Altijd achter de feiten aanlopen?

Even een vraag voor alle werkende moeders…

Hebben jullie ook altijd het gevoel dat je achter de feiten aanloopt?
Ik werk op woensdag en vrijdag en 1 weekend in de maand.

Op dinsdag zorg ik dus dat alles weg gewassen is en opgeruimd is, goed gestofzuigd. Ook kook ik 's avonds al voor de woensdag omdat ik dan pas om 1815 thuis ben. Op donderdag is het en bijkomen van een (zeker in de zomer) hele drukke dag, wassen want ik heb werkkleding en die ruikt na een drukke dag ook niet echt fris meer! Ook weer voor 2 dagen koken…
Vrijdag is weer een drukke dag…

Het weekend boodschappen voor de hele week, badkamer poetsen/boven eens goed stofzuigen en zondag wil ik wel graag iets leuks gaan doen…ik kom nauwelijks aan quality time met mezelf toe.

Hoe doen andere werkende moeders dat toch! Altijd fris en fruitig erbij lopen op vrije dagen, 10 hobbies enzo…

Groetjes van Sascha en Senne

Lilypie Third Birthday tickers

Joh laat staan als je 4 dagen in week werkt net als ik en een man die geen ene reed in het huishouden doet of boodschappen haalt of kookt.
Ik ben er echt overspannen van geworden begin dit jaar en ga nu per 1 augustus 3 dagen werken Ma-Di-en Donderdag dan lukt het me wel aardig, ik heb het eerste jaar dat Dion geboren was 1 dag in de week een jaar lang ouderschapsverlof gehad dus ik weet hoe het toen was … de verhouding werk-privé was toen beter.

Maar het is pittig z’n kleintje en alles wat erbij komt kijken en je werk ook nog eens POEHHHH
Maar je doet het toch prima zo, slaapt jou kleine tussen de middag nog ? Dion wel straks is dat ook over dan is het helemaal zoeken naar tijd voor jezelf maar als ze 4 worden gaan ze naar school en komt het wat huishouden betreft in een wat rustiger vaarwater.
Ik hoop dat ik dan ook wat meer tijd krijg voor mijn hobby’s

Gewijzigd door - vlokje03 op 28 Jul 2011 15:51:27

Ik werk 3 dagen en manlief 5. Ik doe dus het gros in het huishouden en met Erik en vind het af en toe ook behoorlijk pittig. Erik slaapt nog tussen de middag, dus dan pak ik sowieso m’n rust en doe ik echt niets behalve leuke dingen. En ik plan regelmatig in het weekend iets leuks met vriendinnen en Erik gaat eens per maand logeren zodat wij samen ook iets leuks kunnen doen (of gewoon thuis kunnen relaxen). Dus ja, druk zeker. Maar echt dat gevoel van achter de feiten aanlopen, nee. Ben best energiek van mezelf, denk dat dat wel scheelt.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Senne slaapt ook nog tussen de middag maar heb die tijd ook wel nodig om te stofzuigen ofzo…

Ik heb ook nog twee honden die echt beweging nodig hebben. Daar loop ik in de ochtend een uur mee samen met Senne.

Ik heb het gevoel ook niet altijd hoor maar echt tijd voor een hobby ofzo dat heb ik niet. Ben 's avonds echt moe! De honden moeten dan ook weer uit. Nu doen we dat om de beurt, de ene avond doe ik de honden en mijn vriend Senne naar bed en de andere avond andersom.

Ik moet zeggen dat ik het luxe heb, maar ik ben dan ook alles behalve een poets. We hebben een paar uur per weer iemand in huis die het huishouden doet .
Ik ga iedere ochtend om 6 uur de duur uit en ben op maandag om 16.30 uur, dinsdag, woensadg en vrijdag om 13.00 uur en op danderdag om 19.00 uur thuis. Zaterdag en zondag zijn we beide thuis en dan doen we samen de rest van het huishouden. op zaterdag doen we dan ook vaak samen de boodschappen en nu ook de zolder en kinderkamer maken.
de middagen dat ik thuis ben ga ik als Danielle slaapt ook even plat en verder geef ik Danielle dan graag de aandacht.'s avonds ben ik kapot, en zeker nu ik weer zwanger ben.
ik heb voor de donderdag vaak een kant en klare maaltijd uit mijn winkel klaar staan zodat Michel dan alleen het eten hoeft op te warmen en met Danielle tijd kan besteden. 's ochtends haalt hij haar ook uit bed en brengt haar dan naar het kinderdagverblijf of mijn ouders.

Ik moet ook zeggen dat ik me ook niet vaak druk maar om het huishouden, dan maar een volle aanrecht.

Groetjes Corina

Een vreselijk lieve schoonmoeder die op de kinderen past, en het huishouden bij houd!
En net als Groentevrouw, niet meer doen dan nodig, al staat hier nooit nog spul op het aanrecht! Mijn vriend helpt na het eten altijd een flinke slag mee, en dan is alles zo aan kant!

Manderijn

Ik herken het wel. Heb nog 3 manden strijkwas staan waaraan ik niet toekom… Zeker met 2 kinderen vind ik het lastiger. Dat zal wel beter worden als Anouk wat groter wordt.

Groetjes Natasja

Ik werk vijf dagen in de week en m’n man zes.
Bij mij helpt het wel dat ik bijna niks strijk, alleen het hoogstnodige. Als ik kleren koop, kijk ik ook echt naar de stof, zodat ik het zeker niet moet strijken

Voorlopig hebben we nog geen afwasmachine, die komt binnen een paar maand, dus dat moet dan weer wel gebeuren, maar moet toegeven dat ik het wel eens kan laten staan zonder het me aan te trekken.

Ook kan ik goed tegen rommel, voorlopig toch, nu we aan het verbouwen zijn.
Kuisen doe ik allemaal zelf, maar als ons huis af is, komt m’n schoonzus kuisen. Tegen dan zit ik met twee kindjes, dus zal de extra tijd kunnen gebruiken.

Maar tijd voor hobby’s heb ik ook niet hoor. Ik ga één keer om de twee weken weg met collega’s na het werk, maar voor de rest doe ik zo goed als niks. We doen ook nooit zomaar de kinderen weg om iets te doen, alleen voor een trouwfeest ofzo.

Ik hou me vast aan het feit dat de kinderen groter worden en ik wel ooit terug wat meer tijd voor mezelf ga hebben

Ik kan ook heel goed tegen de dagelijkse rommel hoor, dat wel.

Maar dat wassen, strijken en vooral koken omdat ik dat de dag erna dat niet kan vind ik vervelend. Dat voorwerk…en dan vooral de donderdag, omdat ik dan moe ben.

Vandaar waarschijnlijk ook dit berichtje op een donderdag Dan groeit het me weleens boven mijn hoofd. Zeker als Senne een recalcitrante dag heeft, net als vandaag…

Lastig soms ja, zeker met twee kinderen! Ik werk ma, wo en vr (20 uur) en doordeweek doe ik echt het hoognodige in huis, d.w.z. vaatwasser in- en uitruimen, alles netjes opruimen en met de kruimeldief in de weer. Stofzuigen doe ik maar 1x per week, wij hebben geen huisdieren, dus dat scheelt. Alle haren in de badkamer (van mij!) doe ik weg met de Swiffer. Op het oog ziet ons huis er tiptop uit, maar als je goed kijkt, ligt er best wat stof hoor. De badkamer doe ik 1x per week, maar helaas kom ik er echt nooit toe om dan bv ook de kalk weg te halen enzo, een goede beurt. Daar zou ik best iemand voor willen hebben, maar ja, voor dat geld doe ik het liever zelf eigenlijk…Strijken doe ik 1x per week, een hele berg, maar ik sta liever 1x per week een uur te strijken dan 2x een half uur, haha. Verschrikkelijk werk! Het mannetje doet weinig in het huishouden en soms doet hij het wel heel lief, maar laat hij bv na het strijken alles binnenstebuiten zitten en dat kost dan weer tijd om alles terug te draaien. Ik doe het soms gewoon liever zelf!

Hobbies? Wat zijn dat? Ik heb daar ook geen tijd voor, heb al 100 jaar geen boek meer gelezen. Tijdschriften wel. Ik wilde ooit een puzzel maken, leek me heel ontspannend, dus ik kocht ook zo’n rol om 'm op te kunnen rollen. Die puzzel zit nog in de zak, nooit aan begonnen. We hebben een gloednieuwe zonnebank, drie jaar geleden gekocht en nooit gebruikt. Echt nooit! Geen tijd. Geen rust voor. Winkelen doe ik zoals bekend wél enorm veel, haha en ik ga ook wel regelmatig naar vriendinnen ofzo, of iets doen met papa en de kids. Dat vind ik ook ontspanning. Maar echt bv kleding maken ofzo, dat lukt me niet. Jammer, want dat hoort er ook bij. Sporten schiet er ook vaak bij in…

Kortom: ja, ik herken het!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@rainbow Ik moet echt ieder dag stofzuigen! En in de echte rui periodes 2x per dag… er gaat stiekem echt giga veel tijd in zitten, in die honden!

We hebben ook besloten dat als de honden er niet meer zijn er voorlopig geen meer komen. Ik vind ze echt geweldig maar ze zuigen soms energie!
Ze zijn nu 3 en 5…

Ja ik heb dat ook, en grappig genoeg heb ik een nanny/ engel/ huismoeder die er de hele dag is!
Joh ik moet me soms ook in 3en splitsen. EN je kan ook niet altijd iets aan een andre overlaten, ik ben best van het organiseren en dat kan de nanny niet! Dus dat moet ik dan zelf doen, Ik werk 5 dagen in de week en 1 keer in de 3 maanden doe ik daar ook 1 maand weekend dienst en dat is 2 uurtjes op
Zat en Zon, dus dan werk ik soms gewoon 30 dagen achter elkaar! balen, maar het zij zo! Ik ga als uit mijn werk kom vaak 1 uurtje met J spelen, dan koken, eten, J in bad, en naar bed, dan is het vaan 7 uur, 7:30 en dan vlieg ik even door het huis, ik ben 's avonds meestal alleen omdat mijn man dan veel werkt!
Ik ben al jaren moe helaas, omdat ik weinig tijd voor mezelf neem, als ik uiteindelijk rond 8:30 op de bank plof ben ik op, 9:30 lig ik op bed! Ik moet er ook niet aan denken om een hond te hebben, ohhh en dan mag ik nog van geluk spreken dat we iemand hebben, ookal was mijn huis natuurlijk wel een stuk netter geweest als J naar een KDV zou gaan, want die maakt me een bende. Ik kook ook vaak voor 2 dagen. In tip? Maar iets dat veel raakvlakken heeft; 1 dag bijv. gekookte rijst met curry (ofzo) en dan de volgende dag extra rijst van de dag ervoor roerbakken, met zakje roerbak groente, en sate? Zoiets! Wij hebben hier helaas geen zakjes met groente of kant en klare sate dus dat moet ik allemaal zelf doen! Ohhh en dan eten we vaak 2 keer per dag warm!

ow hahaha zat er vandaag nog aan te denken, soms lijkt het wel een sneltrein zeg maar…maar ik denk dat iedere moeder dat wel herkend, werkend of niet !

een goede planning zoals je hebt, werkt vaak al in je voordeel, ookal blijft het soms nog jagen natuurlijk ! ik doe altijd op de dag dat ik thuisben, op maandagmorgen boodschappen, om de zaterdag te vermijden,want dat vind ik 'zo’n dramatische boodschappen dag… op maandag ist altijd rustig en dan gooi ik die kleine lekker in het karretje en dan kan het op me gemakkie…maar op woensdag,donderdag en vrijdag ist hier ook rennen…
maar ik moet zeggen dat ik van mezelf weet dat ik een chaoot ben, dus ik zet savonds altijd vanallus klaar, me tas ingepakt, makeup uitgestalt, hoef ik het er alleen maar op te smeren, pips tassie klaar…
als ik da nie doe word het een vette chaos…
en ik neem gewoon op vrijdagavond altijd tijd voor mezelf… al is het dat ik mezelf 2 uur opsluit met een reep cocolade en een tijdschrift op de slaapkamer, maar ff ‘mijntijd’

Pippy is geboren 17.07.2009

Ik moet zeggen, bij ons is goed goed, het hoeft niet smetteloos te zijn! En vergeet niet dat Senne pas 2 jaar is, Jade werd ook steeds makkelijker toen ze richting de 3 jaar ging.
Ach, alles op z’n tijd… sinds de 2e er is ben ik ook pas véél relaxter geworden.

Groetjes mama Jade

Ik werk 4 dagen in de week en mijn man 5 dagen. daarbij werk ik wisselende diensten, dus ook avond en, zoals nu, nachtdienst. Mijn man werkt overdag.

Als ik vrij ben of avonddienst ( ik heb het meest avonddiensten) heb doe ik het afstoffen en stofzuigen rond 9.30 uur, daarna doe ik een was in de machine en vouw ik samen met Luka de was uit de droger op, strijken doe ik niet.
Met dit alles ben ik om 10.15 uur klaar. Dan gaan we allemaal leuke dingen doen.
Om 13.00 uur, als Luka op bed ligt was ik af en vouw ik nog een was weg, is ook in een half uurtje gebeurt. Dan heb ik nog een uurtje voor mezelf.

Om 11.30 uur schil ik met Luka de aardappels en maak ik de groente schoon.
Manlief kookt en na het eten (18.00 uur) was ik af, als ik thuis ben. Vaak haal ik dan ook gelijk een doekje over de keukenkastjes heen.

Om 19.00 uur liggen beide kinderen op bed, gewassen en gepoetst en dan heb ik van 19.00 uur tot 20.30 uur tijd voor mezelf en mijn man ook. En om 20.30 uur gaan we samen iets doen, tv kijken of een spelletje of zo. Lekker burgerlijk dus!

De badkamer doet mijn man altijd als hij doucht, en da’s iedere dag en dan doet degene die als laatst naar het toilet gaat 's avonds het toilet nog even.

Zo houden we het allemaal bij, en dan is het goed te doen eigenlijk. tuurlijk slaan we weleens eens een dag over, en is het hier ook niet spik en span hoor!
Ik ervaar het niet als druk, wel bezig…
ik maak het ook leuk door Luka overal bij te betrekken, dan doen we het een beetje samen en hij vind het ook leuk!

Lilypie First Birthday tickers

@Marmama, super hoor, zo’n schema!
Ik ben zelf helemaal niet van de schema’s, en doe gewoon wanneer wat nodig is. Heb geen vaste dagen of tijden voor iets. Als we niet thuis zijn wordt het ook niet vies en hoef ik niets te doen En na het eten wordt gewoon afgewassen en meteen even de keuken verder meegenomen.
Zie ik wat op de grond liggen stofzuig ik even, soms is dat 2x per dag, soms maar 2x per week.
Ik ben niet zo’n goeie huisvrouw hoor mijn huis is zeker niet altijd spik en span vind t gewoon niet handig om met de kinderen in de buurt te doen (hoewel de oudste soms wel voor me stofzuigt of afwast hoor heel lief!), en ook gewoon veel gezelliger om met ze te spelen ipv schoonmaken.

Wel vraag ik me af… hoe doe jij dat??? Met Luka samen was opvouwen? Samen aardappels schillen???

Als ik met mn peutertje in de buurt probeer was op te vouwen worden al mn mooie stapeltjes net zo hard weer overhoop gemaaid… Ze wil wel helpen, maar het doekje dat ze volgens haar dan opgevouwen heeft wil ze op een ander stapeltje leggen wat r zeg maar niet zo goed lukt hahaha.
Aardappels schillen heb ik ook wel eens samen met haar geprobeert… gaf haar dan een mesje van dr eigen plastic speelserviesje. Maar dat pikt ze dus niet. “Doet ut nie, mama mes hebbe” zegt ze dan… En krijgt dan weer zo’n welbekende peuterdriftbui omdat mama haar geen echt mes geeft.

@Szusje: ik heb zo’n schema voor mezelf nodig, anders is het echt een puinhoop in huis en word de was niet gedaan omdat ik er dan gewoon niet aan denk. En dan kijk je weer tegen een Mount Everest van was aan! Dan zie ik er tegenop om het weg te werken en gebeurt het dan ook niet…
Dus heb ik dit voor mezelf opgesteld en dat werkt super!
Dan heb ik ook meer rust in mijn hoofd, zeg maar.

Over het samen was vouwen en aardappels schillen, dan doen we zo:

ik geef Luka een stapel onderbroeken/ theedoeken en die gaat hij ‘opvouwen’. Het ziet er niet uit, maar hij is er rustig een half uur zoet mee. Hij gaat ze steeds opnieuw verfrommelen en opstapelen. Ondertussen vouw ik de rest en hij weet dat hij daar ook niet aan mag komen. Tuurlijk gaat het weleens mis, maar da’s ook geen ramp. Als hij alles om blijft gooien vouw ik de was aan de keukentafel, dan kan hij er niet bij.

Ik schil de aardappels met een dunschiller, Luka heeft dan het handvat vast en ik heb zijn hand vast. Ik hou de aardappel vast en zo schillen we samen de aardappels, en hij vind het geweldig!
Groente snij ik, en hij doet het in de pan. Hij weet dat hij niet aan het mes mag komen, en tot nu toe heeft hij dat ook nog niet gedaan.

Lilypie First Birthday tickers