Jurian krijgt becel dieet op brood / magere yoghurt … geen lange vingers… etc etc…
euh … krijgt hij zo te weinig ‘vet’ binnen? Ik eet het zelf ook niet vandaar uit gemakt ook niet voor hem gekocht…
Jurian krijgt becel dieet op brood / magere yoghurt … geen lange vingers… etc etc…
euh … krijgt hij zo te weinig ‘vet’ binnen? Ik eet het zelf ook niet vandaar uit gemakt ook niet voor hem gekocht…
Volgens mij maakt boter niet uit en lange vingers hebben ze al helemaal niet nodig … maar ik las hier pas dat ze beter halfvolle of volle yoghurt kunnen eten dan magere. Inderdaad ivm de benodigde vetten.
groetjes
Wij geven Erik ook geen light-producten. Gewone margarine op brood en volle kwark. Ik heb gehoord dat die vetten juist goed zijn voor die kleintjes.
Groetjes!
Ik eet zelf ook weinig volle producten en die ga ik ook niet speciaal voor Eva kopen. Wij hebben ook Becel light, lijkt me prima. Maar…let wel op met zoetstoffen als aspartaam he mama van Mini boy, want die zijn heel slecht voor kindjes. Nog slechter dan pure suiker, ze worden er helemaal hyper van. Als je die keuze moet maken, kun je nog beter (een beetje) suiker geven dan bv straks light cola. Ik mocht voor Eva rustig magere producten gebruiken, dus die mag Jurrian ook. Zolang hij gewoon lekker eet, maakt het niet uit, al hebben kindjes wel vetten nodig (o.a. voor hersenen en hart- en bloedvaten), dus let op dat Jurrian niet alleen maar heel weinig vet eet! Hij heeft het nodig en dik worden ze daar niet van, mocht je daar bang voor zijn. Dat worden kindjes pas later, door weinig beweging, te veel frietjes, snoep etc. Jurrian is gewoon een heerlijk ventje, bovendien met prachtige donkere en lange (!) haartjes al!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Er stond laatst een onderzoek in de ouders van nu. Het is heel slecht kinderen light eten te geven. Want veel dingen die ze nodig hebben zitten daar niet in en naast kinderen met overgewicht komen er ook steeds meer kinderen met ondergewicht. Wil niet zeggen dat die van jullie dat hebben, maar het is niet goed. Ze raden niet voor niks aan dat kinderen gewoon normaal moeten eten. Ik moet persoonlijk niks van light spullen hebben. Maar voor Morgan zou ik het al helemaal niet halen. Dan maar een extra pakje boter zeg maar.
Groetjes,
Michèle
Bij mij op het CB zeiden ze dat het niet uitmaakte of ik hem magere yoghurt/kwark geef of volle yoghurt/kwark. Het enige waar je mee uit moet kijken was babytoetjes, zeiden ze omdat daar veel suiker inzit. Het wisseld hier heel erg, de ene keer geef ik hem magere fruityoghurt de andere keer volle yoghurt. En zo ook met kwark de ene keer is het magere kwark en de andere keer halfvolle kwark.
Ik kan me voorstellen dat je voor Jurian geen andere boter gaat kopen. Wij gebruiken altijd margarine, dus die krijgt Tim ook op zijn brood. Lange vingers geef ik Tim ook nog niet. Er zit heel veel suiker op en aangezien er genoeg alternatieven zijn geef ik die nu nog liever.
Groetjes,
Sandra
wat ik heb begrepen is dat met name bij volle yoghurt en kwark ze beter vitamines en mineralen uit het overige eten kunnen opnemen. Boter haal ik ook niet anders dan dat we zelf gebruiken (is margarine maar light boter lijkt mij niks uit te maken, zoveel zit er tenslotte ook niet van op een boterham). Maar ik haal wel altijd de volle yoghurt of kwark voor Lindsey. Maargoed zo zie je ook maar dat er veel verschillende verhalen de ronde doen dus wat nu echt waar is durf ik ook niet te zeggen, met uitzondering van suikers en zoetstoffen natuurlijk dat lijkt me duidelijk.
liefs,
Rinske
quote:
Ik ben het met Linette eens, maar waarom krijgt Jurian alles light?
Gewoon uit gemaktzucht… wij eten zelf ook becel dieet / slankie 20+ / magere yoghurt etc. Cola light etc niet hoor… maarre zal Jurian nog maar niet aan de cola zetten…
whahahhaa de arme ziel meteen zn mooie melktandjes naar de knoppe dan
achja als er roestvlekken op zitten schijnt cola te helpen
Ha ha ha klopt inderdaad. Maar light frisdranken zijn wel heel slecht. Aspertaan is niet echt een geweldig middel zeg maar.
Groetjes,
Michèle