Eva dronk altijd groeimelk tussen de middag. Tot ze niet meer uit een flesje wilde (en mocht) drinken. Ik deed de melk toen in een gewone beker, maar ze wilde die niet meer omdat er een keer klontjes in zaten. De diva!
Wij drinken 's middags altijd Optimel en dat vindt zij ook lekker. Ik gaf het haar een beetje, maar 's avonds eten wij ook vaak Optimel en aspartaam is zeker voor die kleintjes natuurlijk ook geen fijn stofje. Ik wil daarom niet dat ze én 's avonds én 's middags ‘light’ dingen eet en drinkt. Ik vind dan wel weer, dat er te veel suiker zit in bv Yokidrink. Ze eet overdag ook een koekje en krijgt eigenlijk wel genoeg suiker binnen in de vorm van 1 of 2 tussendoortje(s) en 1x zoet broodbeleg. Weten jullie een gezond alternatief voor melk en Optimel?
Ik ga haar morgen eens halfvolle melk geven, maar aangezien ze ons Optimel ziet drinken, pikt ze dat denk ik niet. En ze kent natuurlijk die frambozensmaak (haar favoriet). Buiten de halfvolle melk zoek ik dus een alternatief, zeker omdat wij nauwelijks melk drinken en zo’n (halve) liter niet snel op gaat…
Groetjes Rainbow, trotse mama