hallo allemaal,
hier een wanhopige moeder met een (alweer)verkouden kind, die veel slijm spuugt(en ook het eten meespuugt) en sinds nov al 3x een oorontsteking heeft gehad.
ze moet 9 feb naar de kno-arts.
haar amandelen zijn er al uitgegaan met 2 jaar.
ze lust ook (bijna) niks en gaat snel kokhalzen/spugen.
wie o wie herkent dit en weet wat het kan zijn?
de huisarts neemt het niet echt serieus, ze doet het al sinds de geboorte, maar is lang en goed van gewicht.
ze is nu 4 en ik ben ten einde raad,ben altijd bang dat ze het eten weer uitspuugt,
kan het reflux zijn (heeft mijn man ook gehad en is geopereerd toen hij een baby was) demelsa
Altijd ziek
Hoi Demelsa,
Allereerst welkom op de site.
Een moeder is de beste arts voor haar kind. Als jij je er niet rustig bij voelt dat je kind maar niet op wil knappen en je voelt je niet serieus genomen door je huisarts, dan zou ik als ik jou was sowieso overwegen om een andere huisarts te nemen.
Zeker als je kinderen hebt moet je wel een goed gevoel van vertrouwen hebben als het om je huisarts gaat en zodra dat niet zo is, blijf jij extra overbezorgd omdat jij aanvoelt dat er wel degelijk iets mee met je kind aan de hand is.
Dus ik zou daar in elk geval heel drastisch in zijn, want je wilt niet meemaken dat jouw kind blijvende schade oploopt door nalatigheid van een arts.
Klachten op het gebied van spijsvertering kunnen erfelijk zijn dus het is helemaal niet zo gek gedacht van je dat ze net als je man reflux kan hebben. Overleg dat in elk geval ook even 9 februari met de kno-arts. Mogelijk kan hij je doorverwijzen naar een internist.
Succes en beterschap met de kleine meid!
Groetekes, Sje
hallo sje,
dank voor je reactie!
ze heeft inmiddels haar 2e antibioticakuur, sinds gisteravond, dus dat moet nog even gaan werken.
ze heeft geen oorpijn meer, maar wel last van slijm en neusverkouden.
ik ga de kno- arts ook zeker vragen om een verwijzing of onderzoek!
deze maanden kwakkelt ze altijd.
eten is altijd moeizaam geweest, van brood gaat ze gelijk al kokhalzen.
het vreemde is dat koekjes , liga`s en chips er wel ingaan.
maar vroeger kwam de pap of melk ook vaak terug.
haar amandelen sloten de keelholte af,daardoor ging eten moeilijk, maar eten is nog steeds een probleem.
ik hoop maar dat ze nu wat opknapt.
gr. demelsa
Weet je dat slikfobie bestaat? Het is niet gezegd natuurlijk dat je dochtertje dat heeft, maar het is mogelijk wel de moeite waard om eens op zoek te gaan naar meer informatie daarover.
Groetekes, Sje
hoi sje,
vandaag naar het strand geweest,heel mooi weer en ze hoest gelijk veel minder.
ze voelt zich een stuk beter.
van de slikfobie heb ik wel eens gehoord, ze is vaak bang om iets te eten omdat ze dan kan gaan spugen.
ik zal nog wel even op internet zoeken.
dank je voor het meedenken.
gr. demelsa
Vervelende situatie en vervelend dat je huisarts het niet serious neemt omdat ze goed groeit. Misschien dat de KNO-arts uitkomst kan brengen.
Succes vrijdag!
Hallo allemaal,
Vandaag bij kno geweest, ze krijgt 27-02 buisjes in beide oren,met het rechteroor hoort ze nog maar 30 %, door slijm achter het trommelvlies.
Gelijk een verwijzing gekregen voor de kinderarts, de kno arts vond de hoeveelheid slijmproductie niet normaal.
Hij dacht aan allergie of taaislijmziekte(?) , ik hoop maar niet op het laatste.
nu kunnen ze ook kijken waar het spugen vandaan komt.
9 maart moet ze naar de kinderarts.
gr. demelsa
Gewijzigd door - demelsa op 09 Feb 2007 13:40:39
Gewijzigd door - demelsa op 09 Feb 2007 13:42:48
Getsie, dat ze met zo’n ernstige longziekte als taaislijmziekte aan komen, is wel heel erg eng hoor. Wat moet je zorgen maken. Ze groeit gelukkig goed, en een groeiachterstand is een symptoon van taaislijmziekte dus dat geeft hoop!
Ik hoop dat de tijd voorbij vliegt en het gauw 9 maart is en dat de kinderarts kan uitsluiten dat dat het is.
Sterkte!
Ik maak me ook behoorlijk veel zorgen,vandaag is ze ook niet echt fit.
Ze eet en drinkt wel goed, hoest niet meer (alleen een beetje in de ochtend), maar haar neus is wel weer verstopt.
Ik heb fysiologische zoutcapsules, die ik af en toe gebruik.
Ik denk zelf aan allergie, ze heeft ook een beetje uitslag boven haar neus en voorhoofd.
Ik heb het konijn en cavia`s al in een kamertje gezet (voor de zekerheid) maar het kan van alles zijn.
Zelf ben ik allergisch voor huisstof en katten en ik heb lactose-intolerantie.
We hopen het snel te horen!
gr. demelsa
Hallo allemaal,
Elise heeft inmiddels buisjes, dat is heel goed gegaan, ze vond het allemaal wel prima en heeft nergens last van gehad.
Het liep alleen mega uit, we moesten er om half 8 zijn en ze was pas om 10.30 aan de beurt (er waren 2 complic bij amandeloperaties).
Al die tijd moest ze nuchter blijven,maar het ging goed.
9 maart zijn we voor controle geweest, de buisjes zaten goed.
Die dag waren we ook bij de kinderarts, een aantal dingen zijn al uitgesloten (o.a taaislijmziekte) en ze wordt getest op allergieën.
Er is bloed afgenomen, ook dat ging heel goed, ze gaf er niks om,was heel dapper.
Ze is goed op gewicht(20,8) en heel lang (114), daarom maken ze zich ook geen zorgen.
Sinds 2 weken heb ik een andere aanpak met het eten,ze maakt er namelijk misbruik van.
ze eet 2x per dag een geroosterde(bruine!) boterham met boter en gestampte muisjes, een kiwi (wel met slagroom,als toetje na het eten), .
Als avondeten of broccoli met kipfilet, worteltjes en vis, pizza margherita (met extra broccolibeleg).
Ze wilde graag een cadeau hebben, dat heeft ze gekregen maar bij niet eten berg ik het op.
Ik heb 2x strijd gehad, maar nu eet ze het gewoon (zelf, zonder ‘‘bijvoeren’’) op.
Misschien chantage maar het werkte wel.
Stickers plakken was voor haar geen motivatie.
Ze wordt inmiddels weer verkouden, maar ik geef Caltrivat (bij terugkerende verkoudheid) en Nysikind tabletjes.
Misschien kan ik zo een hoop leed voorkomen.
Over 2 weken horen we de uitslag van het bloedonderzoek.
Groetjes,
Demelsa
he wat naar zeg.
maar ik herken wel het 1 en ander hoor.
mijn zoontje was in zijn eerste levenjaar heel veel verkouden ik geloof wel elke 4wkn.
wij hebben vaak bloed geprikt en ook daar kwam bijna noot iets uit.
volgens mijn huisarts had hij een slechte weerstand en was dat de oorzaak.
hij was trouwens toen hij 6dgn oud wasmet spoed opgenomen omdat hij dus een lekkende urine klepje had.
gelukkig is dit met de tijd genezen uit zichzelf.
maar goed hij zou er overheen groeien volgens mijn huisarts en was het niet nodig om neus/keelamandelen te knippen.
nu is hij 2jr en 3 mnd en gelukkig is hij nu niet meer veel verkouden dus mijn huisarts had gelijk.
lianda moeder van giovanni 5jr en jimmy 2jr
Gelukkig geen taaislijmziekte.
Succes met je nieuwe aanpak voor het eten en voor de uitslag volgende week!
Spannend,morgen de uitslag!!!
De kids zijn morgen vrij, we gaan naar Madurodam (heb ik nog vrijkaarten voor).
Ik hoop dat het weer dan beter is, vandaag is het kkkkooud en een hele harde wind (nadeel van wonen aan de kust).
Ik hou jullie op de hoogte!!
Gr. Demelsa
Hallo allemaal,
Gelukkig was de uitslag goed,geen allergieën of ziektes, maar ja de klachten zijn er nog.
Evt logopedie (voor mondgevoeligheid) of naar een voedingscentrum zijn nog een optie.
Mocht ze er ook pijn van hebben (van het spugen) dan kunnen ze nog een zuurgraadmeting doen (24 uurs opname).
We kijken het nog wel even aan en ik maak wel een afspraak bij de logopediste.
Groetjes,
Demelsa
Mijn zoontje (inmiddels 4) was ook ‘altijd’ verkouden. De ene verkoudheid was weg en de volgende kwam alweer. Met vooral heel veel hoesten. Echt veel ellende met zo’n klein ventje. Maar voor mij was Sambucol de gouden tip! Dit is een natuurlijk drankje op basis van vlierbessen. Klinkt misschien niet geweldig interessant, maar het werkte geweldig! Het verhoogt de weerstand, zodat het kind weer fit wordt. Ik kan 't bij onze apotheek krijgen, maar je kunt 't ook bestellen bij www.gezondheidaanhuis.nl bestellen. 't Is niet goedkoop, maar je krijgt waar voor je geld. Ik geef 't iedere dag, zeker in de winter.
Probeer 't 'ns een paar weken op de hoogste dosering. Ik hoop ontzettend voor je dat 't helpt!
Hoi Catharina,
Dankjewel voor je tip!
Ik heb het in huis,maar ben niet erg consequent met geven.
Mijn dochter vind het ook niet lekker,dus ik deed het al door de roosvicee,maar dan moet wel de beker leeg.
Ze hoest zo nu en dan, maar toen ze weer begon met hoesten gaf ik gelijk fluimucil,dan hoest ze minder lang.
Ik ga het toch weer proberen met de Sambucol, ik heb ook Floradix Kindervitaal gehad,dat is hetzelfde.
Bedankt voor je reactie!
Groetjes,
Demelsa
Ik weet 't, het is echt smerig! Maar ik doe 't tegenwoordig in zo’n fruithapje. Dat vindt 'ie erg lekker. Of in de yoghurt, dat kan ook. Ik doe 't nu samen met een multivitaminetablet van Plantina Junior. Dat schijnt de beste multivitamine te zijn omdat het natuurlijke- en geen chemische vitaminen bevat. Ik gebruik de volwassen versie zelf en ik ben sindsdien veel minder verkouden.
Succes meis, hoop dat je de Sambucol erin krijgt!
Gewijzigd door - Catharina-Kaat op 27 Mar 2007 17:00:10