Altijd huilen voor slapen. 6mnd

Nikki moet altijd huilen voor ze gaat slapen.
Of het nou overdag is, bij de oma’s of savonds.
Zodra ze d’r slaapzak en bed voelt is het huilen.
We hebben dit altijd zo gedaan en altijd huilt ze.
Ik wordt er gek van! We hebben ook van alles al geprobeerd, er bij zitten, flesje in bed. Maar ze blijft het doen. Ookal geeft ze echt aan dat ze moe is.

Ze huilt dan wel 20 min per keer. Ik had de hoop dat het over zal gaan omdat het een periode is maar ze doet het zeker al een maand of 2…

Heeft er iemand tips?

Groetjes, MamaMartine

http://lb1f.lilypie.com/jQRQp1.png

Ik zou jou hetzelfde advies willen geven als iemand in een vorig onderwerp:

Met vijf weken kon mijn meisje niet zelf in slaap vallen, was oververmoeid (had ik niet door). Toen heb ik het boekje Baby in een ritme van Stephanie Lampe gekocht. Dit boekje is gebaseerd op de Ria Blom methode maar zónder het laten huilen. En echt waar het kan zonder huilen!

Ik zou echt de techniek van Stephanie Lampe toepassen (boekje kost geloof ik €12,- ) ook 's nachts. Het houd in dat je wel troost maar probeert het kindje in bed te laten liggen. Je bent heel consequent en duidelijk naar je babietje toe maar ook heel warm en veilig. Het heeft een stappenplan die bij ons met 2 dagen enorme verbetering gaf. Onze dochter kon niet zelf in bed slapen (ander verhaal I know) maar met deze methode sliep ze met twee dagen in haar eigen bedje en viel zelf in slaap en dat zónder te laten huilen!
Natuurlijk huilt ons meisje nog wel eens maar dan is even troosten vaak voldoende of nog even een slokje bij mama.
Heel veel succes!

hoi Martine,

Helaas geen tips… Kan alleen zeggen dat mijn dochter dit ook altijd deed en na ongeveer 5 of 6 maanden niet meer. Dus ik durf heel voorzichtig te zeggen dat het wel over gaat. Ik weet dat het vervelend is, ik kan haar heel moeilijk laten huilen dus ging ook wel regelmatig terug voor speentje, kusje enz.
Sterkte!

Annemiek de Graaf

Hoi Martine,

Hier ook een kleine meid die nu (na 11 maanden) nog steeds af en toe huilt,
ze laat op deze manier weten dat ze er niet mee eens is om in bed te liggen.
Hier is het nu alleen met de 5 a 10 min weer stil!
in het begin was ze ook oneindig aan het huilen dus ik weet hoe je je voelt, ik zat ook met mijn handen in het haar. Mijn dochter had alleen op een gegeven moment in de gaten dat mama er alles aan probeerde te doen om het haar naar de zin te maken en ze maakte daar misbruik van.
Dus ik heb uitgesloten dat er wat aan de hand was en ben niet meteen naar haar toe gegaan, ik heb haar laten huilen en heb om de 15 min gekeken en haar een aai over d’r bol gegeven.
De eerste paar dagen werd ze nog bozer, maar toen ging het toch stukken beter en gaf ze zich over aan haar slaap!

Ze doet het af en toe nog! Het is een meisje met veel temprament!

Als je zeker weet dat er niks aan de hand is, gewoon laten liggen en af en toe kijken of alles goed is ( bij ons moest ik ook geen lange verhalen houden want dat vond ze alleen maar gezellig “lekker kletsen met mama”)
ik hoop dat het snel weer over is bij jullie en dat jullie kleine meid zich aan haar slaap overgeeft.

Groetjes,
Monique mama van Silverr

Ik ga ook af en toe kijken.
soms hoort ze me of ziet ze me en dan is ze gelijk weer stil. draakje.
We laten d’r ook huilen, maar als ik alleen thuis ben vind ik dat soms best moeilijk.

Groetjes, MamaMartine

http://lb1f.lilypie.com/jQRQp1.png

‘Ja’ ik moet zeggen, ik betrap me er zelf wel eens op dat ik (als ze huilt) in de woonkamer ga zitten met de deur dicht en de tv een tikkeltje harder!
En ik heb soms ook nog wel dagen dat ik het gevoel heb dat ik een potje mee moet janken

Het is soms ook wel moeilijk! want we zijn zo dol op die kleine donder-steentjes, en willen graag dat ze zich prettig voelen!

Groetjes,
Monique mama van Silver

Neeltje huilt bijna altijd even als ik haar in bed leg, maar ik laat haar zeker als ze moe is gewoon even met rust dan. Na 5 minuten geef ik dan (opnieuw) haar speentje en vaak valt ze dan in slaap. Je kunt het denk ik niet voorkomen dat je baby soms huilt hoor, het is ook de enige manier waarop ze de dag kunnen “verwerken”. Dus niet steeds weer oppakken want dan worden ze steeds weer geactiveerd zeg maar… Ik doe ook gewoon de deur dicht en de tv harder hahaha en na 5 minuten luister ik even onder aan de trap en vaak is het dan al stil.

@Linette,
Grappig dat het bij jou juist activeert. Mijn dochtertje is dan zo van streek en aan het huilen dat het juist even kalmeert om haar op te pakken en te troosten. Heel soms als ze echt van streek is nemen wij haar 5/10 minuten mee naar beneden. Dan weer naar bed en gaat ze rustig slapen. Ok we lopen een risico dat ze ons straks voor haar karretje gaat spannen als ze ouder is maar ja, laten huilen kan altijd nog. En eerlijk gezegd omdat wij het op deze manier doen komt het hooguit één keer per maand voor dat het nodig is haar even mee te nemen. Wat wel heel belangrijk is, is om goed de slaapsignalen te herkennen en bij de eerste gaap/ogen wrijven of stiller worden je kindje naar bed te doen. Zijn we te laat, dan is ons dochtertje zo overprikkelt dat het inslaapvallen veel meer moeite kost. Het lijkt wel alsof ze nog wat energie moeten hebben om in slaap te kunnen vallen…
groetjes,
Wendy

Nou, ik moet ook wel erbij zeggen dat Neeltje dan inderdaad niet helemaal overstuur is, dan zou ik er ook heen gaan natuurlijk. Maar ik hoor dan aan haar huiltje dat het een "ik ben moe en ga bijna slapen huil"is en geen huil waar je je als moeder ongerust over maakt… er zijn vele soorten huiltjes…

helemaal mee eens! Mijn moppie heeft ook echt diverse huiltjes en ook de “laat mij maar liggen want ben bijna weg” huiltje

Hallo,

Hier precies hetzelfde probleem…
Nu moet ik wel zeggen dat Jim het pas sinds 2 weken doet (waarschijnlijk een sprong).
Wij haalde hem elke keer weer uit bed met het gevolg dat hij steeds weer “wakker” was en als we hem dan op bed wilde leggen was het weer brullen geblazen.
Zo bleven we in die spiraal vast zitten.
Op een avond besloten om hem te laten liggen ( heb zelf ook wat afgehuild hahaha) maar na 25 minuten (de langste uit mn leven) viel Jim in slaap.
Nu huilt hij 's avonds hoog uit 10 minuten maar valt dan heerlijk in slaap!

Wel grappig he, dat ze zo snel door hebben hoe het werkt.
Als ik Jim zn slaapzak maar pak komt er al een pruillipje te voorschijn!!

Mama van Jim

Lilypie First Birthday tickers

hier ook de laatste 2 weken hetzelfde probleem gehad. voorheen nooit gehuild voor het slapen gaan. tot ik gisteren echt besloten had om de deur dicht te trekken en niet meer terug te gaan. hij was dus gewoon gewend aan die aandacht. tuurlijk heeft hij de eerste slaapje een kwartier lang gehuild. toen tweede slaapje iets korter. derde slaapje ging wel mis duurde iets langer maar ik bleef weg. laatste slaapje hoorden we helemaal niks meer. soms helpt het als je gewoon die aai over de bol niet geeft en ze niet afhankelijk van jou worden. misschien ben ik daar erg hard in maar als je eens wist hoe vaak ik meejank in de woonkamer als hij zo alleen in bed ligt te krijsen…uiteindelijk heeft het wel geholpen! vanmorgen ook maar 5 minuten gejengeld en stil was het. huilen is overgegaan naar jengelen maar alles is beter dan huilen toch? de reden dat ik zo een methode toe ging passen kwam doordat ik hem elke keer zag giechelen als ik hem uit bed haalde! ergens maakte hij er gewoon misbruik van! toen dacht ik nou is het afgelopen je hebt geen honger je luier is schoon jij wilt gewoon aandacht! en de mijne krijgt al een maand geen speen dus bij is de optie speen geven er al niet meer. dus als hij ligt te huilen heb ik weinig actie te voeren mar goed ben blij dat ik niet op en neer hoef voor een speen die hij toch elke keer uit ging tuffen