Of een verhoogde kans daarop, je dan beter geen vitamine K en D druppels gemaakt van pinda-olie kunt geven?
Jaaa daar kwam ik dus net achter, in de kraamtijd adviseerde de kraamverzorgster die van Davitamon aan (onze zoon heeft een koemelkallergie waar we later achter kwamen plus dat zijn papa mega allergisch is voor vanalles) omdat ik borstvoeding gaf. Nu zag ik dus van de week toen ik deze druppels van vitamine d opnieuw wilde aanschaffen omdat hij nu minder dan 500ml flesvoeding krijgt, dat die druppeltjes op basis van pinda-olie zijn en dat is dus een behoorlijk allergeen product.
Je hebt dezelfde druppels van Dagravit op waterbasis met sinaasappelsmaak!
Tip dus voor ouders met kindjes met een verhoogde allergiekans!
Als je kindje een allergie heeft
Ik ga me hier wat meer inverdiepen, ik heb zelf last met de zomer van exceem en me dochter helaas ook dus deze optie blijf bij mij openstaan om te proberen.
Nee dat wist ik niet! Hier ook een mannetje met allergie, toevallig gebruiken we altijd davitamon, maar ik heb laatst wel overwogen om een ander merk te nemen omdat die goedkoper waren, gelukkig niet gedaan!
Wel een beetje raar van de fabrikanten overigens om in vit D en K wat specifiek voor baby’s en kleine kinderen is gebruik te maken van pinda-olie, wie verzint zoiets?
Groetjes Carolien
??? Onee, ik lees je berichtje helemaal verkeerd! Het gaat juist om die van Davitamon! Nu vind ik het natuurlijk helemaal waanzin dat fabrikanten notenolie voor zo’n product gebruiken!!! Euh…dus dan voor ons toch naar de winkel voor een ander merk. Geldt dit overigens alleen voor de Vit.D olie of ook voor de aquositum en tabletjes?
Groetjes Carolien.
Wij hebben altijd die van Kruidvat eigenmerk gebruikt, volgens mij waren die op waterbasis? Nu hebben we de vit d pilletjes, die hij 's morgens bij zijn ontbijt krijgt.
De davitamon druppeltjes zowiezo. Ik denk dat dat de aquosum is die jij noemt? De tabletjes weet ik niet eigenlijk, ik denk het niet want die zijn niet zo vloeibaar Moet je ffies op de verpakking kijken!
Het is inderdaad van de zotte dat ze dat in een product doen voor baby’s, vooral als je nagaat hoe klein en kwetsbaar die kindjes nog zijn zo vlak na de geboorte. En dan ben je als kersverse ouders goed bezig met borstvoeding of hypo-allergene voeding en ja als je dan van die druppels op basis van pinda olie geeft… pfff lekker bevorderlijk voor krampjes en uitslag enzo :-S
Ik had al op het potje van de pilletjes gekeken maar daar staat niet op wat er allemaal in zit. De verpakking heb ik al weggegooit. Maar morgen zal ik even langs de winkel gaan.
Er zit hier wel verschil in de olie druppeltjes (die zijn namelijk heel vies ) en de aquositum druppeltjes (die smaken naar anijs
), die gebruiken wij altijd en aangezien ik het ook gebruikte in de periode dat ik bv gaf moest het wel een beetje lekker smaken…hihi
Het lijkt me inderdaad ook niet dat het in de pilletjes zit, maar ga nu voor de zekerheid toch even kijken.
Groetjes Carolien.
Dan had ik de aquasitum druppels van davitamon, nu je zegt dat ze naar anijs smaakten, weet ik het weer!
Die druppels van dagravit zijn ook op waterbasis en met sinaasappelsmaak.
Misschien staat het op internet of het ook in de tabletjes zit?
Succes!