Altijd om 5.00 huilen

Mijn zoontje van 11 1/2 week is een onrustige slaper. Ligt al vanaf zijn 5e week ingebakerd anders maait hij zichzelf wakker…
's Nachts slaapt hij erg onrustig, is constant aan het proberen om zich uit de bakerdoek te wurmen. Om 05.00 moet hij altijd huilen.
Hij krijgt sinds 3 weken geen nachtfles meer want hij wordt niet wakker van de honger. Als ik hem geen speen geef blijft hij huilen. Dit gebeurd dan zo’n 2 tot 3 x en dan valt hij weer in slaap tot een uurtje of 7.00. Nu ging het de laatste tijd steeds slechter. Vanaf 2.30 hoorde ik de kleine al en dan zo’n beetje ieder uur…

Nu gebruik ik sinds 2 dagen Kindival op advies van iemand en nu wordt hij sinds 2 dagen weer standaard om 5.00 wakker. We zijn blij dat er weer verbetering in zit maar graag zouden we willen dat hij een uurtje of 2 verder sliep in 1x.

Wat zijn jullie ervaringen met Kindival en zou dit een periode zijn dat hij altijd rond deze tijd wakker wordt?

ik zou er op zo’n jonge leeftijd niet mee beginnen.
Een baby is nog zo bezig een ritme te ontwikkelen en inderdaad zo slapen ze een nacht door en zo weer niet ik denk altijd maar wij hebben ook de ene keer wel honger en de andere keer niet.
Ik moet er nu ook regelmatig uit om lars van net een jaar nog een voeding te geven, hij slaapt daarna wel weer verder en dat geeft meer rust als op en af tul erin tul eruit etc.
En misschien is inbakeren niet het middel voor je zoontje op rustig te worden ook dta middel is voor het ene kind wel en het ander niet geschikt.
succes

Hoi Tippiewan,

Je zoontje vindt die bakerzak niet fijn en daarom probeert hij zich
eruit te wurmen.
Hij slaapt met die bakerzak juist slechter.
Je kan hem beter in een slaapzakje leggen en een dun dekentje eroverheen.
Anne bewoog in het begin ook veel en sliep altijd kort (3 kwartier)
Ze had haar bedje altijd tegen de muur staan.
Toen heb ik haar bedje een kwartslag gedraaid en in de lengte voor het
raam gezet met gordijnen open.
Vanaf toen sliep ze zo 2 a 3 uur achterelkaar.
Probeer dit anders eens!
En met slapen de speen in doen. Zijn ze zo vertrokken.
Zou om 5 uur toch voeding geven en niet proberen te rekken.
Je zoontje is nog geen 3 mnd en heeft dan echt al weer trek.
Als je dit doet dan slaapt hij nog wel een poosje verder. En hij wil
vast ook wel een droge luier, want natte billetjes is ook niet echt fijn!
Dus eruit, voeding geven en weer op bed leggen.
Het is misschien vroeg, maar het gaat allemaal over.
Later als hij groot is en gaat stappen in een cafe/discotheek zeg je
tegen hem: ik wou dat je er eens uit kwam!
Houd je me op de hoogte!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 27 week

Mijn zoontje is heel levendig en moet veel indrukken verwerken op een dag.
Wij zijn heel consequent met zo min mogelijk prikkels.

Gisteravond heeft hij om 23.00 zijn laatste fles gehad.
Om 05.30 hoorde ik een kreet en 5 minuten later weer en daarna was het stil tot
07.00 en heeft hij een flesje gehad. Om 07.45 weer terug naar bed en toen heeft hij t0t 10.30 doorgeslapen. Dat is heel uniek want tegenwoordig slaapt hij niet meer als een uurtje overdag… Of dit nu door de Kindival komt of niet…ik ben er blij mee zeker nu ik van de week weer moet gaan werken!

Overdag baker ik hem al niet meer in als hij een uurtje slaapt en dat gaat goed.
Maar aan het eind van de dag rond een uurtje of 16.00 wel want dan slaapt hij gerust tot 19.00 door.

Hoi,

Denk je niet dat het erg verwarrend voor 'm is. Dan wel en dan niet inbakeren. Als je het doet zou ik het consequent doorzetten. Puck heeft bijna 7 maanden in de puckababy bakerzak gelegen. Dat is een slappzak waar de armen niet uitkomen. Ze vond het erg fijn want ze sliep als een roosje.
Wij hebben haar alle slaapjes in de slaapzak gehad. Op deze manier wist ze at als de zak aanging dat ze dan moest slapen.
Voor jouw zoon is dat nu onduidelijk.

Succes

Loes

Loesie, het lijkt mij dat jetoch een keer moet gaan afbouwen.
En overdag gaat dat prima zonder inbakerdoek en dan wil ik langzaam overgaan tot de avondslaapjes. Zonder doek slaapt hij overdag uitstekend en valt altijd binnen een paar minuten in slaap.

Vergeet te vertellen dat mijn zoontje zonder inbakerdoek overdag niet meer als een uurtje slaapt! Laten liggen heeft geen zin want dan blijft hij huilen.
Nu is hij vrolijk en geeft zelf aan wanneer hij moe is. Hij doet nu gewoon 2 slaapjes tussendoor de voedingen .

Gewijzigd door - Tippiewan op 03 Feb 2008 16:50:00

Hoi,

Anne deed in het begin ook korte slaapjes en sliep dan 2x voor een volgende
voeding.
Je doet niks aan die korte slaapjes. De een slaapt lang en de ander kort.
En als je kindje vrolijk en uitgerust wakker wordt na een uur is het toch
prima!

Groetjes Heleen.

Vanochtend sliep hij weer van 07.45 tot 10.30 achter elkaar dus het is maar net wanneer hij er zin in heeft. In het begin raakte ik nogal in paniek als hij niet langer wilde slapen en liet hem dan huilen in de hoop dat hij wel in slaap zou vallen. In het begin lukte dit nog maar nu heeft hij er gewoon geen zin meer in.
Ik vind het prima zo…ik vind het een stuk gezelliger en aan het eind van de dag rond een uurtje of 16.00 slaapt hij tot 19.00 door…
Kan ik rustig koken en eten! Rond een uurtje of 20.00 gaat hij weer naar bed en om 23.00 nog een laatste flesje.

Onze dochter heeft tot 4 maanden in de bakerzak gelegen… Ineens begon ze te portesteren wanneer ik haar armpjes erin deed… ik dacht: laten we het eens proberen zonder… en warempel het ging goed! Je moet niet afbouwen omdat jij dat wil, maar omdat je kindje aangeeft dat het niet meer nodig is.

Is je kindje van 11 tot 16.00 uur wakker?? Die van ons is nu ruim vijf maanden en wordt ook altijd na 45 minuten wakker, maar nadat ze wat aan t spelen is in bed gaat ze toch wat jammeren. Ik doe dan haar speentje erin en ze slaapt nog 45 minuten. Mocht het zo zijn dat je babietje niet slaapt van 11 tot 16.00 uur, dan vind ik dat persoonlijk wel erg lang. Natuurlijk is het zo dat het ene kindje meer slaapt dan de ander, maar normaal gesproken is het zp dat kindjes overdag 3 slaapjs doen van ongeveer anderhalf uur, waarbij het laatste namiddagslaapje gaat vervallen rond 8 maanden. Dan blijft er dus en vroeg ochtend slaapje over en eentje in de voormiddag. Slapen betekent groeien… dus als ik jou was zou ik hem toch meer in bed leggen, maar goed dat is mijn mening.

Maar wat vooral belangrijk is om onrust te voorkomen: voorspelbaarheid zonder twijfel.

Misschien heb je er wat aan!

Laat je me eventjes weten wat jullie schema nu is, ben erg benieuwd!

Veel groetjes, Anne-Marie

Anne-Marie, mijn schema ziet globaal als volgt uit…

7.00 flesje
8.00 naar bed, meestal een uurtje/ 1 1/2 uur
09.30 in bad daarna nog even slapen tot een uurtje of 11.00
11.00 flesje
12.00 naar bed
13.00 wakker en meestal boodschappen doen/ wandelen
dan valt hij ook vaak in slaap en laat ik hem liggen tot de volgende fles
15.00 flesje
16.00 naar bed en slaapt dan tot 19.00 aan 1 stuk door, vaak moet ik hem ook wakker maken
19.00 flesje
20.00 naar bed
22.30 / 23.00 wakker maken voor de fles en dan tegen 23.30 weer naar bed

Overdag heeft een speen geven bij hem geen zin, hij blijft huilen en als hij eruit is is hij onwijs vrolijk. In het begin raakte ik in paniek als hij niet meer als een uurtje sliep maar tegenwoordig vind ik en hij het prima zo.

Iedere dag is anders bij hem, het is maar net waar hij zin in heeft.
Want nu slaapt hij vaak een uurtje en soms heeft hij zin om 2 uur achter elkaar te slapen, het is maar net hoe het uit komt!!

En het inbakeren…mijn zoonte is een beweeglijk type
Hij is het nu wel eenmaal gewend om ingebakerd te worden maar hij blijft zich er uit proberen te wurmen. Nu gaat het overdag zonder doek prima en valt gelijk in slaap nu de avond en nacht nog langzaam afbouwen…

Klinkt prima zeg! Zou me inderdaad nergens zorgen over maken!!!

Groetjes

Ja ik vind het ook prima zo en een stuk gezellig als hij overdag wat vaker tussendoor wakker is… hihihi

Kijken of het morgen ook een beetje goed gaat want ik moet morgen weer beginnen
met werken! Heb eigenlijk niet zo’n zin meer…