Alweer ruim 3 weken natte broeken

het ging super met rico’s zindelijkheid, en bij vlage ook s’nachts.
hij had echt nooit meer een natte broek , hooguit soms een nat plekje maar dat dan echt eens per 2 weken of nog niet eens.

maar nu…is het dus al 3 weken mis. elke dag heeft ie natte broeken, de 1 nog natter dan de ander. ik vertik het echter om hem weer een pamper aan te geven…alhoewel ik af en toe denk: zal ik een keer zeggen van: je krijgt dadelijk weer een pamper aan hoor en het ook doen als het niet lukt… maar dat wil ik eigenlijk ook niet doen.
Ik dacht eerst; het komt door het koude weer… toen dacht ik; even zn plasje laten controleren maar dat was allemaal goed. dus dacht ik weer; het licht aan de kou… maar goed hier binnen is het alles behalve koud en toch gebeurd het keer op keer… het poepen gaat daarentegen hartstikke goed. Hij gaat gewoon zelf naar zn potje of hij zegt: moet droller maken (haha) onder het mom van: maak mn knoop even los… als hij geen joggingbroek aan heeft.

wat moet ik hier nou mee??

Hoort erbij meis, dit is een terugval. Geen pamper meer omdoen! Je hebt gecheckt of er geen lichamelijke oorzaak is en als hij gezond is, dan komt het vanzelf weer goed. Ik zou blijven benadrukken dat plassen en poepen op de wc/potje moet en als hij dan een keer een ongelukje heeft dit steeds herhalen. Boos worden zou ik niet doen. Misschien weer even terug naar een beloningssysteem?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

dankjewel mriek, ja ik weet dat het een terugval is… maar ik dacht eigenlijk dat dit maar een paar dagen zou duren en niet bijna 3 weken (als het al niet langer is). Het poepen gaat wel echt heel goed hij heeft al vanaf het moment dat hij geen pamper meer draagt niet meer in zijn broek gepoept. Op school wil hij weer helemaal niet poepen dus deed ie dat eerst wel inz n broek en tone ze zeiden van: goh rico misschien moet je dan een pampertje aan als je moet poepen (dit wilde hij dus absoluut niet!) en sinds dien poept ie helemaal niet meer op school… ook niet in zn broek maar ja dat plassen he… hij geeft het dus helemaal niet meer aan dat hij moet plassen en doet het dan maar in zn broek als ik hem niet op het potje zet. EN daarbij… zegt ie ook dat hij zn natte broek niet persee uit hoeft… tja… wat dan…

he wat vervelend zeg, lijkt mij dan idd toch ook een terugval maar wist ook niet dat dat zo lang zou kunnen duren. misschien idd toch weer naar het beloningssysteem of deed je dat al/nog?

succes ermee in ieder geval!!

liefs,
Rinske

ohja dat zei mriek ook en daar was ik nog vergeten op te reageren… over dat beloningssysteem, nee dat hadden we er weer uit gehaald omdat het gewoon goed ging maar nud us niet meer… maar dan nog… wat hebben we daar precies aan in dit geval want als ik hem op het potje zet (hij gaat niet meer uit zichzelf behalve als ie moet poepen) heeft ie al een natte onderbroek… en de rest plast ie in de pot. dus dan krijgt ie toch altijd die sticker wel terwijl hij TOCH een natte broek heeft of hoe moet ik dat dan zien??

Nou, wij zijn in die situatie gewoon wel terug gegaan naar de luiers.
We blijven niet bezig met die natte kleren

En als hij niet aan de pampers wil?
Dan moet ie maar gewoon op de wc/pot plassen.
Zo simpel als wat.

M.

Ik herken je gevoel heel goed. Tim heeft in de maand december een terugval gehad. Poepen ging toen wel altijd goed, maar wel veel plasongelukjes. Bijna iedere dag wel een keertje een natte broek en soms nog wel vaker ook. Achteraf gezien misschien door alle feesten sinterklaas, kerst, vakantie etc. Maar goed dat weet je natuurlijk niet. Sinds januari gaat het hier weer helemaal goed en heeft hij (afkloppen) nog geen ongelukjes gehad en gaat keurig op tijd naar de wc.

Ik was het op een gegeven moment ook helemaal zat en dacht soms ook zal ik hem een luier om doen. Heb ik niet gedaan, want ik weet dat hij het ook niet expres doet en dat hij prima zindelijk is.

Wat Marsel zegt vind ik dus ook een beetje kort door de bocht. Je krijgt een luier om, eigen schuld moet je het maar op de wc doen. Kind doet het ook niet expres, terugval kan altijd. Soms is hier een reden voor, maar niet altijd.

Terug naar een beloningssysteem wilde wij niet. We waren al heel lang van stickers plakken af. Hebben we alleen in het begin gedaan, dus wilde hier niet naar terug. Al heeft het wel door mijn hoofd gespookt.

Naar Tim toe ben ik er altijd heel relaxed mee omgegaan. Als het mis ging wel aangegeven dat het kan gebeuren. Maar dat hij wel groot genoeg is om gewoon op de wc te plassen en niet in zijn broek. Verder zonder problemen alles weer opgeruimt.

Uiteindelijk ging het hier van de ene op de andere dag weer goed. Wat je nog wel zou kunnen doen om ongelukjes te voorkomen. Is hem als hij 2 uur niet geplast heeft naar de wc te sturen. Misschien dat als je dit doet hij vanzelf het rimte weer oppakt en zelf gaat.

Succes er mee en ik hoop dat het snel weer beter gaat.

Groetjes,
Sandra

@mamavanrico ja da’s ook weer waar, schiet je dan weinig mee op. erg lastig. ik denk eerlijk gezegd dat als het zo lang duurt ik zelf toch weer terug zou gaan naar de luiers, maargoed dat is maar net hoe erg je het zelf vind om telkens natte kleren te hebben

liefs,
Rinske

nou… even kleine update. wij hebben vandaag toch bbesloten er iets tegenover te zetten. niet elke x een sticker na het plassen maar: je krijgt een zakje chips als je vanavond nog droog bent… en? sinds dien dus droog! ja hoor! hij heeft dus eenn mini zakje chips verdiend… haha morgen hebben we er een lekker kaasje tegenoverstaan want elke dag chips is ook weer niet zo denderend haha.

ik wil liever niet terug naar de pampers maar het was meer zovan: als je het expres gaat doen dan doe ik expres een pamper aan omdat ie dat juist NIET wil.
maar ja dan ga ik hem straffen… en dat is dan ook weer niet de manier denk ik… nouja even kijken hoe het gaat met belonen. maar dan wel echt de hle dag droge broek en niet na elk plasje een sticker.

tja als het werkt…
en op den duur kan je dat natuurlijk wat meer uitbreiden.
hoop voor je dat het blijft werken, en ach elke dag een stukje kaas oid kan natuurlijk ook geen kwaad
maar wel prettig dat het iig vandaag goed is gegaan!!

liefs,
Rinske

haha dit ga je niet geloven. na zn zakje chips piest ie in zn broek. hahah ik ook bijna want kwam niet meer bij van het lachen. kleine draak nee hij vond het zelf ook naar… was het even vergeten

whahahaha geweldig, zal je altijd zien

liefs,
Rinske

quote:
... Wat Marsel zegt vind ik dus ook een beetje kort door de bocht. Je krijgt een luier om, eigen schuld moet je het maar op de wc doen. Kind doet het ook niet expres, terugval kan altijd. Soms is hier een reden voor, maar niet altijd. ...

Ik schreef het ook wel kort door de bocht hoor.

Bedoel ook de situatie dat het dus al 3 weken mis gaat,
zoals in de openingspost staat.
Dán ben ik na anderhalve/twee week de troep wel zat,
en komen de luiers weer te voorschijn.
Natuurlijk doen ze het niet expres, en we weten dat
die terugval er bij hoort.
En hij vind het zelf óók niet fijn met een vieze broek.
Dus toen was iedereen weer iets vrolijker door wel
een luier te geven.
Als het dan weer een poosje goed gaat, dan is de luier
ook zó weer weg.

M.

@Marsel: ja ik snap het ook wel hoor maar het is ook niet constant dat hij zeiknatte broeken heeft. het zijn vaak ook gewoon een paar druppels maargoed, ik vind het dan vies om datzelfde onderbroekje aan te houden ook al is het maar een druppel ten grote van 10 cent snapje wat ik bedoel?
en sowieso… tja… ik ben dus bang dat als ik dan wel weer pampers aangeef hij gewoon weer echt de volle lading in de pampers doet snapje? dusja… beetje dilemma. gister ging ook niet denderent eigenlijk. kweet ook niet hopelijk gaat dit snel weer over…

Fabienne heeft ook al een week of 4 natte broeken maar dat komt van de blaasontsteking, waarschijnlijk 2 achter elkaar … de AB zorgde voor diarree dus hier moest ik wel aan de luierbroekjes. Ze is nog steeds aan de diarree en plast regelmatig in haar broekje. Is een beetje 50/50 … denk je dat je de fase van het zindelijk worden gehad hebt, kun je weer opnieuw beginnen!!
Ik vraag haar vaak of ze naar de wc moet … dat gaat aardig goed nu maar we zijn er nog niet dus ik hou haar ook een beloning voor. Blijven stimuleren het toch vooral op de wc te doen.

Succes en Sterkte

quote:
quote:
... Wat Marsel zegt vind ik dus ook een beetje kort door de bocht. Je krijgt een luier om, eigen schuld moet je het maar op de wc doen. Kind doet het ook niet expres, terugval kan altijd. Soms is hier een reden voor, maar niet altijd. ...

Ik schreef het ook wel kort door de bocht hoor.

Bedoel ook de situatie dat het dus al 3 weken mis gaat,
zoals in de openingspost staat.
Dán ben ik na anderhalve/twee week de troep wel zat,
en komen de luiers weer te voorschijn.
Natuurlijk doen ze het niet expres, en we weten dat
die terugval er bij hoort.
En hij vind het zelf óók niet fijn met een vieze broek.
Dus toen was iedereen weer iets vrolijker door wel
een luier te geven.
Als het dan weer een poosje goed gaat, dan is de luier
ook zó weer weg.

M.

Haha oke, dan lag het in ieder geval niet aan mij dat het kort door de bocht was Maar begrijp het na bovenstaande uitleg idd beter.

Groetjes,
Sandra

Hylke had vandaag, na weken zonder problemen,
opeens weer drie ongelukjes.
Zomaar uit het niets.
Nou ja, misschien de spanning voor de verjaardag van Jitse?

Hoe dan ook, natuurlijk niet meteen in de luiers gehezen

M.

ahaha nee dat snap ik marcel bij rico gaat het nu weer ietsje beter maar nog niet helemaal droog. wel vaker op een dag droog dan eerst iig… maargoed dat zal na dinsdag wel weer terug bij af zijn