Altijd 1 keer wakker

ik had graag jullie raad geweten hierover: ons nell ze is nu 18 maanden drinkt elke avond rond 19u ongeveer 300 ml groeimelk op en nog een 100 ml water zeker nu het wat warmer is daarna gaat ze zonder huilen in bed, we horen haar niet meer. maar sinds enkele maanden wordt ze 1 keer wakker op verschillende tijdstippen en dan kan ze alleen maar getroost worden met groeimelk ze heeft dan soms echt nog honger en drinkt 200ml maar soms drinkt ze er niet veel van. het rare is dat ze nooit op hetzelfde uur wakker wordt en als ze dan gedronken heeft slaapt ze gewoon verder tot half negen 's ochtends. kan iemand zeggen waaraan dit ligt. het gebeurt ook wel eens dat ze niet wakker wordt s nachts en dat ze dan maar 240ml heeft gedronken s avonds
soms wil ik haar gewoon laten huilen omdat ik denk dat ze met onze voeten speelt maar uiteindelijk drinkt ze die fles meestal helemaal op dus moet ze toch honger hebben? ik vraag me alleen af hoelang dit nog zal duren, want een sprong is het zeker niet omdat het al maanden aan de gang is en ik heb ook schrik dat ze als ze wat ouder is ze dit zal blijven doen, maar ik kan mijn kind toch niet met honger terug laten slapen, dat kunnen wij toch ook niet met een jongergevoel slapen?

Hoe eet je dochter verder gedurende de dag?
Kan me nl niet voorstellen dat ze echt honger heeft. Mijn zoontje is bijna 21 maanden en krijgt na zijn avondeten (wat hij overigens niet altijd opeet) zijn toetje en verder niets meer, behalve nog een paar slokjes water. We hebben denk ik tot ongeveer 1,5 jaar voor het slapen gaan nog een bekertje drinken gegeven van 100-150 ml melk. En in totaal 400 ml melk en water…dan moet zo’n klein maagje toch wel vol zitten.

Ik denk dat het bij je dochter meer gewenning is, dan honger. Ik zou haar dan ook 's nachts geen melk geven. Misschien wat water? Of toch even laten huilen (als er verder niets aan de hand is). Klinkt natuurlijk heel makkelijk van mij, maar ze heeft 's nachts echt geen voeding meer nodig.

Weet niet wat de verhoudingen van de groeimelk zijn? Anders evt deze minimaliseren. Bedoel dus met de gewone voeding is het 30 water 1 schepje. Dus dan zou ik meer water geven en minder voeding. Dus evt 120 water 2 schepjes en dan zo afbouwen. Hierdoor kan je ook zien of het gewenning is of echt honger. Sommige kindjes (van mijn zusje) hebben erge dorst en krijgen standaard water als ze wakker zijn. Ik vind het zelf niks … maar heb makkelijk praten. Als je kindje snachts wakker wordt … is elke minuut een uur

Ik denk dat groeimelk niet meer met poeder is Mini - Boy… Het is kant en klare melk.
Maar ik zou haar ook geen melk meer geven 's nachts als ze wakker wordt hoor. Dan zou ik gewoon water aanbieden, als ze echt dorst moest hebben.

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker

Oh … ik ken dat helemaal niet

Maar kan dat ook niet gemend worden met water dan … zodat het lichter verteerbaar is en niet voedzaam?