Alternatieven voor Hollandse pot?

Ik ben benieuwd hoe jullie je kindje laten mee-eten met de pot! Wij zijn niet zulke aardappeleters (geen gekookte aardappels in ieder geval), maar eten meer pasta, rijst, brood, etc. Ik voel me vaak een beetje schuldig dat wij geen gekookte aardappels eten, omdat ik denk dat het eten wat wij eten niet geschikt is voor een kindje van bijna 11 maanden. Zijn er lekkere en vooral gezonde alternatieven te bedenken (dus geen gekookte aardappels)? Ik vind het een gedoe om apart voor hem te koken (vaak gewoon geen tijd voor) en geef dan ook veel potjes, maar wil hem eigenlijk gewoon laten eten wat wij ook eten…

Lekkere gebakken aardappeltjes? Gepoft, gepureerd? Er zijn veel varianten te bedenken op gekookte aardappelen. Ik ben ook geen aardappeleter, maar we eten het wel zodat we genoeg afwisseling hebben.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

aardappeloven schotel weinig werk en snel klaar

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Sorry even vraagje hoor; jij zegt dat jij denkt dat je dingen eet die niet geschikt zijn voor een kind van 11 maanden, maar rijst en pasta etc mag gewoon hoor! Kijk je moet er geen bergen zout en chilipepers in gooien, maar een kind hoeft echt niet alleen aardappelen te eten, naar mijn mening! Als je hem wil laten mee eten moet je ietsjes aanpassen, maar niet veel, en dan kun je er voor jezelf en je partner altijd wat zout en peper etc achteraf aan toevoegen!

Gewoon lekker afwisselen, want vanaf 1 jaar mogen ze alles hebben. Er zijn genoeg keuzes zoals: gebakken aardappels, gekookte aardappels, pasta, rijst etc. Van pasta en rijst neem ik altijd volkoren pasta en zilvervliesrijst. Voor mijn gevoel net even wat gezonder.

Gewoon lekker varieren dus en haar gewoon alles laten proeven. Je kan tenslotte geen potjes blijven geven. en je hoeft echt niet 7 dagen per week gekookte aardappel te geven.

Groetjes,
Sandra

Je zou ook eens Hollands Pannetje kunnen proberen, met aardappelpuree of rijst zijn stoof-eenpansgerechten erg lekker en is met groente zoals boontjes of brocoli. Of idd aardappel overschotels. Aardappel Anders als bijgerecht met groente en vlees of vis… Smakelijk

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

ik vind het ook nog lastig. Wij eten eigenlijk altijd iets met een mix zoals macaroni, babi ketjap, wraps ed. Colin heeft pas 6 tandjes en kan dus nog niet zo geweldig goed kauwen. Ik heb wel bakjes met groenten en aardappels/vlees in hele kleine stukjes ingevroren, maar hij vindt het niet echt lekker. ALs hij dadelijk mee gaat eten moeten we maar iets anders gaan koken. Bah ik vind aardappels ook niks aan.

22-12-2009 colin geboren