Altijd piepen/jammer/huilen tijdens eten

Levi is nu al ruim 2 weken alleen maar aan het huilen tijdens het eten. Het is dan altijd wel beetje einde van de dag … dus vaak moment dat kindjes het zat zijn. Maar Levi krijst zich (ondanks dat hij dan ook eten krijgt) helemaal overstuur.

Ik ben altijd alleen met het eten. Zit dan met een baby en een peuter te eten … dus zelf eten slaan we meestal maar over. Maar ik ga er steeds meer tegenop zien. Wat de kleine natuurlijk ook weer merkt.

Heb al verschillende dingen geprobeerd;
*hem eerder laten eten
*hem erbij zetten op de grond met speelgoedje (wil dit niet aan tafel)
*hem tegelijk met jurian (en mij) laten eten

Maar niks werkt … het is altijd bal!

Heeft er iemand nog een tip? Heb eigenlijk geen zin om meneer nog even naar bed te doen … want nu gaat hij om 19.30 - 8.00 uur en dat is ook wel erg lekker!!

Volgens mij piepen alle baby’s tijdens het avondeten.

Zodra ik ging staan koken begon het gejengel. En of ik nou om 17.00 of om 18.00 ging staan koken, maakte niks uit. Zodra boel de pan in ging en de geuren door de huiskamer gingen, was het raak.

Ik denk dat het gewoon de geur van eten is die triggert.

Groetekes, Sje

Ik doe zelfs al hele tijd het eten klaar maken als de boys beide hun middagslaapje doen…

Denk dat het gewoon weer negeren wordt… Want zo blijf je beetje in cirkel draaien. Meneertje driftkopje merkt ook wel dat ik er gestresst van wordt… en meneertje peuter maakt er gretig gebruik van… op stoel af stoel

Rens heeft dit ook een tijdje gehad. Wat hier werkte was de kinderstoel van de tafel afdraaien als hij ging zitten miepen. Dat vond hij niet leuk want hij wilde er toch wel graag bij zijn. Rens heeft trouwens rond die leeftijd een hele tijd lang al om 16.30 warm gegeten wel erg vroeg maar dan ging het wel beter.
Maar die lag toen ook al om 18.15 op bed omdat hij dan gewoon al hartstikke moe was.

groetjes ramona

ik weet nog dat pippy op die leeftijd nog ff een tukkie deed… wat mij ff de kans gaf om ook eten te maken…
maar ik kan me voorstellen dat het nie gezellie is… moet zeggen dat pippy ook nog steeds vaak de piepbuien heeft tijdens het eten, als ik ga koken loopt ze te mouwen, ‘etuhhh etuhh’ en als je het voor haar neus zet begint ze , jengel, soms een hap soms op de grond… het is 100 keer afpakken, aanbieden, piepen mouwen…blablablaa… maar ja ik heb zoiets van, ik schenk haar zo min mogelijk aandacht, want aandacht voor negatieve dingen schiet nie op…
maar ik voel met je mee, want met een peuter en baby aan tafel zitten lijkt mij ook een opgave en dan altijd in je eentje,

ik buig in respect voor je!

Pippy is geboren 17.07.2009

Hier is het ook altijd mopperuurtje rond 16.30 of ik nou eten aan het maken ben of nog niet. Het is echt standaard elke dag rond die tijd. Ze heeft dan gewoon honger en is moe aan t eind van de dag. Die combinatie maakt haar vervelend. Maar je doet er verder niks aan. Zodra ze haar eten heeft gehad is ze weer vrolijk en gaat lekker spelen. Dus het is altijd even erdoorheen. Maar het went

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie