Ander slaapritme en minder vast slapen

Hallo

Kane is vrijdag 1 jaar geworden. Wat gaat de tijd toch snel! Nu heb ik een vraag over het slaapritme. Kane heeft tot ongeveer 2 weken geleden het volgende slaapritme gehad:

19.15 naar bed - doorslapen tot ongeveer 7.00 uur. 11.30 weer naar bed tot 14.00- soms nog om 15.30 een uurtje naar bed.

Ik merk dat dit aan het veranderen is. Kane is nu al een aantal dagen om 10.00 uur moe en slaapt niet meer zo vast s’nachts. Dus eigenlijk is het logisch dat hij eerder moe is… Hij slaapt nu tot ongeveer 11.30 en gaat s middags nog naar bed. Dit is verschillend.

Nu was het vorige slaapritme wel prettiger voor mij maar ik wil graag het beste voor Kane. Het is een heel tevreden en lief mannetje.

Hoe komt het dat het slaapritme nu veranderd is en dat hij nu minder vast slaapt terwijl ik wel gewoon dezelfde structuur en ritme aanhoudt? Wat kan ik er aan doen om hem weer vaster te laten slapen of is dit gewoon een fase?

groetjes Joyce

joyce Kurstjens-huber

Hoi mamavan Kane! Misschien word het tijd om het ochtend slaapje over te gaan slaan en het middag slaapje wat vroeger te doen? Bij voorbeeld na het middageten een wat langere slaap van bijv. 2 uur? Dan is hij misschien meer moe rond 19:00u en slaapt hij vaster en langer… een suggestie.

xxx

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

ik sluit me hier bij aan
je kan beter het ochtend slaapje zo rekken dat ze in de middag langer liggen en daar door ook beter slapen
je kan het elke dag wat langer rekken tot ze er aan gewend zijn

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder