Vanochtend is Eva voor het eerst naar school geweest! Pfff, ik moest best even slikken toen ik haar afzette. Ze was zo klein opeens en ze liep zo stoer met haar rugzakje het grote gebouw in! Haar fietsje was nog zo klein…Ze mocht bij de juf op schoot en ze had maar een paar traantjes. Daarna ging het supergoed zei de juf (ze had in 3 uur tijd al buiten gespeeld, gekleurd, geplakt, in de poppenhoek gespeeld, een banaan gegeten…hoezo druk hahaha), hopelijk blijft het goed gaan!
Wij hebben deze week nog vakantie, maar oh, wat moet je je leven opnieuw inrichten zeg! Eerder op, haasten (Eva wilde op de fiets vanochtend en dat ging best traag) en…4x op en neer naar school! Brengen, halen, brengen, halen…En dat elke dag! Wij moeten best wel veel regelen om alles goed te laten verlopen. Bv Eva gaat op maandag en dinsdag eten bij de lunchclub en naar de bso (ik werk die dagen ook), op woensdag en vrijdag is ze 's middags vrij en op donderdag moet Max dus mee om haar te halen en te brengen (4x heen en weer). Dat lijkt makkelijk te regelen, maar papa wil dat ze eerst goed went en die wil dus op ma en di in zijn pauze Eva ophalen voor de lunch en dan ook nog weghouden van de bso, de eerste weken. Maar voor hem is het dan ook kunst- en vliegwerk, zo haalt hij amper zijn uren!
Mij lijkt het gewoon goed dat Eef snel went aan haar nieuwe rooster en dat ze dus gewoon zo snel mogelijk hele dagen draait op die ma en di. Maar ja, papa en ik zijn het daar weer niet over eens. Hij wil haar niet ‘in het diepe’ gooien, maar daarmee maakt hij het zichzelf erg moeilijk! Ik wil ook het liefst alles rustig aan doen, maar ja, ik moet ook werken en mijn uren halen. Wij hebben wel flexibele tijden, maar ik kan nooit weer om 12.00 uur bij school aan de poort staan…die lunchclub en de bso zijn nu de komende 2 jaar nodig.
Ik heb een beetje het gevoel dat het best ingewikkeld en tijdrovend is allemaal, een kindje op de basisschool. Als ik haar 's ochtends breng, ben ik pas na negenen op mijn werk en papa ook. En dan moeten we Max ook nog ergens anders heen brengen, naar het kdv en Eva weer ophalen bij de bso…Het is zo’n gerace naar allemaal verschillende locaties! Hoe regelen jullie dat allemaal? En kom je dan wel uit met je tijd, als je ook moet werken? En hoe doe je dat met een broertje of zusje thuis, als het nog een middagslaap heeft?
Het is voor iedereen erg wennen. Het komt goed, maar ik hoor graag hoe jullie alles denken te gaan regelen en plannen!
Groetjes Rainbow