Alweer een topic over flessen

Hoi,

Mn zoontje is nu 7 maanden oud. Volgens het voedingsoverzicht van het consultatiebureau zou de laatste fles opvolgmelk er nu ongeveer af moeten…
Maar ik vraag me toch echt af HOE???
Hij eet om 17.15u bijna 200gr groentenhap, met een paar hapjes yoghurt toe. Daarna om 19u de laatste (pap)fles en die drinkt ie echt altijd helemaal gulzig leeg. Daarna valt hij in slaap…
Hoe kan ik die fles er dan ooooit af halen?

Poehee, wie helpt???

Groetjes!

Mijn dochter is bijna 10 maand en krijgt ook nog steeds een laatste fles.
Nu 150cc, die gaat overigens niet altijd op.
Toen ik de laatste keer bij het Cb was met 8 maanden, hebben ze er niet over gerept.
Ik vindt dat de kindjes zelf wel aangeven wanneer de laatste fles eraf moet.
Volg je eigen gevoel…
Trouwens, de kindjes van 2 vriendinnen van mij, allebei 1.5 krijgen nog steeds pyamapapje, wel 90 cc maar toch…

Als hij hem overduidelijk nodig heeft, waarom zou je hem er dan afhalen.

Ik heb het zelf met zeven maanden wel gedaan, alleen nog smorgens pap en een fles tussen de middag bij het brood, maar hij wou zelf dan al minderen, dus dat scheelt een heel eind.

Hier is het groentehap en daarna een nepdanoontje op basis van kwark, je hebt ze ook wel op basis van opvolgmelk is ongeveer 85 ml, afentoe 100 ml karnemelk en yoghurt heb ik eigenlijk niet uitgeprobeerd. Soms geef ik ook nog weleens 100 ml flesvoeding als toetje.

Als hij wat meer begint toe te happen op het toetje bijv de yoghurt savonds gaat de fles er vanzelf wel af dan komt er namelijk iets voor in de plaats om het gat te vullen.

Muriel is 8,5 maanden maar hier ook nog steeds een laatste fles. Hoeveel flessen geef je in totaal dan nu? Hier krijgt ze totaal 3 flessen. 1 s morgens en 1 na het broodje en 1 om 19 uur. Wij geven nog geen toetje.

Luka kreeg rond 8 maanden ook nog een laatste fles om 19.00 uur, langzaam aan ging hij van 200 ml melk, naar 180 ml, naar 150 ml en zo verder.
De rest vulden we na het eten aan met kwark of yoghurt. Nu krijgt hij alleen nog maar een bakje kwark of yoghurt ( zo’n 200 ml) om 18.30 uur.
Het heeft ongeveer 2 weken geduurt voor Luka snapte dat hij de fles niet meer kreeg, en nu is hij er aan gewend.

damian is 9 maanden (vandaag) en krijgt ook nog steeds om half 8 de fles. hij krijgt s ochtends een fles en voor het slapen s avonds.

Hij krijgt nog steeds 4 flessen.
Eén om 7u als ie wakker is, dan 11u, dan 15u en dan de papfles om 19u.
Pap moet nu juist uit een bordje 's ochtends toch?
Als ik dat nou al doe en dan 's avonds een gewone melkfles…dan begint ie er al aan te wennen dat het wat minder wordt toch?

Ik zou die van 15 uur als eerste laten vervallen en vervangen door sap of thee. En de laatste fles toch nog even aan houden.

Ons schema is nu

8 uur pap uit de fles
10 uur fruit
12 uur 1 boterham
12:30 of 13 uur fles
15 uur koekje en dixsap
17 uur warm eten
19 uur fles

Ja dat schema hierboven daar sluit ik me bij aan. Dus niet druk maken om die laatste fles maar eerst die fles van de middag vervangen voor diksap/limonde siroop oid. Dan later verhoog je weer de hoeveelheid pap na het eten waardoor ze dan niks meer hoeven na het eten. Trouwens Jurian krijgt nu nog vaak beetje water of licht verdund limonde siroop na het eten. Gewoon je eigen gevoel volgen. Het cb geeft een richtlijn maar … die is niet verplicht hoor… niet ieder kind is hetzelfde. Jurian drinkt heel veel, maar snoept weer minimaal. Begrijp je…

@murielisblij:

maar wat als hij nou nog geen brood eet? Ben er wel mee begonnen, maar hij eet nu misschien 1/5 van een boterham?
En waarom geef je pap uit een fles en niet uit een bordje? En was jouw schema ook zo met 7 mnd?

Poeh, misschien moet ik me niet zo druk maken… die stomme schema’s van het CB ook! Eigen gevoel is beter ja! Tis alleen ook weer niet de bedoeling dat ik hem vol blijf proppen natuurlijk. Tis hem zeker niet aan te zien hoor! Slanke jongen…

Doeg!

Ik zou ook eerst alle andere flessen eraf halen. De ochtend en avond fles blijven als laatste. De middelte flessen kun je nl makkelijk vervangen door wat anders. Denk aan fruit/groente en brood. Pas als dat allemaal goed gaat begin je met een toetje en kan de laatste fles ook gaan vervallen. Je moet de regeltjes niet zo strikt nemen hoor. Ieder kind is anders en het geeft helemaal niks dat een kind volgens het cb met 7 maanden dit moet en die van jou pas dat doet met 10 maanden. Lekker doen wat jij denkt dat goed is, jij bent zijn mama en voelt het beste aan wat hij nodig heeft.

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

Dank je mama1980.

Ons schema is nu als volgt:

7.00u fles 180+6
9.15u fruit 200gr (potje of vers)
11.00u of later ivm slaapje fles 180+6
Tussendoor stukje koek of brood en diksap
15.00u fles 180+6
17.15u groenten, bijna 200gr
19.00u papfles

Hij slaapt 's ochtends redelijk goed. Meestal van 10u tot 11.30u (is erg lang voor zijn doen!) 's Middags veel meer moeite om in slaap te komen. De fles van 15u wil dan nog wel eens wonderen doen, omdat ie dan erg moe wordt van het drinken en EINDELIJK wil gaan slapen. Maar ooooh, als die fles er dan af gaat, dan weet ik het helemaal niet meer! Tjonge jonge!

Hellup…

Onze dochter is nu 8 maanden en krijgt ook pas sinds deze week 3 flessen. Eigenlijk gewoon de fles van 15.30 in een keer gestopt en dat werkte prima. Zijn nu het namiddag slaapje aan het afbouwen. Haar schema is.

08.00 fles 180 +6
09.00-10.30 slapen
10.30 fruithapje ( 1 stuk vers)
12.00 1 boterham
12.30 fles + 6
13.30-15.30 slapen
16.00 liga +diksap (ongeveer 100cc)
17.30 groentehapje (200 gram vers)
19.30 laatste fles 180+6
20.00-08.00 slapen (alhoewel dit sinds 3 flessen 06.30 uur is geworden!)

Groetjes Jolanda

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi hoi,

ik zie dat een aantal van jullie nog steeds 3 flessen geven,mijn dochter kreeg v.a. 7 a 7,5 maand nog maar 2 flessen?
ons schema is als volgt:

7uur/7.30 uur pap met lepeltje(bambix appel smaak,alleen water toevoegen)
9 uur fruit met sap(soms eerst slapen dan fruit)
slapen
11 uur/11.30 1 boterham met 120cc fles
13 uur slapen
koekje/liga/rijstewafeltje met sap
15.30/16 uur bakje yoghurt
17 uur/18 uur groente
19 uur/19.30 fles 180cc
slapen tot de volgende ochtend 7 uur

ik geef nu ook vitamine d druppels omdat ze minder dan 500cc melk krijgt.

ik zou me niet zo druk maken om die fles van 15 uur,je kunt dan ipv melk dan sap geven met een koekje/liga.
geef je die sap lekker op schoot en misschien valt hij daar dan ook wel mee in slaap.

tuurlijk moet je zeker je eigen gevoel volgen,misschien heb je hier iets aan.
maak je niet druk hoor het komt wel allemaal goed.

suc6,

groetjes angelique