Alweer een vraagje

Vandaag met Saar voor controle naar de kinderarts.
Nou ja het eten gaat redelijk, drinken doet ze veel te weinig, ze krijgt in totaal mss 550 cc ( incl fruit en toetje) binnen aan vocht, dus echt te weinig volgens de ka.
Als ze een keer ziek wordt…
Toen vroeg ze of ze ook vaak verkouden was, dus ik zeg: Ja nou u het zo zegt, ze is al een paar weken aan het hoesten/roggelen en af en toe een loopneusje.
Zegt ze: Als dat blijft kom maar wat eerder terug want dan moeten we er wat aan doen.
?? Ben het dus vergeten te vragen, maar wat wil ze daar aan doen dan?
Iemand enig idee?

Ja, ik heb enig idee.
Mogelijk wil ze de neusamandel laten verwijderen. Dan kan die kleine mop beter door haar neus ademen en dan wordt drinken een stuk makkelijker omdat ze tijdens het drinken door kan ademen.

Is ze vaak verkouden? Ademt ze zwaar tijdens het slapen of snurkt ze zelfs? Ademt ze vaak met haar mond open of zit ze vaak met haar mond open als ze bijv. naar iets kijkt of wat dan ook?

Dat kan betekenen dat de neusamandel te groot is.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 18 Oct 2010 20:12:46

Hoi Sje,

O oke op die manier.
Ik zal dr eens letten of haar mondje veel open staat, nooit zo op gelet namelijk.
Ze is wel vaak verkouden idd, snurkt niet, ze roggelt alleen en hoest af en toe

Hmm… ik zit dit nu zo te lezen en ga me dan toch wat afvragen. Damian snurkt!!! Zo erg zelfs dat hij het snurken van mijn vriend overstemt (die naast me ligt en damian in zijn eigen kamer) Hij ademt inderdaad ook veel door zijn mond(maar dat doe ik ook dus eigenlijk nooit iets raars van gedacht) Kan het zijn dat zijn neusamandel dus ook te groot is en dat dat dus de paniek huiltjes in de nacht veroorzaakt?

quote:
Hmm... ik zit dit nu zo te lezen en ga me dan toch wat afvragen. Damian snurkt!!! Zo erg zelfs dat hij het snurken van mijn vriend overstemt (die naast me ligt en damian in zijn eigen kamer) Hij ademt inderdaad ook veel door zijn mond(maar dat doe ik ook dus eigenlijk nooit iets raars van gedacht) Kan het zijn dat zijn neusamandel dus ook te groot is en dat dat dus de paniek huiltjes in de nacht veroorzaakt?

Ja dat kan, en het kan geen kwaad om
daar eens naar te laten kijken.

M.