Altijd misselijk, altijd eten

Sinds een dikke week ben ik echt steeds misselijk, van 's morgens tot 's avonds. Enkel als ik aan het eten ben, voel ik me goed, maar na een half uur is dit weer uitgewerkt.
Erg goed voor de lijn is dit natuurlijk niet en wil niet zo’n 30kg bijkomen, dus enige tips voor min of meer gezonde kleine snacks? Of dingen die de misselijkheid doen afnemen?
Toen ik zwanger was van Noa werd ik misselijk van frieten en vleessnacks van de frituur. Dat heb ik toen niet binnengekregen. Spijtig genoeg deze keer wel…
Chocolade daarentegen, daar ben ik normaal gezien verslaafd aan, en dat moet ik nu ook niet zien of ruiken. Dat vind ik wel best

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Vitamine B6 en gember(thee) kunnen helpen tegen de misselijkheid. Ook wil pepermunt wel eens helpen.

Groetjes,

Michèle

Bij mij hielpen honingdropjes heel goed tegen de misselijkheid. (Die bijenkorfjes van Venco).

Groetekes, Sje

En iets van fruit of groente, tomaatjes, aardbeien, druiven enz. Dan heb je wel wat te knabbelen, maar niet zoveel kilocalorieën.

Of bouillon of thee, dat kan ook een voller gevoel geven.

En anders iets van crackertjes oid.

En volgens mij had Sje als tip tegen de misselijkheid: honingdropjes, en dan flink op zuigen. Maar weet niet of je dat wil.

Liefs, Anne

Ik ben tijdens mijn tweede zwangerschap 22 weken misselijk geweest, echt met overgeven en al, dag in dag uit. Vanaf ongeveer de 10e week heb ik Emesafene geslikt van de huisarts (ik viel af in gewicht) waardoor de misselijkheid bij mij wat draaglijker werd.
Emesafene werkt ook als je niet over hoeft te geven en alleen misselijk bent.
Verder idd gember en zuigen op een pepermunt. Ook een anijsklontje schijnt te kunnen werken. Appeltje eten…
Sterkte!

Bedankt voor de tips. Ga er wat uitproberen.
Fruit heb ik ook geprobeerd, maar de sappen werken wat op m’n maag, dus moet sowieso na het fruit nog iets vast eten.
Bouillon ga ik ook wat meer nemen als tussendoortje, dat vind ik nog wel lekker.
Crackers ga ik ook maar eens in huis nemen.
Die honingdropjes klinken lekker, maar heb ze hier in België nog niet gezien in de winkel…
Pepermunt lust ik spijtig genoeg niet. Die vitamine ga ik eens naar zoeken.

Ik wist niet dat je zwanger bent, gefeliciteerd! Hoe ver ben je?

Bij Tim was ik tot 16 weken erg misselijk. Echt dag en nacht, maar als ik dan wat at ging het een stuk beter. Bij mijn 2e zwangerschap was ik tot 20 weken dag en nacht misselijk en hielp kleine beetjes eten ook maar heel even. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar niets hielp. Ik hield het bij wat gezondere tussendoortjes zoals evergreen, liga, ontbijtkoek etc. Maar ja als je daar teveel van eet dan kom je natuurlijk alsnog aan. Heb dus helaas geen tips voor je.

Groetjes,
Sandra

heel herkenbaar! ik ben nu 20 weken en heb t nog!
als ik eet is het heel even weg. voor mij werken wortels, komkommer aardbeien etc het best! maar ik heb ook reuze moeite met de lekkere tussendoortjes te weerstaan…

succes ermee…
groetjes Gidget

Lilypie Maternity tickers

@ Sandra: dank je wel. Had het in het zwanger topic nog niet gepost, maar in mama’s hoekje in een topic vermeld dat ik zwanger was, vandaar dus.
Ben nog maar acht weken ver, dus buiten hier op de site, mijn ouders, zus, broer en enkele collega’s weet nog niemand dat ik zwanger ben. En m’n man natuurlijk ook
Maar met dat misselijk zijn altijd, wordt het steeds moeilijker om te verbergen natuurlijk…
Als bij wonder ben ik vandaag nog niet misselijk geweest. Vannacht werd ik ineens wakker met super harde krampen en ben naar de wc gerend. Daar aangekomen werd ik ineens héél onwel. Stond op het punt om flauw te vallen, had ijskoud. Ben moeten gaan liggen op de badkamervloer een paar minuten en dan kon ik afwisselen met de wc pot (diarree ) en terug de vloer. Zo’n vijf keer moeten wisselen omdat ik anders zou flauwvallen op de wc pot. Echt raar. En dan was het over. Heb ik mezelf getemperatuurd en had 35 graden?
En vanmorgen word ik wakker, kiplekker. Echt heel raar.

dat flauwval dingetje, komt mij erg bekend voor!
heb je toevallig een lage bloeddruk? ik heb t nl al sinds mijn pubertijd (dus ook als ik niet zwanger ben) bij mij wordt het veroorzaakt door een lage bloeddruk en genen… helaas. en je kunt er vrij weinig aan doen, over je heen laten komen daarna lekker gaan liggen, meestal ben ik met een 20a30 minuten weer mezelf.

wel in de gaten houden hoor! als het heel vaak gebeurd even huisarts vragen om bloed onderzoekje.

groetjes!

Lilypie Maternity tickers

Toen ik jonger was, had ik wel geregeld dat ik flauwviel als het ergens heel druk en warm was, maar niet zomaar.
Mijn bloeddruk is normaal gezien ook goed. Tijdens de zwangerschap van Noa had ik wel soms een lage bloeddruk, dus het kan wel zijn dat ik er nu ook last van heb.

De misselijkheid is intussen weer volledig teruggekeerd
Maar ben net terug van de supermarkt en ga wat aardbeien eten, hopen dat het wat beter wordt.

Hoi!
allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!! Jammer dat je je zo misselijk voelt… weet zelf nog wel hoe vervelend ik dat ook vond in het begin. Luchtjes… geurtjes bah!
Maar wat bij mij hielp (en deels ook wel algemene tips zijn dacht ik) is s morgens in bed iets eten voor je opstaat. Bijv een paar biskwietjes, cracker oid. Zelf had ik altijd potje biskwie naast mijn bed staan…
Verder nooit lange tussenpozen tussen de maaltijden en tussendoortjes laten. Kleine beetjes eten, maar zorgen dat er altijd wat in je maag zit.
En concreet wat (kan) helpen, is bakje vanillevla, pepermunt (maar al gelezen dat je daar niet van houdt), een kauwgompje kauwen dan?, biskwietjes eten, gember(thee).
tja… gewoon proberen wat jou helpt. Maar fruit/groente is natuurlijk altijd goed en gezond.

Sterkte!