Appel bij 2mnd?

hallo
luna is nu 2 maanden ;
en k was vndaag appel aant eten (wel gezond blijven !)
en k had luna op schoot…
t leek net of ze de hele tijd aant kijken was naar dat stukje appel
dus k gewoon proberen heel groot stuk wat ik vast hield…en waar zij op sabbelde
ze deed r niets mee ofz. sap had ze wel …
maar is het al toegestaan ? want meestal begin je toch met zoiets vanaf 4-5 mnd ?

http://b4.lilypie.com/tv34p2.png" alt=“Lilypie Vierde Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

Je begint normaal gezien sowieso pas met fruit bij ongeveer 4 maanden en dan moet het gepureerd zijn. Stukjes fruit gaat mis, want ze weten nog niet hoe ze die moeten verwerken. En met stukjes appel zou ik sowieso daarna nog een hele tijd wachten omdat appel wat hard is.

Als je t.z.t. met stukjes fruit begint (rond de tijd dat ze ook brood gaan eten) dan zou ik met zacht fruit beginnen: banaan, aardbei, nectarine. Ik gaf onze kinderen pas stukjes appel tegen het jaar geloof ik. Ik wilde daar geen enkel risico in nemen.

Dus lekker voortaan alleen je appel opeten zou ik zeggen.

Groetekes, Sje

vriendin van mij gaf haar zoontje altijd het klokhuis om op te sabbelen ,maar toen was hij wel ouder hoor , hij kon m in iedergeval zelf vast houden (hij mocht al fruit) en hij had nog geen tandjes , zodra hij tandjes kreeg deed ze het niet meer
een baby wil alles in het mondje stoppen , eten of geen eten , alles word "geproefd"
maar ik zou het inderdaad nog niet geven , al is het heel grappig natuurlijk , maar hou gewoon 4 maanden aan , ze zijn maar zo kort klein hihihi

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

Appel zit een zuur in he, dat zou ik met 2 maanden nog niet doen. Even 2 maanden wachten denk ik toch en dan maar eens eerst met banaan beginnen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Zou echt pas met fruit beginnen vanaf 4 maanden. Die buikjes zijn daar nu nog echt niet tegen bestand.

Kan me wel voorstellen dat ze het interessant vindt, Anouk was ook altijd een en al aandacht als wij iets aan het eten waren. Geniet nog maar lekker van het voeden, voordat je het weet kunnen ze daar al weer zonder.

grt, Sabine

onze lars nu ruim 5 maanden krijgt gepureerde appel ik gooi alles bij elkaar staafmixer erop en klaar soms wat sinaasappelsap vers hoor en smullen maar hij vind liga opgelost in fruitsappen ok heerlijk.
daarintegen vind hij groente niet te nassen echt blehhh

Sluit me aan bij de dames hierboven, bovendien kan appel ook nog laxerend werken (met name appelsap!) dus voor zo’n heel kleintje is dat nog eens extra gevaarlijk.

Groetjes,
Inge

oke dankjullie wel…
dan gaan we nog lekker 2 mnd wachten !

http://b4.lilypie.com/tv34p2.png" alt=“Lilypie Vierde Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />