Angst voor de kapper


#1

Hoi,
onze zoon van ruim 3 jaar vindt het echt ontzettend vervelend bij de kapper. Ik heb al van alles geprobeert, een lollie (krijgt ie dan van de kapper) een boekje voorlezen, proberen een gesprekje te hebben maar het draait vaak op een ramp uit. Vooral ook die tondeuse vindt ie verschrikkelijk. En als ie nu een beetje van dat dunne haar had, nee, hij was voor z’n eerste jaar al 2 keer geknipt. Zijn er meer die ervaring hier mee hebben en hoe hebben jullie het opgelost? Had al de tip gehad van een zus van me om zelf een tondeuse te kopen, hem voor de tv te planten met een zakkie chips. Maar dan zit ik dus met die tondeuse in m’n maag, (zwaar he) zal de tv en de chips hem voldoende afleiden? Tips zijn van harte welkom.


#2

Ik weet precies hoe dat voelt
Milan vind de kapper ook zo verschrikkelijk, hij beweert/denkt écht dat het pijn doet…
Je kunt er een paar dagen vantevoren alvast een gesprekje over beginnen, bv dat z’n haar zo lang is en hij toch wel op een meisje begint te lijken (werkt hier héél goed), en dat hij dus bijna naar de kapper moet, en zo steeds even het erover hebben.
Ik heb 1x geprobeerd om niks te zeggen, maar dat maakte de schok voor Milan nog erger, en het drama wat daarop volgde des te groter.
Ik zou daar dus zelf zeker nog niet aan beginnen, ik doe mijn man zelf met de tondeusse, maar Milan gaat naar de kapper, en vorige week hebben we dan eindelijk een mijlpaal bereikt, hij heeft voor het eerst NIET gehuild
Milan is ook ruim 3 hij word in augustus 4…
Succes en sterkte!

Groetjes Nathalie & Co


#3

hier nog zo een drama queen vreselijk

schreeuwde de laatste keer alles bij elkaar en schopte en sloeg en trok haar haren uit,ik schaamde me dood
pappa heeft gezed dst hij de volgende keer met haar mee gaat en dat ze zich niet hoeft te roeren daar dus ben beneiuwd



#4

Misschien is een thuis kapper een oplossing
Dan zijn ze in hun eigen omgeving
Ik heb zelf ook een thuiskappster en die neemt echt alle tijd voor de jongens hier
Vind het ook erg makkelijk hoor

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin


#5

met kaitlyn was het ook zo ramp,toen ben ik over gestapt naar een andere kapster en nu gaat ze met plezier

bij haar was het zo dat er niks gezegd werd en maar aan haar hoofd werd gedraaid en geduwd zonder iets te zeggen,en als ze wat zei was het kortaf

en daar vond kaitlyn het dus niet leuk dus brulde al voor we binnen waren

en nu ze gaat zitten en alles word verteld

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#6

Herkenbaar! Mijn zoontje, bijna 3, vindt de tondeuse ook vreselijk. Tegenwoordig nemen we zijn lievelingsknuffel mee. Van de kapster krijgt hij dan een andere tondeuse om zijn knufel mee te bewerken. Hij vindt het nog steeds vreselijk, maar dit houdt hem redelijk bezig…! Maar lastig is het wel.

Succes, Pascale.


#7

Hier ook een drama. Mijn zoontje is bijna 3. vorig jaar nog helemaal geen probleem, maar toen we dit jaar naar de kapper gingen was het totaal verkeerd . de laatste keer zei hij mama niet kapper toch. Het wachten in de wachtruimte gaat goed, maar zodra hij in de stoel gaat zitten begint de ellende. hij gilt de hele zaak bij elkaar. En als ik dan aan hem vraag waarom hij bang is zegt hij dat de kapper eng is. Ik heb nu al verschillende kappers gehad maar niks lijkt te werken. maar ik kan niet zomaar naar elke kapper toegaan omdat hij een afplatting heeft op zijn achterhoofd, en als het niet goed geknipt is ga je het zien. hij heeft heel dun haar (jammer genoeg). misschien iemand een oplossing???

Gewijzigd door - Ciska32 op 16 Jul 2013 10:00:59


#8

Gelukkig geen problemen mee…we hebben ook een thuiskapster. Hij gaat lekker in zijn kinderstoel zitten, speelgoed erbij en meneertje kan geknipt worden…De eerste keer had ie het niet eens in de gaten dat de kapster met hem bezig was.

Net wat Heleen zegt, thuis knippen is ideaal .ze zijn in hun eigen omgeving en mama en papa zijn er gewoon bij en wenemen er de tijd voor…


#9

Bij ons komt ook een kapster aan huis. Ideaal! Onze zoon vind het nu niet eng meer gelukkig maar in het begin wel. Hij moest regelmatig geknipt worden, want hij heeft heel dik haar. In het begin dus in zijn eigen kinderstoel voor de tv en dat ging goed. Bijkomend voordeel is dat de thuiskapster goedkoper is dan de kapperszaak!

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers


#10

Bij die van mij moeten de haren nog niet geknipt worden, maar wat dacht je om het zelf te doen dan is hij waarschijnlijk toch ook wat rustiger dan een kapper…

Geniet van Elke dag!