Ander drinken dan melk lukt niet

Neeltje weigert gewoon andere dingen dan melk te drinken de laatste tijd. Diksap wil ze niet ( meer) en ook geen water, thee… ze krijgt nu nog 3 flessen opvolgmelk ( s’morgens bij haar broodje, s’middags idem dito en 's avonds voor het slapen) maar die gaan natuurlijk 1 voor 1 afvallen dus ik ben bang dat ze dan niet genoeg vocht binnen zal krijgen. Iemand nog tips?Oh ik probeer al of ze diksap wat opgewarmd wil maar dat wil ze ook niet.
groetjes

Jurian heeft dit ook een periode gehad (vroeger)… Wat deed ik … pfft weet ik eigenlijk niet meer. Denk ook opwarmen en dan steeds kouder. Nu drinkt hij heel veel

*niks anders aanbieden … dan komt het vanzelf?
*het binnen bereik zetten zodat ze het kan pakken? (alleen nadeel van elke keer kleine beetje ivm tanden aanval)
*ander tijdstip aanbieden?
*de tijd er voor nemen (met elkaar gaan zitten en koekje + drinken pakken)
*dezelfde beker als met de melk?

tja ik zit maar even hardop mee te denken…

hier gaat alles in dezelfde tuit, melk of sap, afentoe een andere tuit gaat prima.
Ik zet meestal de tuit voor hem op tafel en dan pakt hij hem zo… Als ze gewoon haar flessen krijgt is het prima, en dan haar sap zorgen dat het in handbereik is misschien pakt ze hem dan vanzelf?

Warme sap zou ik denk ik persoonlijk zelf ook niet drinken ^^ proef maar eens

Ja ik kan idd wat jullie zeggen haar drinken "binnen handbereik"zetten tot ze beter drinkt, nu geef ik het zelf en als ze niet wil zet ik het gewoon weer weg. Dat warm maken van diksap hielp bij Minke juist wel bij het "wennen"aan ander drinken dan melk gek maar waar maar ik vind het zelf ook niet lekker hoor haha!
groetjes!

Hoi Linette1,
Hier ook heel erg lang zo geweest en meerdere topics over gestart. Is zelfs daardoor een keer in het ziekenhuis beland toen ze ziek was. Dronk toen nog minder of zelfs helemaal niets meer en ging uitdrogen.
Daarna is van de ene op de andere dag hier het roer volledig om gegaan. Waarom? Al sla je me dood. Het is dus echt een fase. Ze drinkt nu echt heel goed gelukkig. Wat ik deed toen was idd en beetje lauwe diksap in een flesje en dan legde ik haar op haar rug. Zo kon ze makkelijker dinken. Zittend kreeg ik er hier helemaal niks in. Misschien kan je eens proberen haar ook op haar rug te leggen? Succes igg. Echt, je zal zien dat het ineens over is. Ik dacht ook dat dat niet ging gebeuren hier en toch is het gebeurd

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

En een keer een fruitsmoothie proberen oid?

Ik heb toen Seth 9 maanden was dat een keer geprobeerd (was van het merk friso in pakjes), met een rietje en hij dronk het zo weg.
Misschien het proberen waard?

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Nou ik hoop maar dat het hier ook gauw lukt, van Minke weet ik dat het heus wel komt maar toch. Als je er middenin zit is het gewoon toch weer vervelend!

Geven jullie diksap, sapjes etc. in de fles of andere bekker? Meneer hier pakt zelf nog (steeds) niet de fles en andere bekkers, tuit etc. wil die niet.

Hij krijgt bij mij 3 flessen (ong. 200/210 per x) en verder wil die ook geen ander drinken.

Lilypie First Birthday tickers

Ik geef de melk nog in de fles. 3 keer per dag en de diksap uit een andere beker. Ik heb nu een rietjse beker en dat gaat heel goed. Hier voor gaf ik de diksap eerst uit de oefen beker van difrax en daarna uit de gewone fles.
Hier gaat het de ene dag goed en de andere drinkt ze heel weinig.

@lalala en Murielisblij: kan dat al op deze leeftijd zo’n rietjesbeker? Dan ga ik dat ook s proberen. Scheelt een hoop geknoei en gedoe! Hoe leg je een kindje van deze leeftijd uit dat ze aan dat rietje moeten zuigen dan?

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik hoefde niets uit te leggen. De eerste dag een beetje moeizaam want ze hield hem zelf niet vast maar de 2e dag was het klaar. Ze pakt hem nu gewoon zelf en drinkt er aan. Ik heb hem nu een week. Ik zou het dus gewoon eens proberen.

Hmmm een rietjesbeker, dat ga ik ook maar eens proberen.
Sarah krijgt ook alleen melk want de rest weigert ze pertinent, of het nou uit een fles, tuit of gewone beker is.

Ik heb nooit een rietjesbeker gebruikt.
Eigenlijk altijd een beker met een los rietje.
(Heb echt een hekel aan het schoonmaken van dat soort bekers, vandaar hebben wij ook nooit een tuitbeker gehad).
Gewoon proberen dus.

Ik hoefde trouwens ook niets uit te leggen, hij deed het gewoon, haha.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers