Altijd heel laat naar wc


#1

De titel zegt eigenlijk al genoeg. Tim gaat altijd op het allerlaatste moment naar de wc. Dan staat hij al dansend en springend voor de wc zijn broek naar beneden te krijgen. Heb al vaak genoeg gezegd dat hij eerder moet gedaan, zodat hij meer tijd heeft, maar dat doet hij gewoon niet. Iemand een idee of we hier iets aan kunnen doen?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#2

Hier ook eentje gehad die het liefst zo laat mogelijk naar het toilet ging. Op een gegeven moment heb ik haar gewoon steeds gezegd “en nu ga je naar het toilet!”. Op een gegeven moment ging het beter.

Groetekes, Sje


#3

Hier ook…ik zeg tegen Aaron soms zelf “jij gaat nu eerst eens plassen”…dan heeft ie al 4 uur ofzo geen toiletpot gezien.
Zeker als we ergens heen gaan dan stuur ik hem eerst naar de wc.
Maar eigenlijk gaat ie altijd wel op tijd en staat ie niet te knijpen ofzo.

Gr, Danielle


#4

Herkenbaar. Zorgt vooral op school voor de nodige ongelukjes. En ik merk nu er 2 kinderen gebruik maken van de wc, dat het nog lastiger word. Zit de een, moet de ander. Ik ‘stuur’ haar nu dus naar de wc. Zonder morren gaat ze ook. Gek he, dat kinderen daar zo lang mee wachten, want volgens mij hoor je dit probleem wel vaker.

Groetjes Manderijn.


#5

Ik denk dat elk kind weleens te lang wacht met naar het toilet gaan. Bovendien zijn ze gewend dat ze alles tijdens het spelen gewoon kunnen laten lopen, dus het is voor die kleine moppen ook een hele omschakeling om er alert op te zijn dat hun blaas vol is.

En trouwens…ik betrap mezelf er ook weleens op dat ik tot het laatste moment wacht met naar het toilet gaan omdat ik nog even dit, nog even dat, nog even zus, nog even zo wil doen. En tuurlijk ben je dan als volwassene altijd nog wel op tijd, maar het is denk ik niet per se kinderen eigen om op het laatste moment naar het toilet te gaan.

Groetekes, Sje


#6

Gut, erg herkenbaar allemaal.

M.


#7

Herkenbaar. Maar spen is natuurlijk veel leuker voor ze. Dan gunt rens zich echt geen tijd om te gaan. Hoort ook wel een beetje bij de leeftijd denk ik. Er is zoveel wat ze afleid. Meestal stuur ik hem gewoon als ik zie dat hij echt aan het knijpen is. En voor dat we weggaan en voor het eten sowieso. maar meestal is hij uit z’n eigen nog wel op tijd.

Groetjes Ramona


#8

Fijn dat Tim in ieder geval niet de enigste is. Vind het soms best lastig, want daardoor heeft hij ook nog steeds ongelukjes. Gelukkig niet dagelijks, soms maar 1 keer per week of gaat het weken goed. Maar ja daardoor moet ik wel altijd een broek meenemen als we weggaan. En in juni wordt hij al 5, dus had zoiets van is dit wel normaal dat het nog steeds gebeurd.

Als we weggaan dan laat ik hem standaard altijd plassen en dit vind hij ook prima. Als ik zie dat hij moet plassen en ik vraag hem of hij moet plassen zegt hij standaard nee. Om vervolgens een paar minuten later of een kwartier later alsnog last minute te gaan. Ook als ik op zo’n moment zeg ga even naar de wc. Dan zegt hij ik hoef echt niet. Als ik er echt op blijf staan dat hij moet gaan dan gaat hij wel. Maar ja dan denk ik dat is ook niet de manier. Of doen jullie dat wel als je zeker weet dat hij moet?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#9

herkenbaar, mijn boy roept ook altijd heel hard dat hij niet hoeft.
Om dan vervolgens na 2 min een natte broek te hebben~!

Wat wij nu hebben gedaan is het beloningsbord maar weer eens tevoorschijn gehaald. en dan niet zozeer voor droge broeken maar meer “per plasje op de wc”.

Vooral in de vakantie ging dit erg goed.
Voor elk plasje mag hij een sticker plakken en na 10 stickers mag hij een klein cadeautje uit de cadeautjesmand uitzoeken.
Werkt super goed.

Nu hij weer naar school gaat is het weer wat lastiger natuurlijk.
En kwam hij gisteren direct met een natte broek uit school…pff het is toch wat he met die boefjes.

Het zal vanzelf goed komen denk ik maar.

Groetjes,
ILoveMyBoy


#10

Jasper staat ook altijd heerlijk te wiebelen, en als ik vraag of ie moet plassen; NEE MAMA ik ben aan het dansen… grappenmaker, maar dan weet ik dus genoeg en gaat ie gewoon mee naar de wc, of ie nu wil of niet. Vervolgens gaat ie natuurlijk gewoon zitten plassen en als ik vraag wie er nu gelijk had komt er een grote grijns…mama!

Vanavond met het naar bed gaan hoefde hij niet te plassen, want hij had naar eigen zeggen net nog geplast na het badje. Papa was al weg, dus kon niet navragen of het echt zo was. Normaal zou ik m alsnog mee nemen naar de wc, maar nu dacht ik ik geef je het voordeel van de twijfel… afwachten dus maar of het vannacht goed gaat!

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#11
quote:
... Vanavond met het naar bed gaan hoefde hij niet te plassen, want hij had naar eigen zeggen net nog geplast na het badje. Papa was al weg, dus kon niet navragen of het echt zo was. Normaal zou ik m alsnog mee nemen naar de wc, maar nu dacht ik ik geef je het voordeel van de twijfel.... afwachten dus maar of het vannacht goed gaat!

Groetjes Carolien.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb4f.lilypie.com/mHJGp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/9Inip2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>


In zo’n geval is het bij ons:
Ga het toch maar even proberen,
komt er niets, ook goed.

M.