Appeltje of: wat te doen

Hoi meiden,
appeltjes worden geschild en in stukjes aan de kids gegeven. Over het schilletje;
wordt die er af gehaald uit veiligheidsoverwegingen of omdat de gedachte is (ik noem maar iets) dat schilletjes vioes zijn.

Ik was net een appeltje aan het schillen en d8, waarom eet een kindje geen schilltjes. En ja: soms heeft de papa van Gioia wat vreemde gedachten…

groetjes, Jacky
de papa van Gioia

In het begin gaf ik Evianne ook appeltjes in stukjes ivm met het schilletje. Die kunnen soms toch stug zijn. Daarbij is het lastig om in een appel te bijten met zo`n klein mondje en zulke kleine tandjes. Nu pakt Evianne ze gewoon lekker zelf.

Groetjes Astrid, mamma van Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005

Stephan gaf ik ook appel in stukjes…zonder schil…
Moet eerlijk zeggen dat ik nooit zo bewust heb nagedacht over het hoe en waarom schillen van de appel
Toch onbewust het idee dat zo’n schilletje makkelijk in de keel blijft “hangen” denk ik.
Maar of dat nou ook écht zo is…(?)

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en…?

Dank je Astrid en Bieb alvast.
En ja: zet je wel aan het denken, ik in ieder geval wel.

groetjes, Jacky
de papa van Gioia

Ik had het trouwens wel met die rijstwafeltjes en soep stengels.
Ik heb zelf meegemaakt dat er eentje zowat stikte in een stukje van zo’n baby-rijstwafel ('t is nogal droog spul) en die soepstengels…ze lijken zo kindvriendelijk maar moet je eens zien als er een stukje schuin afbreekt, brrr…hartstikke scherp is het dan. Daar heeft Stephan toen een keer zijn mond aan bezeert.
Maar dit gaat natuurlijk meer over kids onder de 1 jaar…als ze nog geen tandjes hebben enzo.
Maar schoot me ineens te binnen dit

Ja dat blijft je bij. Gioia heeft vanaf het begin echter soepstengels en rijstwafels gehad (ivm haar allegie) en heeft er nog nooit last van gehad, van bezeren en blijven hangen zeg maar. Wellicht een gelukje, weet ik niet, maar als het wel gebeurt was zou ik er ook wel anders over gedacht hebben. Maar ik snap je bezorgdheid, is niet leuk als je kleine zich bezeerd

groetjes, Jacky
de papa van Gioia

ik schilde ook altijd de appels en gaf ze in stukjes…nu pakken ze het van de schaal wassen het en eten maar…

ook ik schilde gewoon om bang te zijn dat ze zullen stikken in die schil

Ik haalde in het begin bij Lisa ook het schilletje eraf omdat ik dacht dat dat makkelijker eten was voor haar.
Toen het een keer met schilletje gaf, spuugde ze het schilletje alnog uit.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Het is een kwestie van eens proberen dus. Enne: vindt zelf ook het schilletje niet het allerlekkerste van een appel
Bedankt alvast iedereen! Wil ook gelijk even zeggen dat dit een leuk forum is, ik kom er nu achter waarom Mo verslaafd was (sorry melancholische bui eventjes)

groetjes, Jacky
de papa van Gioia

ja het is hier super gezellig,op andere forums zie je gauw ruzie’s en het niet waarderen van andere meningen

vind het hier het warmste forum en een super gezellige forum

Fijn dat je het hier zo naar je zin hebt

P.S. ik ben trouwens niet voor niets “junklid”