Altijd brijachtige ontlasting

Hoi,

Mijn dochtertje is 2 jaar en 4 maanden en heeft altijd brijachtige ontlasting. Komt dit iemand bekend voor. De ontlasting hoort nu toch wel een keer wat steviger te zijn. Ze zit er vaak helemaal onder en komt het haar luier uit. Het is geen diaree want niet water dun en ook niet heel erg vaak op een dag. Soms poept ze ook niet op een dag.

Wie herkent dit, of heeft tips voor mij. Vind het voornamenlijk vervelend voor haar.

Gr,

Spruit

Tja, tot een leeftijd van 3-4 jaar is dit ‘normale’ ontlasting.
Dit omdat de darmpjes nog in ontwikkeling zijn, en kinderen op die leeftijd nog niet heel erg goed kauwen en er nog stukjes in blijven zitten.

Als het goed is, gaat dit allemaal nog afnemen.

Maar, waarom vind je het vervelend voor haar?
Liefs, Anne

Hoi,

Ik vind het voor mijn dochter zo vervelend omdat zei er steeds onder zit, en WEER onder de douche moet, andere kleren aan. En ze krijgt er zere billen van.

Groetjes SPruit

De onze is bijna 3 en heeft ook zulke ontlasting. Nu is hij al zindelijk, dus dat scheelt. Enige nadeel: hij blijft met gemak een kwartier op het toilet zitten omdat hij nog niet alles kwijt is doordat het zo zacht is.

Wij denken dat het hier ook door de diksap komt. Appelsap werkt bij hem wat laxerend en dat is toch het meest voorkomende ingredient van diksap.

Oh, hier ook niet iedere dag een grote boodschap hoor

ook hier vaak zo’n soort ontlasting, denk dat het wel normaal is voor die leeftijd maar het is idd zielig ivm rode billen (Ik heb conveen barierre creme, werkt perfect! en ook als enigste)

@Anne: en wat als volwassenen dat zovaak hebben? die darmen zijn toch wel ontwikkeld, is het een voedingskwestie?

Dion heeft het ook en is normaal (had een keer op het CB gevraagd)
Hij heeft nooit rode billen, ik ruik direct als hij gepoept heeft of hij komt het zelf zeggen en krijgt hij een schone luier.
Ik gebruik altijd Pampers maar soms Huggie en bij de Huggie’s ruik ik het minder goed moet ik zeggen.
Op het KDV heeft hij vaak een vieze romper mee naar huis en hij is niet de einige, ik zie vaak zakjes met vieze kleertjes in de mandjes liggen, dan verschonen ze denk ik niet op tijd.
Goed de randjes van luier om de billetjes doen en Sudokucreme op de bips.
Dion zet ik ook wel eens in de douchbak hoor als hij een hele volle luier heeft want je bent eigenlijk net zo snel klaar met verschonen als met doekjes poetsen en het is een stuk frisser.
Welk merk kuiers gebruik jij meestal?

Gewijzigd door - vlokje03 op 11 Jun 2011 21:36:20

quote:
Goed de randjes van luier om de billetjes doen en Sudokucreme op de bips.

Gewijzigd door - vlokje03 op 11 Jun 2011 21:36:20

Sudoku-crème? Zo noemen mijn ouders de Sudocreme altijd voor de grap. Hihi.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

@spruit: Ja, dat snap ik, dat het vervelend is.
Wij hebben dat ook een tijd gehad, en helaas weet ik ook de oplossing nog niet.

@Inge: Nee, voor volwassenen hoort dat innderdaad niet. Tja… waar het aan kan liggen: Inderdaad dat je darmen niet goed werken, dat je te snel eet, niet goed kauwt of producten eet die je niet kunt verdragen… kan allemaal.

Liefs, Anne

Mijn dochtertje heeft dit ook vaak. De oplossing is het voedsel aanpassen zodat de ontlasting wat steviger wordt. Zodra ik merk dat de ontlasting dunner wordt … roosvicee stop voor 1 dag, wit brood en een banaan. Teveel vezels kunnen een oorzaak zijn, alsmede suikers en melk produkten. Gaan de billetjes kapot dan werkt hier alleen ZINKOLIE.

Bij ons werd de brei poep op den duur dunne poep, vre-se-lijk! Met max 1 beker melk per dag is dit verbetert. En regelmatig 1 dag de voeding aanpassen. Ook voorzichtigheid geboden bij meer als 1 appel per dag en niet teveel aardbeitjes !!!

Toevallig had ik dit probleem met Neeltje en na het stoppen met appel-diksap was het over (!). Nu heb ik dus andere smaken diksap en krijgt ze meer water ipv diksap. Verder kan volle ipv halfvolle melkprodukten ook goed werken, dit is een tip van mijn huisarts ( ik had er toch maar eens over gebeld) en niet vetvrij/ mager eten ( dus juist wel wat jus over de aardappelen zeg maar).

groetjes!

[img]http://lb2f.lilypie.com/uFs8p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />