Joehoeee! Na weken van solliciteren zonder resultaat, werd ik eergisteren gebeld door een uitzendbureau waar ik toevallig nog van 5 jaar terug in het systeem stond. Ze vroegen of ik invalwerk op alle kinderopvang locaties in Enschede wil doen. In de eerste instantie was ik niet zo happig op invalwerk, maar nu het een-na-jongste meisje uit het gezin waar ik gastouder ben bijna naar school gaat, moet ik toch echt heel snel iets anders hebben. Want daar heb ik straks nog maar 1 kindje overdag, end at leverd maar 5 euro bruto per uur op! Dan kan ik dus net zo goed een folderwijk nemen, haha!
Ik heb dus ja gezegd en ben al op gesprek geweest. Dat ging heel goed, en ze gaan overleggen met de stichting die de meeste dagverblijven en BSO’s heeft of ik kan beginnen. Voor die stichting heb ik namelijk al eerder gewerkt, en daar is mijn contract toen niet verlengd. Niet vanwege mijn functioneren, maar doordat ik heel vaak ziek was. Dat was in de zwangerschap van mijn eerste kindje, die ook overleden is. Op zich had ik een goede reden om zo veel afwezig te zijn, maargoed, daar zit zo’n bedrijf niet op te wachten. Toen mij dat destijds een week na de begrafenis werd medegedeeld was ik er heel boos en verdrietig om en wou ik ook nooit meer voor ze werken, maar aangezien zij wel de grootste in de kinderopvang zijn hier, heb ik anders weinig kans ooit nog groepsleidster te worden.
Vanmiddag hoor ik of het door kan gaan, ben zo zenuwachtig! Ik zou dan beschikbaar zijn op maandag, dinsdag en donderdag, en ondanks dat ze geen garanties kunnen geven bij inval werk, mag ik er vanuit gan dat ik die dagen ook wel echt ingepland zal worden. De enige week in het jaar dat er weinig te doen is voor invaller is tussen kerst en oud en nieuw! dat gaat dan dus wel goed komen
Het is nog steeds niet mijn droombaan, maar ik heb voorlopig weer wat (financiele) ruimte om op mijn gemak te gaan solliciteren naar banen die ik echt graag wil. Ik wil met mijn SPW4 diploma in de GGZ werken (verslavingszorg), en dan een duale baan of bbl baan zien te krijgen om SPH te gaan doen. Dat is mijn ambitie, en ik weet ook zeker dat het gaat lukken, maar voorloppig zal ik dus heel blij zijn met inval werk! Duimen jullie voor me?
Groetjes Anouk