Hallo
Mijn dochtertje is net 5 geworden. De grote vragen over ‘waar komen de babietjes vandaan’ en ‘hoe komen die dan in je buik?’ hebben we al gehad. Deze heb ik dan ook zo eerlijk en duidelijk mogelijk proberen te beantwoorden.
Ik zit echter met een ander probleem.
Mijn dochtertje ‘masturbeert’ al een tijdje: ze gaat op het puntje van de salontafel hangen en beweegt dan met haar beentjes tot ze helemaal overhit en bezweet ‘klaar is’. Ik weet dat dit heel normaal gedrag is en dat je er zeker niet vies over mag doen. Ik vind echter dat ze intussen een beetje te oud wordt om dit nog zo in het openbaar in de zitkamer te doen, want ze doet dit ook als de babysit er is.
Ik heb haar dan gezegd dat ze dit wel mag doen en dat ik wel weet dat het heel fijn is, maar dat ze dit op haar kamertje moet doen omdat ze een beetje te groot wordt om dit beneden te doen. Ze begon echter hartverscheurend te huilen, want op haar kamer heeft ze immers geen salontafeltje! Dus heb ik geprobeerd voorbeeldjes te geven van een aantal alternatieven: haar handje, haar knuffel, haar kussen,… maar dit vond ze allemaal niet goed want het is allemaal ‘te zacht’ zegt ze.
Heeft iemand tips of ideetjes hoe ik dit verder aan moet pakken?
Gewijzigd door - Asje op 14 Sep 2009 14:35:35