Als je zelf eten maakt.... vraagjes

Hallo,

Hier even een vraag over de maaltijd vanaf 6 maanden. Hoe doen jullie dat als je het zelf maakt?
*Hebben ze vanaf 6 maanden echt elke dag een beetje vlees nodig bij de groente? Hoeveel dan? Als het geen vis ofzo is dan(eet zelf weinig vlees)

• Ik gebruik zelf olijfolie, dan doe ik daar ook een klein scheutje van bij?

Alvast bedankt!
jo

Lilypie First Birthday tickers

Ze hebben niet elke dag perse vlees nodig.
Toen ik begon met vlees pakte ik gehakt of kip en dan de hoeveelheid van een soepballetje zeg maar. En daarna ben ik dat een beetje gaan opbouwen.

Het gehakt bak ik in het eigen vet en de kip kook ik meestal. Maar je kunt idd een klein beetje olie of bakboter gebruiken.

Vlees hoeft nog niet elke dag bij 6 maanden. Ik deed dat wel, maar dat hoeft nog niet. 2 A 3 keer per week is voldoende volgens mij. Je kunt ipv vlees ook een half eitje er door doen.
Ik weet niet zeker of olijfolie ook mag. Ik deed er wel altijd een beetje boter door. Ze moeten ook voldoende vetten binnenkrijgen.

groetjes ramona

zo ver ik had begrepen is 20-30 gram vlees aangeraden. inderdaad zo iets als soepballetje! Hier begonnen ook met kip koken. Half ei (maar niet meer dan 2x per week volgens mij). En door t hapje als je t pureert/prakt is het goed om een theelepel bakboter te doen. ivm de vetten.
Verder zijn er een aantal leuke websites met recepten online voor de kids en AH schijnt een leuk kookboek te hebben (maar heb dat niet zelf, alleen van horen zeggen).

Olijfolie mag ook, natuurlijk niet meteen hele scheuten want dan heb je een vervelend probleempje waarschijnlijk.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

www.keukenkikker.nl is een leuke site en het Opperdepop boek van AH is inderdaad erg leuk!