Alweer een loopneus, tips?

Aaarrghh, S. heeft net een paar weken terug al 2 weken lang een loopneus gehad en nu sinds vanmorgen begint het WEER…
Ik word er gek van want ze smeert alles er onder… Niet met opzet, maar bijvoorbeeld doordat ze met snotneus op de bank klimt zit de hele bank er onder… Ik blijf met een zakdoekje achter haar aan lopen, het heeft gewoon geen zin… Ik heb al neusspray maar dat helpt voor geen ene meter. Dat is ook meer om het los te laten komen en dat van haar is natuurlijk wel los, want het loopt er uit…
Een ui naast haar bed hebben we al, we smeren haar elke avond in met Luuf, maar niks helpt…
En ik word er echt gek van, al dat snot overal in huis

Gewijzigd door - goudvisje20 op 16 Jun 2012 15:36:14

Lastig. Ik weet niet zoveel te bedenken, behalve…kan je haar niet leren haar neus op te halen?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik zou oppassen met melkproducten, als J verkouden is geef ik haar minder melk producten want ze krijgt er een enorme slijmproductie van, weet niet of het met jou dochter ook zo is, maar kijk er even naar!

als ze last van slijm heeft geen melkproducten geven inderdaad. maar met een loopneus alleen heeft dat niets te maken. melkproducten moet je vooral meiden als er vastzittend slijm zit in de keel etc.
Rico heeft ook altijd een loopneus gehad, tot zn neusamandel operatie,
ik weet hoe vervelend het is, Idd neus ophalen. Dat is BETER dan snuiten!! zeker als ze verkouden zijn want door te snuiten kan ze weer last van dr oren. Rico kwijlt b.v. ook continue, ook dat is heel erg vervelend, constant zijn zn shirtjes nat maargoed wij moeten na de zomer toch weer terug naar KNO voor een eventuele 2e amandeloperatie

S. snapt helaas echt nog niet hoe dat moet, neus ophalen Al zo vaak voorgedaan en we blijven het voordoen…
Melkproducten krijgt ze eigenlijk niet zo veel. Het enige is 's avonds een danoontje. Ja en natuurlijk boter op brood enzo
Normaal krijgt ze altijd wel melk na haar brood, maar de laatste weken krijgt ze steeds alleen roosvicee (beetje met veel water) omdat ze last heeft van haar ontlasting lijkt het…
Ze krijgt ook weer tandjes en heeft er heeeeeeeel erg veel last van… Ze bijt constant deukjes in haar vingers Ondanks dat we haar allerlei alternatieven geven… Ook haar shirtje is vandaag voor het eerst weer zeiknat. Het komt bijna tot haar navel dus trek haar zo wat schoons aan…
Komt ook omdat ze dus door haar neusje constant met haar mondje open loopt… Dan loopt het kwijl er ook steeds gewoon uit…
Die ontlasting en het kwijlen hebben natuurlijk met de tandjes te maken, maar een loopneus toch niet?

Gewijzigd door - goudvisje20 op 16 Jun 2012 15:37:27

@Hanna: het is heel vaak zo, dat door tandjes hun weerstand heel erg dalen, waardoor ze gemakkelijk verkoudheidsvirussen oplopen, het is dus wel de aanleiding maar niet de reden, snapje??
heb je Dentinox voor de tandjes? werkt 10duizend keer beter dan die vsm rommel. Begrijp me niet verkeerd soms werkt VSM prima hoor net als de hoest druppels enzo werken hier prima, maar voor de tandjes van vsm…nee dat werd m niet. Dentinox daarentegen werkte perfect. en ijsco’s

Haha Inge, hier juist andersom We hebben dentinox en chamodent in huis. Maar bij S. werkt de dentinox juist voor geen ene meter, al vind ze het wel heel lekker En de chamodent (VSM) werkt heel goed
Maar wat nu toch het allerbeste helpt is bijten. Ze heeft net een nieuwe tandenborstel gekregen en de oude gebruikt ze nu om op te bijten als ze last heeft. Dan doen we af en toe ook dentinox op de tandeborstel. Baat het niet, het schaad zeker niet
En dan zit ze wel een kwartier tot een half uur op dat ding te bijten.
Er is verder nog niks te zien in haar mondje, maar dat is tot nu toe altijd zo… Eerst heeft ze heel veel last en pijn en zie je niks en als er wat te zien is heeft ze nergens meer last van
Ik hoop dat de ellende weer gauw voorbij is want ik vind het zo zielig voor dr…
En ja hoor ik snap zeker wat je bedoelt met dat verkouden zijn en dat zal vast de reden zijn dan. Maar hoop wel dat het snel weer over is…

Gewijzigd door - goudvisje20 op 16 Jun 2012 15:41:44

verkoudheid kan sowieso best 6 weken duren.
en inderdaad wat apart. want in Dentinox zit echt iets verdovends in zeg maar. ik deed het altijd op een wattenstaafje en dat drukte ik op de zere plek. en nooit een half uur voor het eten, want dan schijnt het ook niet echt denderend te werken.
Ja als je iets ziet in dr mond (een puntje van het tandje b.v.) is gelijk de druk eraf. Je moet het zien als een zweertje die op springen staat of een puistje ofzoiets, zo gauw er ergens een gaatje in komt is de druk eraf en kan het helen. dat is idem zo met tandjes krijgen…dat is hetzelfde soort trekkend gevoel alleen dan “inwendig” in je mond… is niet tof

Klopt dat weet ik, dat dan de druk er af is. Ook wel logisch, alleen omdat ik nu dus niks zie heb ik ook geen flauw idee waar het pijn doet…
S geeft het ook niet echt goed aan waar de pijn zit want ze stopt alles links, rechts, boven en onder in haar mondje…
Dentinox deden wij in het begin ook op een wattenstaafje en smeerden haar hele tandvlees er mee in. Maar op een gegeven moment deed ze steeds haar mond dicht en ging aan het wattenstaafje zuigen Dat helpt natuurlijk niet echt, dan word alleen de tong verdoofd Nu doen we het op een vingerborstel of dus tandenborstel, dan komt het wel overal op haar tandvlees. En ze bijt zelf wel op de borstel waar het zeer doet.

Ik ben net bij de dio drogist geweest en heb daar gevraagd wat er nog meer te doen is aan verkoudheid en vooral dus een loopneus bij zo’n klein meisje. Nou het enige is dus luuf en neusspray… Meer wat we doen kunnen we dus niet doen voor de arme meid…
Ze zal dus gewoon moeten uitzieken…
Ik weet 1 ding, zodra mn ouders van vakantie terug zijn gaat S er direct heen voor een behandeling. Meestal is ze er dan zo af, maar ja ze zitten in Frankrijk dus kunnen nu niet veel doen
Mn arme poppie kan ook niet slapen terwijl ze echt keimoe is… Pfff vind het zo zielig he…

Gewijzigd door - goudvisje20 op 16 Jun 2012 15:42:57

Hallo, wij gebruiken al jaren de nosefrida, ooit op vakantie in Zweden gekocht.
Daarmee zuig je het neusje op een veilige manier uit. kan je bestellen via http://www.finmax-webshop.nl

Heeft ze geen hooikoorts/allergie?

Hoi,
Amy heeft ook vaak een loopneus. vervolgens komt er een oorontsteking achteraan doordat het slijm zich ophoopt achter het trommelvlies. Onderzoekjes etc. achter de rug, maar geen gekke dingen. Het is komen en gaan en komen en gaan. Hier ook tissue dozen op voorraad.
De laatste keer was een week terug dat ze oorontsteking had. De h.a. wilde een kuur geven, maar dat helpt echt niet voor een oorontsteking dus die heb ik niet mee genomen. We moesten maar naar de KNO arts om buisjes. Moet je nagaan een kindje van 15 maanden al buisjes geven. pfff…
Afgelopen maandag had ik een andere vrouwelijk huisarts en ze heeft me e.e.a. duidelijk uitgelegd over het KNO gebied.
Ze heeft een andere neusspray meegegeven die echt goed helpt. Ik weet niet of jij die ook gebruikt, maar anders is het een aanrader. Het is neusspray met Xylometazoline 0,5 mg.
Voor kindjes vanaf 2 jaar. Amy krijgt het nu op recept, mindere dosering per dag en voor max. 4 dagen, maar ik zie dat Sylvie al ruim 2 is.
Het geeft direct verlichting, stopt tijdelijk ‘snotaanmaak’ en is volgens de vrouwelijk h.a. ideaal om oorontsteking t.g.v. verkoudheid te voorkomen.
Misschien een idee.
Liefs Annelies

Daisypath Happy Birthday tickers

Lieve mama’s, jullie reageren op en topic van een jaar geleden, wat naar boven is gehaald door iemand die reclame wil maken!

Groetjes