Hallo mama’s, ik zit met een dilemma. Ons dochtertje is inmiddels 13 maanden oud en ik heb het idee dat ze het nu toch wel met 1 slaapje zou moeten kunnen doen, mits die lang genoeg is? Bij haar is het namelijk zo dat ze nauwelijks 2,5 uur wakker is en dan alweer moe is en eigenlijk weer moet slapen. Ik ben nu aan het proberen om haar naar 1 slaapje te krijgen maar ik redt het met pijn en moeite.
Ze gaat 's avonds om 7 uur naar bed en slaapt dan tot de volgende ochtend tussen 6 en 7. Dan gaat ze tussen half 12 en 12 weer naar bed en als ze dan 2 a 3 uur slaapt moet ze het de rest van de middag toch kunnen redden? Het probleem is dat ze maar een uur tot anderhalf uur slaapt en dan is het logisch dat ze het niet redt tot 7 uur. Ja ze redt het wel maar dan is ze echt dood en doodop. Vindt het nog wel zielig ook. Of is het echt een kwestie van volhouden? Hoe hebben jullie de kinderen van 2 naar 1 slaapje gekregen? Geven ze dat zelf aan of moet je ze er ook naartoe sturen? En hoe lang zijn jullie kinderen van 13 maand oud achter elkaar wakker? Ik weet dat het per kind verschillend is maar is het normaal dat ze eigenlijk na zo’n korte tijd alweer moe is?