Altijd verkouden of erger

Los van het feit dat onze zoon gedurende de eerste 8 maanden van zijn leven als huilbaby heeft doorgebracht, werd hij na zijn 1e levensjaar om de haverklap zwaarverkouden. Dit leidde twee keer tot oorontsteking en 1 x tot een luchtweginfectie. Dit houdt in dat we structureel om de drie weken elkaar aflossen met op de bank slapen. Als ie even fit is, is het zo’n geweldig kereltje, ik wil er zo graag van kunnen genieten!

Kan iemand mij helpen met serieuze & goede tips wat we kunnen doen om te voorkomen dat hij elke infectie die door de lucht gaat oppakt?

Jeetje, dat is ook niet fijn zo kunnen jullie niet heerlijk van het mannetje genieten als ie op en af steeds ziek is. Helaas weet ik geen tips behalve dan dat ik er echt eens mee naar de huisarts zou gaan, maar ik neem aan dat jullie dat al gedaan hebben. Ik zou nl aan amandelen denken of zo, maar ik ben gewoon geen arts.

Heel veel sterkte met jullie ventje.

Ik kan me zo voorstellen dat je daar inderdaad moe van word.
en dat je zo niet volop van je kleine manneke kan genieten.
Zelf denk ik ook aan de keel en neus amandelen, dus ik sluit me bij assie
aan.
en raadpleeg de huisarts eens.

Of je hier iets aan heb weet ik niet maar, om er voor te zorgen dat mijn
zoontje wat meer weerstand heeft gebruiken wij hier vitamine AD druppels voor extra weerstand.

suc-6 met de kleine man.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Hallo! Bij ons is het wel wat anders, maar toch ook hetzelfde probleem. Ons dochtertje is geboren met een afgesloten neusholte en mocht ook absoluut niet verkouden worden. Wij hebben dat kunnen voorkomen door haar neus iedere avond met zoutspoeling te spoelen! Niet leuk, maar was noodzakelijk en heeft wel geholpen. Je kunt dat gewoon bij de apotheek halen. Het zijn kleine flacons van 10 ml NaCl 0,9%. Dan 1 cc door ieder neusgat. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

hallo
Ik weet hoe het is, sam was ook altijd verkouden en aan het huilen.
Bij hem bleek al vroeg dat hij een onderdruk in zijn oren had en dus oorpijn kreeg als hij ging liggen, hij heeft met 6 maanden buisjes gehad.Dit heeft toen even geholpen maar daarna was hij continu verkouden, hij had regelmatig oor en keel ontstekingen. Ik ben toen terug naar de dokter gegaan en bleek dat zijn amandelen er uit moesten zijn keel en neus. Dit is nu 5 weken geleden gebeurt en hij is al een stuk minder verkouden en minder ziek.
Ik hoop dat je er iets aan hebt maar ik zou zeker naar de dokter gaan!

groetjes karin, mama van sam 11-11-2003