Ander weekend dan verwacht

Pfff is me dat even een ander weekend dan ik verwacht had.
Nu de vakantie is afgelopen en manlief weer volop, en dan ook echt VOLOP, aan het werk is, keek ik enorm uit naar het weekend. Heb namelijk een ontzettend drukke week achter de rug met een dreumes die verkouden was en behoorlijk uit zijn ritme, manlief elke dag van 4.30uur tot 's avonds een uur of 7,8 aan het werk geweest dus was en ben kapot!
Beetje weekend kon ik dus wel gebruiken!
Maar nu komt ie, springt mn man uit zijn vrachtwagen gisteravond en gaat door zijn enkel heen, gevolg-> dik, blauw en veel pijn. Met moeite thuisgekomen en ja hoor wat bleek na vanmorgen in het zkh te zijn geweest? Enkelbanden gescheurd!
Kan en mag dus helemaal niks totdat de zwelling weg is en het ingetaped kan worden. Pffff… sneu voor hem natuurlijk want hij heeft er ook niet om gevraagd maar ik kan een lichte irritatie niet onderdrukken moet ik zeggen.
Ten eerste al het feit dat ik nu wel gedag kan zeggen tegen mijn weekend omdat ik nu niet 1 maar 2 mensen heb om voor te zorgen en ten tweede omdat als het mij was overkomen ik gewoon door had moeten modderen (moeders hebben kennelijk nooit rust zo ondervond ik toen ik een paar weken geleden zware griep had)
Kortom: ik baal er gewoon van! grrr…
Erg eigenlijk he? Bedoel, ik hou heel veel van hem natuurlijk en vind het hartstikke rot voor hem maar was gewoon zo aan weekend toe, aan dat hij het even over kon nemen van mij met vanalles, het scheelt al zo als je de taken samen kunt doen dan…

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!

Ik snap je frustratie heel goed hoor! als mannen wat hebben gaan ze gewoon op bed liggen of zeggen ze: ik kan nu niet want…
en ons wordt niks gevraagd wij moeten gewoon door, en als we dan vragen of zij het doen doen ze het de ene keer wel en de andere keer is het: nee ik moet dit of dat gaan doen. AAARGH!!
daarbij vind ik NIET dat je voor je man moet zorgen, lijkt mij dat als hij alleen naar de wc kan lopen of kruipend voor mijn apart dat ie ook wel alleen de rest kan doen. dat je hem in andere taken nu ontziet ja dat is nu eenmaal niet anders maar je kind staat op 1, en jijzelf hebt nu rust nodig; ik zeg; ga met een vriendin en je kleine ukkepuk naar een speeltuin. kan jijr ustig zitten en kletsen en speelt je kleintje lekker in de speeltuin.

Oeh ik voel je helemaal, ik zou dan inderdaad ook helemaal grrrr zijn. Ik klop het af ls ht gaat om als ik ziek ben want ik heb met mijn laatste buikgriep op mijn knieeen morgan naar het kdv gebracht en op mijn knieeen weer terug maar als je dat niet hebt dan houd het inderdaad op. Mijn moeder zei het vroeger ook al een moeder kan nooit ziek zijn. Hopelijk wordt het toch een leuk weekend enne kun je je man geen krukken geven zodat ie nog iets uit de voeten kan???

Groetjes,

Michèle

Ook ik kan je helemaal invoelen hoor. Dikke knuffel voor jou!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Thanks allemaal voor jullie lieve berichtjes! Moest ff een traantje wegpinken hoor
Wil ook niet klagen maar het is zo oneerlijk eigenlijk! Een week na mijn (erg zware) bevalling moest ik het ook allemaal alleen doen. De hele boel nog in de hechtingen, bont en blauw maarja hij ging weer werken en de kraamzorg was ook weg dus dan blijft er weinig over. Dan valt zo’'n enkel nog wel mee toch?
Pfff… en dan bel ik mijn moeder om mijn beklag te doen of eigenlijk ff mijn hart te luchten en dan krijg je zoiets van ja vervelend maar het is nou eenmaal zo meid en ik weet hoe het is. Alsof ik niet mag klagen omdat zij het ook allemaal heeft meegemaakt. Maakt het voor mij niet minder vervelend.
Het lijkt wel alsof mensen het beschouwen als vloeken in de kerk als je als moeder/vrouw een keer klaagt over het moederschap of vrouw-zijn.
Daarom extra fijn om, eindelijk, een beetje begrip te krijgen! Nogmaals bedankt dames!

Wat vervelend voor je. Logisch dat je het hem niet gunt, maar er zelf ook van baalt.

Sterkte ermee!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Aaaargh, zulke reacties. Daar heb je helemaal niets aan. Gelukkig heb je wel iets aan onze reacties, lekker hier je hart luchten hoor!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Bah wat vervelend!!
Ik kan het me helemaal indenken dat je ontzettend baalt, en stiekem een beetje boos bent misschien wel dat hij zo onhandig uit dat ding gesprongen is…

Sterkte ermee! Enne lucht je hart als het nodig!
Liefs, Anne

@ Proudmamma oh zo herkenbaar als mijn moeder zegt tegen mij maar ik werkte ook vroeger en zo dan zeg ik ja jij werkte aan huis (kledingatelier) en ben 40 uur per week van huis dan bind ze wel in maar het is wel vervelend om altijd een weer woord te hebben zoals dat als je alleen even wilt spuien.

Groetjes,

Michèle

hier ook heel herkenbaar helaas, maar het schijnt dat vele mannen zo zijn

mijn oma vertelde het volgende altijd: als een man kinderen zou krijgen (om en om dus de ene keer de man en de andere keer de vrouw) dat er nooit meer dan 3 kinderen zouden komen (de vrouw beginnende met nummer 1 dan de man 1 (en daar blijft het dan ook bij en de vrouw nog 1 haha) MAW , als mannen kinderen zouden krijgen zou het altijd bij 1 blijven haha~!

Vaak zien ze het niet als je mega druk bent met alles,
hier ook een papa die veel werkt (niet zo veel als die van jou ) maar hij gaat 's ochtends iets voor 8 weg en komt vaak na 18 u terug.
Dus werkt ook gewoon minimaal 9 uur per dag dus 45 uur p/week.

Ikzelf werk ook nog 24 uur en vaak in het seizoen haal ik de 30 ook wel.
maar heb besloten dit ook gewoon niet meer te doen. (mijn vriend verdient stukken beter dan ik )
iig niet meer zoveel, merk dat ik kortaf wordt naar de kinderen doordat je al zo druk bent…
Zij kunnen er niks aan doen natuurlijk, en dat besef ik ook heel goed!

Toevallig wij deze wk ook weer begonnen (,met een hele drukke week/programma:
school/logopedie/zwemles/ werken / kapper/ tandarts etc…) dat wij ook gezegd hebben, we gaan van het weekend wat leuks doen!
en zijn gistermorgen eers kangoeroeklup voor kids (1x per 2 wk zaterdags)
geweest en gistermiddag van 15 u tot 19 u lekker wezen zwemmen bij Bahia.
het was gelukkig heerlijk rustig, prachtig weer (ook lekker buitengezwommen) en vooral RELAXTED!!

Dat woord moet eigenlijk ieder weekend zo zijn , niet die standaard verplichtingen
(tuurlijk feestjes zijn natuurlijk altijd goed)

maar snap je volkomen, mijn vriend zegt ook gerust dat als hij zich niet lekker voelt, meteen naar bed gaat (kan wel overdrijven) terwijl het allemaal nog wel meevalt.!
succes ermee

gr

Ik snap het ook heel goed hoor.
Vriendlief werkt 40 uur in de week en ik 24. Op de woensdag en vrijdag ben ik altijd vrij. Nu hebben de kinderen vakantie gehad (morgen beginnen de scholen hier weer) en was ik dus op mijn vrije dagen de hele dag alleen met ze. Op zich geen probleem en normaal heel gezellig, maar de afgelopen weken heb ik alle behangwinkels wel leeg kunnen kopen, zo druk en vervelend als ze vaak waren…
Op het einde van de week ben ik dus ook moe en kijk ik uit naar een weekendje waarin de zorg gedeeld kan worden. Ik weet dat hij ook 40 uur heeft gewerkt en moe is. Maar hij ziet de jongens al zo weinig, dan zou je denken dat hij zelf het initiatief zou nemen om iets met ze te gaan doen. Maar dit doet hij dus nooit! De zorg komt grotendeels nog op mij neer. En ik kan daar soms zooooo boos om worden.
Nu zit ik op het moment niet fantastisch in mijn vel en krijg ik psychosomatische therapie bij de fysiotherapeutenpraktijk. Ik kreeg ontzettend veel lichamelijke klachten: ik ben altijd moe, heb totaal geen energie meer, heb heel veel spanningshoofdpijnen weer, heb last van mijn nek, bekken, benen en voeten. Zaken in het verleden hebben me gevormd zoals ik nu ben en daar heb ik heel veel last van gewoon omdat ik altijd maar doorga en mezelf voorbij loop.
Op dit moment zou ik het dus heel fijn vinden als de zorg voor de kinderen (mentaal) gedeeld wordt.
Nu vroeg ik vanmorgen of mijn vriend de racebaan op de kamer van de oudste wilde afbreken en opruimen omdat hij er niet veel meer mee doet. En dit duurde zo lang, dat ik boven ben gaan kijken. De racebaan was netjes opgeruimd en hij was op zolder bezig met het afbreken van zaken en het opruimen ervan. Super fijn eigenlijk, want daar vraag ik al heel lang om, maar ik merk dat ik me er tegelijkertijd ook aan erger dat ik weer alleen ben met de kinderen. Klinkt heel erg ondankbaar, ik weet het, maar het voelt gewoon zo. Onze kinderen zijn heel druk op het moment en hangen onztettend veel aan me, zodat ze (vooral de oudste eigenlijk) me elke 5 seconden (en dan overdrijf ik echt niet) ergens nodig voor hebben. Ik ervaar daar dus op het moment heel veel onrust door terwijl ik al geen energie meer heb. Ik word er geen leuke mama van merk ik. Ik kan weinig heb en ben enorm gefrustreerd.
Maar ik vind het zo lullig om dit dan nu weer tegen mijn vriend te zeggen omdat het eigenlijk wel heel fijn is dat hij op zolder bezig is.

Ik snap je helemaal simzoe!
Denk dan stiekem ook weleens van tsjongejonge kun je dat nou niet ietsie snéller doen, of die andere variant… laat maar ik doe het zelf wel weer dan ben ik eerder klaar…
Tsja… soms zou je bij wijze van spreken willen dat je als vent geboren was enkel en alleen omdat het gewoon MAKKELIJKER zou zijn. En dat ik dan mijn hele leven moet werken neem ik wel op de koop toe want als je thuiskomt ben je ook echt kláár! Staat er een lekker bordje eten voor je, kleding weer fris evenals het huis, boodschapjes klaar etc… kortom je kunt gewoon aanschuiven en gaan zitten
Vandaag is me gelukkig makkelijker afgegaan dan gisteren, voelde me er ook wel een beetje rot door hoor want ik doe dan niet boos tegen hem maar hij merkt het wel aan me dat ik alles behalve tevreden ben met de situatie. Hij voelde zich er wel heel schuldig door zei hij wat natuurlijk belachelijk is want hij heeft er ook niet om gevraagd (al had ie best wat voorzichtiger kunnen doen natuurlijk haha) Maar goed, ben er dus achter dat ik het eigenlijk fijner vindt dat ie zo nu en dan uit mijn blikveld is en dus naar bed gaat (vind ie niet erg want hij is naar eigen zeggen zoooooo moeeeee!) dus gistermiddag naar bed gestuurd, vanmorgen laten uitslapen en nu ligt ie weer plat. Heerlijk even een momentje rust (zolang de kleine slaapt tenminste wat hopelijk nog heeel lang gaat duren)
Als dit voorbij is zal ik m eens even terug laten betalen hahahahahaha (lees; een aantal weekends vakantie voor mij )