Alternatief voor liga/soepstengel

Hoi

onze zoon heeft sinds enkele dagen een nieuw schema. Hij krijgt 's middags diksap en een soepstengel/liga. De diksap gaat helemaal op, maar de liga verslikt hij zich nog in en ook de soepstengel verslikt hij zich regelmatig in.
Hij slaapt tot 15.00 uur en krijgt pas om 16.30 uur groente. Wat zou ik 's middags ipv de liga en soepstengel kunnen geven? Ik zat zelf te denken aan verkruimelde liga met een beetje aangelengde diksap, zodat het een klein papje wordt.

Graag hoor ik tips van jullie.

Groetjes!

Baby geboren

Hoi hoi! Er zijn veel alternatieven. Ik geef mijn zoontje veel verschillende soorten tussendoortjes; van een stukje brie tot een stukje paprika tot kaas met lichte kruiden (peperkoek, babykoekje, soepstengel, La vache qui rit, komkommer, tomaat, enz) ik laat het hem allemaal proeven om hem de verschillende heerlijke smaken te laten ontdekken en hij lust het allemaal graag. Ik kan me voorstellen als jouw kindje zich nog verslikt dat je daar graag rekening mee houd qua tussendoortjes dat verslikken gaat wel over hoor, ik zou vooral blijven oefenen met ‘vaste’ voeding en apart de diksap geven. Je zou bijvoorbeeld een stuk peperkoek dat smelt een beetje in de mond of een La vache qui rit kaasje is lekker zacht kunnen geven… baby koekjes zijn er speciaal voor gemaakt, maar ik vind persoonlijk die smaak zo saai. Joaquin vind het echter wel erg lekker. Hoop dat je er iets hebt.

Succes, groetjes Ghislaine

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

ja je kunt hem vanalles geven, misschien een stukkie banaan of appel, stukkie tomaat … een rijstewafeltje (ookal vond ik dat zelf niks, ken kids die ze verslinden) een lange vinger… stukkie komkommer…
gewoon uitproberen, zoveel mogelijk variatie is altijd gewenst, dan gaan ze later ook vanalles eten, da scheelt weer

Nora krijgt ontbijtkoek of een gewoon kaakje. Fruit kan altijd en eierkoek is ook goed. Niet te vet.

Lange vingers krijgen ze hier eigenlijk nooit. Vind ikzelf te zoet. Een rijstwafel ook niet, de meiden hier hebben een gevoel voor obstipatie, vandaar.

Mamma van:

Anna geboren op 2 juli 2007

Nora geboren op 4 juni 2009

Kijk eens in hetg kinder-koekjes-schap.
Daar staan veel lekkere koekjes voor de kids.
Nijntje, Dora, Kapitein Koek, …

Keuze zat.

M.

Ontbijtkoek vindt Neel ook heerlijk en gewoon een droog biscuitje ook.

In duitsland hebben ze heel veel keus qua jogholino’s. Ik heb gisteren iets van griesmeelprut meegenomen voor als tussendoortje.

Ik ben nog niet zo van de koekjes (behalve lange vinger) omdat er nog steeds geen tanden door zijn. Ik probeer hem weleens een klein stukje te geven van wat ik eet, maar erg vaak verslikt hij zich nog. Zijn ook meestal niet de meest gezonde tussendoortjes dus is maar goed

22-12-2009 colin geboren