Ik kom bij mijn moeder altijd op de tweede plaats. Ze doet het niet expres en eerlijk gezegd was ik er al zo aan gewend dat ik er niet echt meer op lette tot ze met er laatst op wees. Het is namelijk zo, mijn moeder woont in Noord holland en mijn broertje en mijn opa dus hier in Den Haag. En mijn moeder doet altijd alles voor iedereen en mijn huis is de afgelopen twee jaar al haar uitvalsbasis zeg maar. Ze zijn nu overleden maar ze had ook de zorg voor haar oudtante en moeder en dus haar vader en mijn broertje. Als ze met mij afspreekt dan is het altijd rennen en vliegen want dan heeft ze meteen een rondje Den Haag. Dat houd in dat ze eigenlijk met mijn opa en mijn broertje afspreekt en mij er tussendoor plant of alleen komt eten of eten en slapen, dan wel alleen slapen.
Nou drong het ineens tot haar door dat ze mij dus de afelopen twee jaar een beetje gebruikt heeft, Mervin zag het wel, ik iets minder en nou had ik zoiets van tja zo is mijn moeder. Maar nou hadden we aanstaande zaterdag afgesproken. Een vriend van mijn stiefvader zou daarheen komen en mijn moeder zou lekker met mij en Morgan gaan winkelen. Alleen hadden we afgesproken als die vriend niet zou komen dat we na Mer zijn verjaardag zouden gaan. Op zich prima, alleen nu belde ze me gisteravond dat het niet doorgaat want die vriend komt niet en ze moet dinsdag ook voor mijn broertje in Den Haag zijn en ze wilde niet twee keer rijden. Ik had de indruk dat ze anders toch wel gekomen was, maar ik dacht daarna ben weer aan de kant geschoven voor iemand anders. Nou weet ik wel wat de afspraak was maar ik baalde wel een beetje zeker omdat ze voor mijn broertje wel weer rijdt. Ik ben op dit moment ook wel pissig op hem maar das een ander verhaal. Dat kan ik alleen niet hier zetten ivm met mijn broertje zelf. Maar ik durf eigenlijk niet meer te hopen op qualitytime met mijn moeder. Ik heb het gevoel dat ik de rest van haar leven haar zal moeten delen in de zin van ik kan het doen met de resttijd.
Groetjes,
Michèle
Groetjes,
Michèle