Anti diarree tips gevraagd!

Hallo allemaal.
Mijn dochter Iris(14 maanden) heeft al haar hele leven(tje) last van diarree.D.w.z.toen ze nog borstvoeding kreeg poepte ze soms wel 16 keer per dag(dat is bijna elke 15 minuten een flinke poepluier).
Sinds ze de fles krijgt(9 maanden was ze toen),is dit teruggegaan naar gemiddeld 6 keer per dag.Dat is nu nog zo.
Ben er vorige week mee bij de huisarts geweest omdat ze luieruitslag begon te krijgen,maar die had niet het idee dat het om een ziekte ofzo ging.Ik moest maar met het cb(moet ik maandag heen) overleggen over de voeding.
Nou heb ik dit probleem natuurlijk al vaker aangekaart bij het c.b,maar je weet hoe ze daar zijn…Als ze groeit en ze is niet ziek waar maak je je dan druk om.
Ik heb nu ook roosvicee stop maar dat helpt ook niks.
Dus…wie heeft er ook ervaring mee.En heeft er nog tips voor mij?
p.s.Iris kan (denk ik)niet tegen gewone melk(eczeem).Ze drinkt altijd friso normaal nr 3.

Groetjes en hopelijk alvast bedankt…Eljada

Pffff…ik heb het van de week nog bij de hand gehad toen Stephan zo’n extreme diarree had en ziek was.
Effe denken hoor…
Het enige wat mij nu te binnen schiet is dat ontbijtkoek erg laxerend werkt (kan je maar beter niet geven dus).
Jemig, nou, aan mij heb je niet veel vanavond geloof ik, haha!
Ben het wel met je eens wat het CB betreft: als je kind gewoon doorgroeit en niet ziek is, waar maak je je dan druk om.
Dat heb ik zelf ook gemerkt toen Stephan het hele eerste jaar van zijn leven zich wezenloos gespuugd heeft (meer dan 20x per dag).

Ik hoop dat er anderen zijn die meer tips voor je hebben.
Wat weet je zelf eigenlijk al?

Succes!

Groetjes, mamma van Stephan

Hmmm, misschien wat stevigere voeding??
Een beetje nutrix bij de fles, of anders een banaan als fruithap.
Verder weten wij het ook niet precies…
Sterkte ermee!!

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

Hallo.
Ja wat weet ik zelf?
Ik durf niet goed te gaan expirimenteren met voeding(ze eet al zo slecht,en dan hoeft ze misschien niks meer).
Ze drinkt nog 4 flessen op een dag,met Nutrix.Had eerst bambix maar dat komt er gewoon als bambix ook weer uit.
En verder krijgt ze zo vaak mogelijk banaan als fruit.
En er is niks voor te krijgen bij de apotheek/drogist.
Het gekke is dat Niels juist altijd moeite had met poepen.Die moest juist van die laxerende voeding.
Nou ja ik hoop dat er nog wat reacties komen maar snap best als niemand wat weet hoor.Dat is dus eigenlijk overal het probleem.Niemand weet er eigenlijk iets voor.
Groetjes Eljada

zou toch weer terug gaan naar de huisarts en het laten uit zoeken…

sterkte

Liefs Tries

Ikk kan mij niet voorstellen dat er bij de apotheek niks voor diarree bij kleine kinderen te krijgen is.
Er moet vast iets homeopatisch voor zijn.
Als je wilt dan kan ik het aan mijn tante vragen.
Zij is al jarenlang apothekers-assistente en de “medische vraagbaak” van onze familie

Verder ben ik het met Tries eens.
Ik zou er op staan dat het verder uitgezocht wordt.
Toen Stephan zo extréém veel spuugde hebben wij er na 10 maanden ook op gestaan dat hij door een kinderarts onderzocht werd.

P.S. ik bedacht mij opeens dat ik het homeopatische middel: “Kindigest” (Junior) nog in huis had.
Heb de bijsluiter erbij gepakt.
Het is tegen overgeven en diarree.
Er staat o.a. dat Kindigest 4 homeopatische bestanddelen bevat die zorgen dat de maag en darmen van je kind weer tot rust komen.
Het helpt ook de weerstand van het maag-darmkanaal te verhogen.
Wie weet kan je dit eens proberen?
Het is homeopatisch dus kan geen kwaad.
En het is voor kinderen van 0 tot 6 jaar.

Gewijzigd door - Bieb op 13 Feb 2004 23:16:03

hoi Bieb.
Oh goed zeg!Zag het helaas te laat nu…winkels zijn al dicht maar ga maandag direct proberen.Ik had al eens bij de drogist gevraagd maar die zei dat als kleine kinderen(babys) diarree hadden,dat je daar niks voor mocht geven.En hij heeft toch ook wel zon heel schap vol met die vsm/vogel spullen.Moet maandag ook naar het buro.Heb al een heel verhaal in mijn hoofd…Dit zeggen,dit niet vergeten enz enz.Zal wel weer geen stap verder komen ermee.
Trouwens was er bij Stephan nog wat uitgekomen?met het spugen bedoel ik.
Groetjes eljada

Hoi Eljada,

Dat uitgebreide verhaal wat je in je hoofd heb kan je beter ff opschrijven in het kort.
Geheid dat je anders wat vergeet te vragen of zeggen maandag op het CB.
Deed ik ook weleens en is helemaal niet raar.
Maar het is balen als je weer buiten staat en denkt: shit, ik had dit en dat nog willen vragen!

En Kindigest mag gewoon gegeven worden hoor.
Die persoon van de Drogist had er blijkbaar niet zoveel verstand van.
Niet iedereen die bij een drogist werkt is ook gediplomeerd natuurlijk.
Ik zou het als ik jou was inderdaad gewoon proberen.
Baat het niet dan schaadt het niet, toch?

Stephan heeft destijds naar aanleiding van dat vele spugen 4 onderzoeken gehad omdat de kinderarts het toch wel extreem veel vond (ondanks dat Stephan’s gewicht wel in stijgende lijn was).
Ze deden een bloedonderzoek, zijn urine werd onderzocht, hij kreeg een echo van de ingewanden van zijn buik en een rontgenfoto (zo één waarbij hij een bariumpapje moest drinken).
Uit de testen kwam gek genoeg niks te voorschijn.
We zijn nog een keer op controle teruggeweest bij de kinderarts, maar toen Stephan 1 jaar oud was, was het spugen opeens over.
Echt heel maf.
We waren er natuurlijk heel erg blij om (een paar keer per dag je kind verschonen heb je na bijna een jaar ook wel gehad, bovendien was het nogal zielig voor hemzelf) maar achteraf blijft het voor ons nog steeds een raadsel waarom hij zo extreem veel gespuugd heeft.

Heel veel succes met de kleine en ik zou toch zeker vragen of ze niet eens door een kinderarts onderzocht kan worden.
Als ze echt al 14 maanden lang diarree heeft vind ik dat persoonlijk niet normaal hoor (ook al groeit ze goed en droogt ze niet uit).

Liefs, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 14 Feb 2004 20:24:01

Hoi Eljada.
Ik zou nog niet te veel geven voor die diarree.
Naar de dokter weer. Het is toch niet echt normaal. Ze is niet ziek en groeit goed, maar toch.
Het is heel vervelend.
Misschien heeft ze wel gewoon een prikkelbare darm, wie weet (heeft geloof ik 80% van de nederlandse bevolking last van).
Maar het is wel vervelend. En ik denk dat zoiets toch uitgezocht moet worden.

Groetjes Mim

Hallo,
Ja prikkelbare/overactieve darm ofzo…Had ik ook al aan gedacht natuurlijk.Kijk dat zou me ook gewoon geruststellen he.Dat iemand dus zegt;het kan geen kwaad,maar ze heeft dit of dat,en dit kun je beter wel,of niet doen.Kijk als zon drankje van Bieb b.v goed werkt,dan is dat natuurlijk heel fijn dat ze van de diarree af is.Maar ja moet je dan altijd ermee doorgaan?Ik bedoel dan weet je nog niet waar het van komt.
Ik maak me er ook eigenlijk niet super druk om hoor.Je raakt er gewoon aan gewend,dat het bij haar hoort.
Trouwens als je een spastische darm hebt,heb je dan ook onverteerd voedsel in de ontlasting?(lekkere vraag.ik weet het ).
Vorige week b.v had ze om 13 uur wat soep gegeten.Toen ik haar om 15 uur uit bed haalde,zat de soepgroente van die middag er in.Ook iets wat op het briefje voor het c.b komt.hahaha.
En Bieb…Ik heb wel eens babytjes verpleegd en die hadden pylorusstenose.Komt vrij veel voor bij jonge babys.Die kunnen ook niks binnen houden en moeten er dan aan geopereerd worden als ze dus uitdrogen/slecht groeien.Anders groeien ze er meestal rond 1 jaar wel overheen.
groetjes Eljada

Hoi Eljada

Prikkelbare/spastische darm kan alle kanten op.
De ene keer verstopping andere keer diaree.
Of alleen verstopping of alleen diaree.
Ze hebben vast wel een goede folder bij de apotheek. Of zoek eens iets op op internet.
Maar wat jij zegt kan volgens mij makkelijk.
Van die stukjes in de ontlasting bedoel ik.
Heb ik zelf ook wel eens.
Stress is ook niet goed bij een prikkelbare darm.
Als je wat meer wil weten dan zeg het maar, maar is niet zo gek veel over te vertellen denk ik.
Tis gewoon vervelend (heb er zelf al jaren mee te maken).

Sterkte

Groetjes Mim

Hoi Eljada,

Ik heb het aan mijn tante gevraagd vandaag en die Kindigest (zijn tabletjes trouwens, die je fijn kan maken) kan absoluut geen kwaad!
Mijn tante begon ook meteen over gewone melk. Dat heel veel mensen en dus ook kinderen daar niet zo goed tegen kunnen en er diarree van krijgen.
Maar daar had jij het ook al over.
Waarschijnlijk heeft ze inderdaad een prikkelbare darm (?)

En wat je zegt over dat spugen…wij hadden destijds ook veel gehoord over dat wat jij noemt enzo. Maar bij Stephan kwam zijn banaan er bijv. na 7 uur (!) nog onverteerd uit!
Echt gek dus.
De kinderarts heeft nooit een oorzaak kunnen vinden en noemde Stephan een “gewoonte-spugertje”.
Dat schijnt vaker voor te komen.
Hij zei ook dat als Stephan een keer ziek zou zijn (griep ofzo) dat ie dan waarschijnlijk ook heel snel en makkelijk zou spugen.
Nou, we zijn ruim 1,5 jaar verder en hij heeft NOOIT meer gespuugd! Zélfs niet als hij ziek was!
Tsja, het zal allemaal wel.
Ben allang blij dat hij er vanaf is!

Heel veel succes morgen bij het CB !
Laat je ons weten wat zei gezegd hebben over die diarree enzo?

Liefs, mamma van Stephan,

Hallo allemaal…
Nou vandaag dus naar het cb geweest.Had heel veel tijd om mijn verhaal te doen want ze waren vergeten de meningococcen injecties op te halen,dus daar moest ik op wachten.
Gelukkig was Iris goed gegroeid 1 kilo in 2 maanden.en 4 cm.en dat was goed.
Over de diarree:Volgens de c.b.arts was het probleem juist dat Iris te weinig vezels binnenkrijgt.Daar kun je dus ook diarree van krijgen.Ze kreeg ook te veel melkproducten binnen,en mag nu nog maar 500 ml totaal aan melk/yoghurt etc.
Kortom ze moet nu gewoon gaan eten i.p.v.alleen flessen pap te drinken…
Wordt moeilijk maar ga het proberen.
Heb ook nog even over Kindigest gehad.Dat was prima om te geven,om de darmen daarmee tot rust te krijgen,maar niet langer dan nodig.Dus daar zijn we nu mee begonnen.
Nou bedankt voor jullie reacties allemAAl.Hopelijk gaan we nu de goede kant op.
groetjes Eljada

Hoi Eljada,

Wat goed dat ze zo netjes gegroeid en aangekomen is!

En wat ze zeggen over die diarree klinkt op zich wel aannemelijk (vind ik).
Je hoort zo vaak dat kinderen (en volwassenen) niet zo goed tegen melk kunnen.
Wie weet helpt het inderdaad wel als ze nu wat minder melkprodukten krijgt.
Laten we het hopen!

Heel veel succes!

heb je het al geprobeert met bananen
omdat mijn dochter juist moeite heeft met dr ontlasting is ons afgeraden om bananen te geven
liefs ciska

Inderdaad, bananen zijn geweldig. sanne is er gek op geworden en ze eet een hele bananaan per dag. En geen diaree meer. Ze had daar ongelofelijk veel last van. 3 keer per dag omkleden, maar na 1 dag alleen maar rijstewater (geen rijstepoeder maar water van gekookte rijst) ging het geweldig. Dat rijstewater brengt de maag en de darmen tot rust. De volgende dag rijstewater en een banaan. En de derde dag gewoon eten maar wel een banaan als fruit. Geweldig die tips uit grootmoeders tijd

Liefs Kristel

rijstewater???
helpt dat echt tegen diaree
en heo maak je dat klaar of is het echt dat restje wat over blijft na het koken van de rijst
groetjes ciska

Ja rijst kan helpen, ook gerastpte appel, bannanen, zo min mogelijk melk produckten, en zo min mogelijk vruchten dranken… en dingen waar suiker in zit schijnd ook laxeserend te zijn…

die tabeltjes van vsm schijnen heel goed te zijn… ik heb het nog niet geprobeerd, hier beginnen ze er een beetje weer van af te komen pff succes

Tries

Liefs Tries

Hallo Eljada

Mijn dochter nu 5,5 heeft tot haar 3 jaar altijd diaree gehad, groeide ook goed was er ook niet ziek van. Maar je wordt er niet goed van wat bij haar heel goed hielp was bananen/perzik sap van de aldi 0,69 per liter dit laten drinken i.p.v. ander drinken dus geen ranja of roocvice enz.enz. ik hoop dat je hier wat aan hebt.

kimberley en kayleigh