Altijd omslagdoek om?

Van de kraamverzorgster moesten we Jessey steeds in een omslagdoek/badcape leggen, want anders is het te koud…
Maar ze heeft maar een dag een mutsje op gehad en maar drie dagen 1 kruik in bed, omdat ze zich zo goed op temperatuur kan houden. Het is hier in de huiskamer altijd 21 graden, en het tocht niet. Zou het dan echt nodig zijn om haar steeds helemaal in zo’n doek te wikkelen? Joey is van oktober en toen was het buiten ook koud, maar die lag gewoon in zijn kleertjes in de wipper in de box.
Ik vind het zo saai dat je die leuke roze kleertjes nooit ziet, en bovendien ook heel onhandig, want ze trappelt die doek toch steeds los…
Hoe deden jullie dat?

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Eh niet, Morgan is van september en die heeft wel een mutsje opgehad omdat die wat moeite met der temp had maar verder niet. Als ze het goed doet zou ik haar niet steeds inwikkelen, alleen als ze het koud zou hebben, maar anders kweek je een kouwelijk kindje wat straks helemaal niet tegen kou kan.

Groetjes,

Michèle

Ik zou het inderdaad gewoon proberen zonder.
En even in de gaten houden of ze zichzelf goed warm kan houden.
Seth is van ongveer dezelfde tijd (vorig jaar), en hij had na een dag of 10 geen mutsje meer op en ook al snel geen doek meer om. Alleen als het tochte oid.
En het was toen heeel koud buiten.

Dus gewoon proberen zonder!
Liefs, Anne

Wij hebben Nick geen badcape omgedaan. Gewoon een lekker boxpakje (hij is van september) en als hij eens in slaap viel in de box dan legde ik een zachte deken over hem heen.
Savonds ging er altijd wel een kruik mee in bed. Die wisselden we dan weer als we zelf naar bed gingen voor een nieuwe. Een mutsje heeft hij maar kort opgehad in het begin omdat hij uit de couveuse kwam hebben we dat een tijdje gedaan.

groetjes Bianca

Je merkt vanzelf als je uk het te koud heeft, koude handjes, soms wat blauw, of beetje blauw op de lip. Maar 21 graden is gewoon omslagdoekloos veilig hoor denk ik. Als je schat gewoon kleertjes aan heeft. Ik keek altijd naar wat ik zelf aan trok… Warme trui dan uk ook warme trui.

Hoi,

Anders wacht even tot de kraamverszorgster weg is en doe het dan zonder als jij denkt dat het niet nodig is.
Je merkt het snel genoeg of ze het koud heeft of niet

groetjes

oje en nog gefeliciteerd met de geboorte van jessey

lon106

ik heb er een dubbel gevoel over, je geeft namelijk een kindje zeker zo’n kleintje wel geborgenheid als ze in de doek liggen. net alsof ze nog in de baarmoeder zit.
Ik zal er voor keizen om het toch wel te doen, wij hebben het ook gedaan met onze meid, (van nov '09) ze heeft nooit moeite gehad met warmte of zo.
Anders koop je een roze? hihi

Groetjes, MamaMartine

Noah is van Maart 08 en op de dag dat hij geboren is, lag hier een heel pak sneeuw.
En was het dus echt koud, we hebben hem nooit in een omslagdoek gehad, alleen als we naar buiten gingen.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Nou dan laat ik dat ding lekker weg Als ze van boven naar beneden gaat of anders om wikkel ik haar er nog wel in, want op de trap en overloop is het wel wat frisser, maar verder als ze beneden op de arm of in het wipstoeltje ligt laat ik haar lekker zo liggen. En ik kan natuurlijk ook een dekentje omdoen ja, als ze slaapt! Bedankt!

Lilypie First Birthday tickers