Allimentatie

Hallo allemaal

Ik heb een hele rare vraag misschien voor sommige; zoals sommige al weten ben ik zwanger van de tweede maar van mij eerste zoontje heb ik nooit allimentatie gevraagd aangezien ik toen een uitkering ontving ( vond het niet nodig omdat de gemeente dat geld dan verekende).
Maar nu er een tweede komt vind ik het toch wel nodig en ik ben inmiddels ook weer aan het werk. Weet iemand wat er gemiddeld per maand gevraagd wordt als je ex een normaal inkomen heeft?
Tips daarover zijn welkom… want het contact tussen mij en mijn ex is goed genoeg omdat zonder advocaten en romslomp te regelen, heb alleen geen idee van bedragen.

Groetjes Natas

Dat hangt er een beetje vanaf hoe oud je eerste kind is, of het wel of niet naar school gaat, of naar de dagopvang etc.
Ik weet het eerlijk gezegd voor die leeftijd niet.
Maar rond de 150,- is volgens mij redelijk.
Maar nogmaals, het is per situatie nogal verschillend.
Op internet is er ook wel wat over te vinden.

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Ik heb nu ff je “voorstel-topic” gelezen (ja, nu pas ) en ik zie dat je zoontje 7 jaar is.
Maarre…ik zie ook dat je een vriend hebt, en daar misschien al mee samenwoont?
Enne…dat jullie gaan trouwen?
Dan is het wel zo eerlijk als je de alimentatie even laat berekenen hoor!
Want als jij én zelf gaat werken, én een partner hebt (waar je ook nog eens mee gaat trouwen) dan hoeft jouw ex minder te betalen.
(eigenlijk komt het erop neer dat jij nu, na 7 jaar, ineens wél geld wil van je ex omdat jij er zélf voor gekozen hebt om een tweede kind te nemen met je nieuwe vriend)
Dus als je het eerlijk wil spelen dan moet je dit toch laten uitzoeken.
Succes!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Gewijzigd door - Bieb op 20 Aug 2006 19:47:52

Hoi Bianca

Ja zo lijkt het idd dat ik ineens na 7 jaar ga vragen, voel me daar stiekem ook een beetje schuldig om. Maar het gaat me meer om een bijdrage in het sporten en de hobby’s van mijn zoontje.
Zo is het een echte boekenworm en lid van alle schooltijdschriftjes hij zit op voetbal en gaat daarbij op breakdance. En dat allemaal het afgelopen jaar.
Hij is het er ook mee eens dat hij omdat bhodi zo graag al die dingen wil doen bij moet dragen alleen hebben we het nog niet over een bepaald bedrag gehad.
Ik zat zelf ook aan 150 euro te denken maar ben bang dat als ze het gaan berekenen dat hij duurder uit is.
Misschien moet ik maar gewoon met hem aan de tafel en dit samen bespreken zonder nieuwe partners.
Maar in ieder geval nog bedankt voor je berichtje.

groetjes Natasja en bhodi