen ze heus niet meteen heel moeilijk doen, maar je misschien nog een keertje extra laten komen wegen?
Niet te druk om maken, gewoon afwachten. En eerlijk vertellen wat je zelf denkt en wilt daar!

Oh en trouwens wat hier wel heel goed helpt tegen die pijn in het mondje (en dan toch nog wat eten) is soepstengel! Ze vind dat echt heerlijk om op te kauwen als ze last van dr tandjes heeft

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 20 Jun 2011 22:41:34

Over pijn met tandjes/kiezen krijgen kan ik je niet helpen. Daar heeft H. nog nooit last van gehad namelijk. Ze heeft nu al haar tanden en 4 kiezen.

Wel merk ik dat ze hier ook wat minder eet dan we van haar gewend zijn.
Persoonlijk denk ik ook dat het een fase is en mama een beetje uit proberen.
Dat is wel de leeftijd nu natuurlijk.

Hoe lang is ze en hoeveel weegt ze?

Ja tandjes spelen hier echt mee en ze is echt niet lekker want zelfs haar lievelingskoek at ze niet op vandaag.

@mamaH, moppie was 5 weken geleden 78,5 cm lang en woog 8820 gram.
groetjes,
Wendy