Amandelen (eruit of niet)

Hallo moeders,

Heb nu eens echt jullie advies nodig.

Nog geen zes weken geleden had mijn dochtertje van 2,5 keelontsteking met over de 40 graden koorts. Nu weer, amandelen onstoken, en weer over de 40 graden koorts, dit is nu zeker 5 of 6 keer laatste half jaar.

Volgens de ene arts zijn het niet haar amandelen, maar ik ben wel elke keer met een zeer zieke kind met 40 graden koorts en elke keer antibiotica, dit kan toch niet goed zijn.

Ik ga gewoon naar de KNO arts en kijken wat ie zal zeggen. Nu net is er een huisarts bij ons thuis geweest, zo’n zieke kind in de wachtzaal, dat zag ik niet zitten. En volgens hem zitten er zoveel bacteriën in haar amandelen dat telkens als zij verzwakt is, haar deze ziekte bezorgen. Zou het??? Tis ook nog eens besmettelijk, nou das makkelijk als je middenin de vakantieperiode zit met twee kinderen.

Hebben jullie dit ook meegemaakt?

Groetjes, Aylin

A. A.

dit moetje toch metje huisarts bespreken aylin

Hoi Lieke,

De verwarring is gewoon, de een zegt van wel de ander niet. De dokters verschillen zo. Maar ja, ik hoop op het beste. Bedankt he.

A. A.

Gister zijm de neusamandelen van puck verwijderd en buisjes geplaatst. Ik was het beu dat de HA niet doorpakte en heb bij de HA een verwijsbrief gevraagd. Binnen 5 minuten weer buiten en 10 minuten later was de operatie gepland. Ik ben blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd. Puck is nu alweer de oude (nog geen 24 uur later). De kno arts zei dat het ook zeker nodig was.

Mijn advies: VOLG JE GEVOEL…

Hoi,

ik zou gewoon je ha om een verwijsbrief vragen en ook gewoon vertellen waarom. Gewoon omdat ze zoveel tegenstrijdige adviezen krijgt en nu gewoon wil de de kno er naar kijkt.
Wij zijn blij dat we onze dochter toch hebben laten helpen. Er zat een hele geschiedenis aan vooraf teveel om nu op te halen. Maar onze dochter is niet meer zovaak verkouden als voorheen en wordt daardoor ook minder vaak ziek.

Groetjes

lon106

Hallo mama van Puck,

bedankt voor je reactie en ja je hebt gelijk, moedergevoel zegt genoeg. Keelamandelen operatief verwijderen is niet makkelijk en ik wil dat haar natuurlijk niet zomaar aandoen.

Ik wens Puck veel beterschap.

Veel liefs van ons.

A. A.

Lon106 jij ook bedankt voor je reactie, maar ik heb wel een vraagje,

Hoe oud was jouw dochtertje toen je haar amandelen liet verwijderen.

Heel veel liefs, aylin

A. A.

hoi, als het nodig is zal de arts het uitvoeren anders niet. JIJ doet je kindje dus niets aan…Moedergevoel is bij mij leidend.

Milo was 1 jaar en 3 maanden toen zn neusamandelen werden vw en buisjes kreeg. HOERA. echt, een hele verbetering. Mijn huisarts zat ook te twijfelen maar na minimaal 3 middenoorontstekingen in een half jaar vond ik het gescheten.
De KNO arts heeft er het beste kijk op.
Wij en de KNO arts zijn er van overtuigd dat het starten met lopen bij Milo 2 wk na de ingreep in verband staat met elkaar. Door minder ziek zijn is hij fitter. ontwikkeling ging nog beter en zn spraak kwam erg goed op gang. En het luisteren ook. We moesten ons volume aanpassen haha.
Na een AB kuur was Milo zn darmstelsel helemaal van slag, een week na de kuur aan de race. dus ben blij dat hij dat minder nodig heeft. na de ingreep heeft hij maar 1 kuur gehad, pas, vanwege zn luchtwegen.

doen die kno!

x Floss

Bij mijn zoontje zijn ze ook verwijderd, zowel neus als keel.

Haar adem begon een week geleden al te stinken, en dit merk ik wel op, want het lijkt wel alsof ze nadien altijd een ontsteking heeft, da kan toch wel, dat het begint te stinken?

iedereen bedankt voor jullie reactie…

xxx

A. A.

Hoi,

Zij was drie jaar maar eigenlijk hadden we het al veel eerder moeten doen. Maar door allerlei omstandigheden en een andere aandoening maar dat is een te lang verhaal.
Maar goed blij het te hebben gedaan. Haar verkoudeheden zijn zoveel minder geworden en daardoor ook het echt zieke daarvandaan.

Groetjes,

lon106

hallo,

tis zo erg, heb net weer naar de huisarts gebeld, want ze had donderdag al ciamoxyl (penicilline kuur) gekregen, en tis nog niet verbeterd, gister had ze nog veertig graden. Maar volgens de dokter werkt penicilline minder snel, augmentin doet zn werk sneller, en vanaf vandaag zou ik verbetering moeten zien. Als ze vanavond nog niet lekker is moet ik ermee terug. Zo sneu.

Vannacht om half vijf begon ze te spugen en dat kan ook door de medicatie zijn, dus heb ik vanaf vijf uur op de bank met haar gelegen (overal spierpijn, maar ja)

hoop op een snelle verbetering…

groetjes,

Aylin

A. A.

Hoi.

JE verhaal komt me erg beken voor, ik heb een verwijsbrief gevraagd voor de kinderarts en deze heeft mij door verwezen naar de kno arts.
2 maanden later zijn zijn amandelen verwijderd en ik heb een heel ander kind.

groetjes Bianca mama van Rick en Chris

Hallo bij Britt moeten waarschijnlijk ook de amandellen er uit.
Heb vandaag een verwijs brief voor de kno gekregen kan er helaas pas over 2 weken terecht ze heeft ook erg veel last niet willen eten en drinken, erg hangerig, veel slapen, en erg veel pijn, en uit haar giegeltje ruiken,zere oren.
hoop wel dat het wat minder word in deze 2 weken ik kreeg er niets voor van de ha.
Geef haar als ze er echt heel veel last van heeft een zetpil voor het slapen gaan.
Maar mijn vraag is eigenlijk hoelang duurt de ingreep en hoe lang moet ze in het ziekenhuis blijven??
bedankt alvast voor jullie reacties.

[/url][img]http://b1.lilypie.com/POUYp5.5.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

weet iemand waar je banners voor een tweeling kunt vinden??

[img]http://www.kindjeopkomstindicators.nl/leeftijd.php?Dag=6&Maand=7&Jaar=2006&Uur=19&Minuut=21&Naam=BRITT&LargePic=eerstejaar_08&SmallPic=giraffe_01&GetPic=trueLilypie 1st Birthday Ticker

zo en nu dan

[img]http://www.kindjeopkomstindicators.nl/leeftijd.php?Dag=6&Maand=7&Jaar=2006&Uur=19&Minuut=21&Naam=BRITT&LargePic=eerstejaar_
{img} Lilypie 1st Birthday Ticker

sorry die laatste 3 reacties mogen weg was even wat aan het uitproberen nu heb ik de banner van de twins maar is mn banner van britt weer weg raar raar

[img]http://www.kindjeopkomstindicators.nl/leeftijd.php?Dag=6&Maand=7&Jaar=2006&Uur=19&Minuut=21&Naam=BRITT&LargePic=eerstejaar_
{img} [img]http://b1.lilypie.com/DiUhp5.5.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />
{img} Lilypie 1st Birthday Ticker

Britt,

opname is maar een halve dag, ze mogen al dezelfde dag terug naar huis. Bij mijn zoontje, zijn de neus,
keel amandelen verwijderd + sinussen, voorals nog zelfde dag naar huis, en na 2 dagen was hij al genezen.

Ik ga deze week ook een afspraak maken voor mijn dochtertje, voor haar amandelen in het bijzonder. maar
zij snurkt ook heftig

Beterschap,

liefs,
Aylin

A. A.

[quote]

HOi Bianca,

hoe oud was jouw zoontje? Ja, idd je hebt echt een ander kind, want mijn zoontje was 3,5 jaar toen hij werd geopereerd.
Mijn dochtertje is nog geen drie vandaar?

liefs, aylin
mama van mert en maral

A. A.

Hoi,

25 februari zijn bij Puck de amandelen verwijderd en er zijn buisjes geplaatst. Om 10 moesten we ons meldden en om 13.15 waren we weer thuis. Lekker in haar eigenbedje geslapen e om 16.00 at ze 2 bananen en om 18.00 2 boterhammen. Viel me niets tegen.
Volgende dag was wat minder. 4 zetpillen op een dag. Vrijdag een enorme diaree aanval door alle zetpillen.
Zaterdag ging het echt veeeeel beter. Zondag was ze er weer, ons zonnetje. En nu eet ze beter, slaap minder…(voelt zich schijnbaar topfit)…speelt weer lekker etc.
Ik ben zo blij dat we het hebben doorgezet. De arts zei ook dat het echt nodig was.
Al met al is het me heel erg meegevallen. En Puck…die is het al vergeten.

Groetjes Loes