Andijviestampot opwarmen?

Even een vraagje

Ik heb vandaag andijviestampot gemaakt met rauwe andijvie (bah) doe ik dus hooguit 1 keer per jaar maar kun je dat de volgende dag opwarmen. Want René heeft late dienst en eet dan tussen de middag warm en die vind het heerlijk maar ik weet niet of je het dus kun opwarmen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik durfde dit nooit zo goed omdat ik wel eens had gehoord dat je deze groente maar een keer mag verwarmen, iets met nitraten en nitriten ofzo? Maar ik heb het later toch wel gedaan, want mijn idee was, rauwe andijvie word de tweede dag pas goed verhit, de eerste keer alleen maar een beetje warm door de warme aardappels… We hebben nooit ergens last van gehad, maar ik weet niet zeker of het nou wel of niet mag! Ik lees dus benieuwd met je mee!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Olvaritpotjes met andijvie erin warm je toch ook op?
Gewoon doen! Niks mis mee! Andijvie is prima op te warmen.

Dat nitriet-nitraat-verhaal is volgens mij al lang achterhaald. Voor de zekerheid even Googlen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 31 May 2010 20:10:05

Ik hoef het toch niet meer te eten

Liefs Michelle

hahaha grappig wij hebben het vandaag ook gegeten. Smaakte prima hoor …

Ik vind het zoooo vies min-boy

Liefs Michelle

@Sje: Het is geen achterhaald verhaal!

Maar, je hebt het gemaakt met rauwe andijvie, dus kun je het wel opwarmen in de magnetron!

Liefs, Anne

Oke manlief krijg morgen gewoon zijn andijviestampot

Liefs Michelle

Ik warm het altijd op in een pan, scheutje melk erbij en blijven roeren, gaat prima alleen is de andijvie daarna niet echt rauw meer!

Hier de vrouw van de groenteman. Ja andijvie kun je gewoon opwarmen. Zeker als je het met rauwe andijvie maakt is dit theoretisch de eerste keer dat het verwarmd word. Want dat door die aardappels roeren telt niet mee.

Groetjes,

Michèle

Hij heeft het op

Liefs Michelle

Oh heerlijk stampot rauwe andijvie. Het liefst met kaas er door en spekjes erbij.

En voelt hij zich nog helemaal goed

ooh daar wist ik helemaal niks van dat dat misschien niet mocht
wij maken altijd als we stamp pot maken heeel veel zodat we ook kunnen invriezen… mag dat dan ook niet??

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

oh enne wij koken de andijvie met de aardappelen mee zeg maar
als het klaar is doen we er nog gebakken spekjes doorheen en dan gewoon een stuk vlees erbij bakken.
maar goed dan vriezen we het dus in (zonder het stuk vlees wat we erbij gebakken hebben)

Volgens mij mag het dan niet Inge want dan wordt het 2 keer goed warm. Maar zeker weten doe ik het niet hoor.

Liefs Michelle

Mervin zegt dat je van nitraat groente elke keer minimaal 20 kilo moet eten wil je er misschien schade aan ondervinden. Met andere woorden als jij niet van plan bent 3 ker in de week 20 kilo andijvie, spinazie en andere nitraat rijke groente te eten kun je het rustig opwarmen.

Groetjes,

Michèle

Ik ben ook van mening dat het niet echt kwaad kan, als je het niet te vaak doet.
Maar ik denk wel dat je het niet te vaak moet doen, omdat het wel schadelijk kan zijn.

Liefs, Anne

@Michele: maar mag je het wel invriezen??
wij ontdooien of in de koelkast en soms via de ontdooistand heel zachtjes

Ja, je kan het gewoon invriezen!
En ontdooien kan in de koelkast, in de pan, in de magnetron, kies maar!

Liefs, Anne