Alternatief beschuit met muisjes

Hoi dames,

Wij zijn niet zo van de beschuit met muisjes, dus hebben we voor het kraambezoek koekjes met muisjes getrakteerd. Granenbiscuits besmeerd met witte chocola en dan gedoopt in de muisjes. Ook hebben we al soesjes met muisjes gedaan (zelfde principe als de granenbiscuits). Dit weekend krijgen we een grote groep kraamvisite en nu wil ik eigenlijk iets anders met de muisjes. Hebben jullie nog ideeën? Of een (makkelijk) recept voor een muisjestaart of zo?

Alvast bedankt.

Groetjes Natasja

Lilypie First Birthday tickers

Als je nou een vlaaibodem maakt (of kant en klaar koopt), die vullen met bijv. bakkersroom, en daar bovenop muisjes strooien.
Heel simpel, en nét even anders dan beschuit met muisjes.

Mijn zoontje heeft toen zijn zusje geboren was lange vingers met muisjes getrakteert, om de zelfde manier als jullie deden. Dat kan je natuurlijk ook doen met cakejes.

Een andere variant op muisjestaart: (met een knipoog )

Die taart is wel heel erg leuk! Maar zo creatief ben ik nou ook weer niet. Lange vingers met muisjes heeft Merel ook op het KDV getrakteerd.

Groetjes Natasja

Die was ook meer als grapje hihi.

Maar zoals ik in het bovenste stukje geschreven had hoef je natuurlijk niet echt creatief voor te zijn.

Zoenen (negerzoenen) met daarop wat gesmolten chocola en dan de muisjes. Ook erg lekker! Desnoods een vlaggetje erin prikken. Staat erg gezellig.

Vind zelf deze ook echt heel erg mooi:

En deze site is echt leuk:

Misschien kan je daar wat tips weghalen?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@Goudvisje: Die zien er inderdaad leuk uit, maar wat zijn het en hoe maak ik die? De site ken ik inderdaad en ik zal er eens gaan kijken.

Groetjes Natasja

Volgens mij zijn het cupcakes.
Makkelijk zelf te maken. Gewoon kant-en-klare cupcakes, roze glazuur erop (zo te koop op de bakproduktenafdeling), randje muisjes erlangs en zo’n klein muisje erop.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 15 Mar 2011 12:56:57

ik dacht al ik ga spijt krijgen door dit topic te lezen want ik heb al 2 dagen eenn offday en zin om alleen maar lekkere dingen te eten.
nu kan ik dadelijk WEER naar de winkel
even zonder gein, en misschien gewoon cake bakken? ik weet niet of dat lekker is met muisjes?

Inderdaad precies wat Sje zegt

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

hmm ik had het hele topic nog niet gelezen er is al cake genoemd
zelfs met foto’s dus ik hou mn mond
nu ren ik helemaal naar de winkel