Lastig soms ja, zeker met twee kinderen! Ik werk ma, wo en vr (20 uur) en doordeweek doe ik echt het hoognodige in huis, d.w.z. vaatwasser in- en uitruimen, alles netjes opruimen en met de kruimeldief in de weer. Stofzuigen doe ik maar 1x per week, wij hebben geen huisdieren, dus dat scheelt. Alle haren in de badkamer (van mij!) doe ik weg met de Swiffer. Op het oog ziet ons huis er tiptop uit, maar als je goed kijkt, ligt er best wat stof hoor. De badkamer doe ik 1x per week, maar helaas kom ik er echt nooit toe om dan bv ook de kalk weg te halen enzo, een goede beurt. Daar zou ik best iemand voor willen hebben, maar ja, voor dat geld doe ik het liever zelf eigenlijk…Strijken doe ik 1x per week, een hele berg, maar ik sta liever 1x per week een uur te strijken dan 2x een half uur, haha. Verschrikkelijk werk! Het mannetje doet weinig in het huishouden en soms doet hij het wel heel lief, maar laat hij bv na het strijken alles binnenstebuiten zitten en dat kost dan weer tijd om alles terug te draaien. Ik doe het soms gewoon liever zelf!
Hobbies? Wat zijn dat? Ik heb daar ook geen tijd voor, heb al 100 jaar geen boek meer gelezen. Tijdschriften wel. Ik wilde ooit een puzzel maken, leek me heel ontspannend, dus ik kocht ook zo’n rol om 'm op te kunnen rollen. Die puzzel zit nog in de zak, nooit aan begonnen. We hebben een gloednieuwe zonnebank, drie jaar geleden gekocht en nooit gebruikt. Echt nooit! Geen tijd. Geen rust voor. Winkelen doe ik zoals bekend wél enorm veel, haha en ik ga ook wel regelmatig naar vriendinnen ofzo, of iets doen met papa en de kids. Dat vind ik ook ontspanning. Maar echt bv kleding maken ofzo, dat lukt me niet. Jammer, want dat hoort er ook bij. Sporten schiet er ook vaak bij in…
Kortom: ja, ik herken het! ![]()
Groetjes Rainbow, trotse mama