Dames,
Even een vraagje over opties. Ik ben nog lang niet toe aan een tweede daarom gebruik ik nu een gewoon spiraaltje, maar ben er niet tevreden over, veel en onregelmatig bloedverlies etc. Ik heb vroeger wel de pil gebruikt maar daar was ik niet tevreden over, geen libido, lichtelijk depressief, 5 kg aangekomen etc. Nu vraag ik me af, wat gebruiken/gebruikte jullie en zijn jullie laaiend over? Ik heb al met mijn gyneacoloog gepraat dus ken al die voorlichtingspraat wel (bovendien heb ik ook nog ervaring in de verloskunde) maar wil gewoon wat ervaringsverhalen horen! Bedankt
Anticonceptie opties
Hoi hoi,
het eerste wat in me op kwam: algehele onthouding LOL … Nee grapje, ik ben zelf aan de pil en ben er erg tevreden over, heb al jaren dezelfde. Ik ben heel regelmatig ongesteld en verder geen bijwerkingen… Ik kan je verder dus niet helpen… misschien iemand ervaring met de prikpil?? Al heb ik gehoord dat als je weer wel aan kinderen wil beginnen, het even kan duren voordat dat uit je lijf is…
Grtz Von
Wij gebruiken momenteel gewoon een concoom, omdat ik slecht tegen al die hormonen kan. Maar om te zeggen dat het nu ideaal is
Hiervoor heb ik een tijdje de nuvaring geprobeerd. Was niet helemaal mijn ding, omdat ik hem de hele dag voelde zitten, maar ik weet wel dat er anderen heel enthousiast over zijn.
Ook omdat het maar heel weinig hormonen afgeeft.
Liefs, Anne
ja lastig is dat he
ik zit met precies hetzelfde
wil geen spiraaltje mede om wat jij zegt en omdat ik het inbrengen niet als prettig ga ervaren (weet ik nu al)
je hebt ook de nuva ring misschien is dat iets?
of een vrouwencondoom
ik blijf gewoon de pil proberen totdat ik een goede heb
maar diane 35 werkte erg fijn TOTDAT hij niet meer werd vergoed en je de werkende stof naam kreeg. (omdat die wel werd vergoed)
enfin alle werkende stof tabletten vind ik tot nu toe echt niet prettig.
het is gewoon ook te belachelijk voor woorden
elk jaar gaat je verzekering nogal wat omhoog maar elk jaar gaat er ook een hoop UIT de verzekering dus moet je het nog betalen
echt krom
oh over de prikpil, ja dat kan varieren tussen de 3 mnd en langer dan 1 jaar, voordat je cyclus weer normaal is, bij mij duurde het anderhalf jaar:S
dus ook weinig lol aan gehad haha.
Ik slik de pil en dat blijf ik ook doen tot de tweede klusronde zeg maar. Als der een tweede is dan heb ik al overwogen om me te steriliseren. Wat jij zegt kwa libido heb ik ook en pil en suikerziekte is een extra risico. Maar tot die tijd blijf ik aan de pil.
Groetjes,
Michèle
Het is misschien gek om dat nu te zeggen, nu ik zwanger ben, maar ik wil eigenlijk ook gewoon hup, een ingreepje daarna. Ik wil écht geen derde en eigenlijk wil ik ook niet mijn hele leven aan de pil, die ik overigens wel goed verdroeg. Eerst dacht ik dat mijn mannetje maar iets moest laten doen, maar ja, stel dat er met mij iets gebeurt en hij een nieuwe vrouw vindt? Misschien willen ze dan toch nog een kindje? Maar ja, bij vrouwen is het wel ingrijpender…
Maar hier heb jij niets aan. Ik heb gehoord dat je de Nuvaring kunt verliezen. Is mijn vriendin overkomen en háár vriendin is zo zwanger geworden. Ook dat ding kwijt. Hoe dat kan? Vraag het me niet, maar het gebeurde. En je schijnt 'm inderdaad te voelen. Misschien is de prikpril voor jou inderdaad een idee? Of zo’n staafje in je arm?
Groetjes Rainbow, trotse mama
Ik heb altijd de pil gebruikt en ben daar erg blij mee. Heb Mercilon en dat is een erg lichte pil. Weet nog niet wat ik na deze zwangerschap ga doen. Wil eigenlijk ook niet mijn hele leven de pil slikken. Maar we zijn erg blij met 2 kindjes en houden het daar graag bij.
Groetjes,
Sandra
Tja hier ook aan sterilisatie zitten denken, maar ben nog geen 27 en heb natuurlijk pas 1 kindje, maar zoals sommige van jullie al zeggen, als ik het geluk zou hebben nog een kindje te mogen krijgen gaat het toch via een keizersnede en dan laat ik het meteen doen. Ik vind het een hele moeilijke keuze. Zou je na een zwangerschap ook anders kunnen reageren op zoiets als de pil bijvoorbeeld? Dan als ik het nu zou gebruiken ik er misschien geen last van zou hebben, weet iemand dat misschien?
ik heb 3 weken geleden het mirena spiraaltje laten zetten!
Inbrengen deed echt niet zeer hoor! Stelde niks voor was in nog geen 10 min weer buiten. zonder pijn of napijn te hebben gehad!
De gyn zei ook scheelt ook als je al kindjes hebt.
ik kan er nog weinig over zeggen nu maar heb nergens geen last van en als dadelijk het vloeien stopt kan het zijn dat ik nog maar een klein beetje ongie wordt of helemaal niet meer en ik ben 5 jaar overal vanaf!
En dan zien we weer dan zal het wel sterelisatie worden denk ik.
Groetjes Gytha
@ Gytha en lieke: nou dan heb jij eht makkelijk gehad meid
ik hoor alleen maar boehoe verhalen.
dat het soms wel 'n uur kan duren en dat het echt pijnlijk is.
maargoed bij andere gaat het natuurlijk weer wel goed
maar just in case… ga ik toch maar niet
Even voor de mensen die aan sterilisatie denken!!! Ik ken verschillende vrouwen, waaronder mijn moeder, in mijn omgeving die zich op vrij vroege leeftijd hebben laten steriliseren. ZIJ GINGEN VRIJWEL METEEN IN DE OVERGANG!!! Mijn moeder zit dus nu al ruim 20 jaar in de overgang… lijkt me ook niet echt een pretje!!! Het zal echt niet bij iedereen gebeuren, maar ik heb het TE vaak gehoord om het zelf te laten doen!
Grtz Von
bij mijn moeder is het ook vroeg gebeurd maar ze kwam pas in de overgang na haar operatie (vleesbomen dus baarmoeder werd verwijderd+eierstokken)
toen was de 38
@ inge
ja denk dat ik het dan makkelijk heb gehad hahah
moest er om 15.00 zijn en echt om 15.10 weer buiten.
Geen kick gegeven! had wel Naproxen meegekregen maar niet nodig gehad.
Dus het hoeft niet pijnlijk te zijn hoor!
wat een geluksvogel ben ik.
Groetjes Gytha
quote:
Even voor de mensen die aan sterilisatie denken!!!! Ik ken verschillende vrouwen, waaronder mijn moeder, in mijn omgeving die zich op vrij vroege leeftijd hebben laten steriliseren. ZIJ GINGEN VRIJWEL METEEN IN DE OVERGANG!!! Mijn moeder zit dus nu al ruim 20 jaar in de overgang... lijkt me ook niet echt een pretje!!! Het zal echt niet bij iedereen gebeuren, maar ik heb het TE vaak gehoord om het zelf te laten doen!Grtz Von
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/gz5Mp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbyf.lilypie.com/P0y1p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Kids Birthday tickers” /></a>
lsik hier even op mag reageren sterelisatie en overgang hebben absoluut niks met elkaar te maken hoor meid laat je niks wijs maken.
Heb het zelf ondergaan 6 jaar geleden,overgan heef met hormoontjes te maken,en dat is een sterelisatie niet,mensen kunnen vervroegd in de overgan raken
sommige vrouwen eerder als de ander maar daar heeft dit nits mee t emaken
Ik heb een spiraaltje laten zetten en daarbij absoluut geen problemen gehad, ik was ook binnen 10 minuten buiten, maar bij mijn speelde de problemen wat later na ongeveer 3 maanden, zwaardere menstruaties, spotting, soms na de s*x, dus niet zo tevreden mee, ik heb wel betere dingen gehoord over de mirena, ik heb dus gewoon een kopere! Weet niets eens of je die andere hier kunt krijgen, zal eens op zoek gaan!
sterilisatie is mooi dat het kan maar het is niet altijd het hoor
Ben zelf 4 jaar geleden geholpen ook tijdens de keizersnee van de geboorte van Justin
Ik zit nu dus ook al bijna 4 jaar in de overgang
En kan je zeggen het is geen pretje om op 37 jarige leeftijd met opvliegers te lopen en een menstuatie die niet te peilen is
dus ik slik de pil erbij maar ook dat werkt niet
Zware maandelijkse bloedingen
Dus denk alsjeblieft niet te licht over sterilisatie
quote:Ik wil niet veel zeggen lieke maar het heeft er wel mee te maken Heb zelfs gespreken gevoert met gynacologen
lsik hier even op mag reageren sterelisatie en overgang hebben absoluut niks met elkaar te maken hoor meid laat je niks wijs maken
Heleen vremd mij is hier nietsvan bekend en het is ook verteld at
dit er niks er mee t emaken had?
je blijft gewoon je menstruatie houden als voor heen.
malawimamajada mirena spiraaltje heb ik ook goede berichten overgehoord,koperen spiraal heben veel vrouwen meer klachten
quote:Nou ik kan je verzekeren dat dat bij mij dus niet het geval is geweest Heb zelfs stollingstabletten moeten slikken ik liep leeg Ben bij de gyn geweest en die vertelde dat het er mee te maken heeft De regelmaat die ik had ben ik kwijt zelfs met pil erbiij
Heleen vremd mij is hier nietsvan bekend en het is ook verteld at dit er niks er mee t emaken had?je blijft gewoon je menstruatie houden als voor heen.